Vi som börjar med IVF hösten 2017
Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?
Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång
Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?
Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång
Vi går på Rmc i Linköping men gör alla vul o provtagningar i Kalmar på en privat klinik eftersom vi bor så långt ifrån.
Ja det va roligt! Verkar inte vara så många här som går i Linköping. Hur går det för er?
Vad spännande! Använder du synarelan för nedreglering? Hoppas att långa protokollet ger bättre resultat. Vilka andra hormoner kommer du använda?
Jag gjorde också långt protokoll med synarela och elonva + menopur. Har aldrig använt suprecur men antar att det är typ samma som synarela. Men jag använde 375 ie menopur så mer än dubbelt så mycket som du haha men jag har låg amh så det är därför. Håller tummarna för dig och hoppas att du kan börja menopuren snart! Ska du gå på vul innan du börjar med menopuren eller tar de bara blodprov?
Jag mår bra tack, ruvar sedan 10 dagar tillbaks och vill testa snart ;)
Väntrummet:
*Ellencassandra
*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept
*Stellanocte
*Ariellan
*EmmaJakobsen
*EmmaB1988
*Martina79, startar IVF oktober
*Lizziefalk, börjar spraya 2/10
*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt
*Västerås
*Tesora
*Pigall
- Sprayar:
*Hanna8911
- Sprutar:
*Waldesten16, menopur från 14/9
*Jamka, menopur från 21/9, vul 29/9
*Älvan, bemfola från 25/9, vul 29/9
- Väntar på ÄP/ET/FET:
*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)
* soofa, FET nr. 1 i oktober/november
*Bonniboom, FET ostimulerad
*Tiinuli
*AnnaMaria83, ET 27/9
*Emsoff, äggplock 29/9
*Stfr83, FET n.2
*Ingabarnän
* Hanna8911 Menopur sedan 27/9
- Ruvar:
*Galadriel80, TD 29/9
*Bli3ifamiljen, TD 29/9
*Söndag, TD 1/10
*Bonnamoran, TD 2/10
*Nube, TD 3/10
*Mira6, TD 6/10
* Anki7, TD 7/10
*Jakagal, TD 10/10
- Gravid
* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9
* becccss (1:a återföringen)
*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10
*Mm79
*Lexiefer
*Louiice
*Elise39
Hej :)
Äntligen hittar man några man kan prata med angående denna resa.
Vi har påbörjat vår IVF-resa nu den 12e september efter en lång väg med sjukhuset (massa krångel, hån från sjuksköterskor och borttappade prover med mera). Vi går nu istället direkt via Carl von Linné klinken i Uppsala och går nu in på dag 16 med Synarela nässpray.
Någon som är i liknande sits? Min mens har ännu inte kommit igång än så har fortfarande inte fått börjat med injektionerna.
Styrkekramar till alla er som går igenom denna resa.
Äntligen fick min mens igår så ikväll ska jag ta första sprutan menopur
Åh kul jag tog 150 menpour idag också :)
Hur förvarar du den ställer du tillbaka den i kylen eller har ni den ute?
Jag har PCOS, så det är därför men lyckades få ett barn med pergotime men den här gången har det inte fungerat.