• kaleidoskop88

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

• kaleidoskop88
    Anki7 skrev 2017-09-04 18:36:37 följande:

Första försöket med IVF fick tyvärr avbrytas, surt då det kändes så underbart att äntligen vara igång. Jag visste att dra kunde bli avbrutet om hormondosen blev fel (har PCOS) men var inte beredd på att det skulle bli för att en cysta störde ut allt ????. Slapp åtminstone vänta in ny mens (har upp till 70 dagars cykler...) utan fick börja ny Proverakur nästnästa direkt. Förra månaden hoppades jag att mensen skulle komma på dag 8 (har varit dag 8 el. 10 tidigare) men den dröjde till dag 16 ???? Så gissa om jag blev glad när mensen helt plötsligt kom idag, på dag 8 ????

Så nu gäller det bara att hålla tummarna att den dumma cystan är borta vid UL, förhoppningsvis imorgon. Är den det kan jag starta upp med sprutorna igen direkt och då har jag bara "förlorat" 19 dagar. Är cystan kvar däremot får vi se hur lång väntan blir... Vill så gärna komma vidare i processen!

Åh vad tråkigt!! Hoppas cystan försvinner snabbt! Jag var själv lite orolig för cystor då jag haft det tidigare (av hormonspiral), men har sluppit än så länge. Din var iaf inte så stor att de behöver punktera den? Då finns det säkert hopp om att den ska gå tillbaka av sig själv. Berätta hur det går!
  • kaleidoskop88

Tack för peppningen alla fina <3 jag jobbar på sjukhus, så det är tyvärr svårt att jobba hemifrån ^^ Jobbade idag, det gick bra. Tror det vänt nu, äntligen börjar smärtan släppa - puh! Önskar fortfarande att jag slapp springa på toa o blaska av mina private parts 10gg/dag pga de jäkla vagitorerna xD Jag börjar tro att det bara är män som tillverkat dom, haha! Min Lichen gillar dom INTE iaf.

Angående förmaningar, så sa min läkare typ: brukar du röka, dricka eller springa maraton? Inte? Ok då behöver du inte börja just nu. I övrigt - lev som vanligt Så jag kör på det. Om det inte tar sig så tror jag inte det är för man levt som vanligt iaf - då skulle jag inte ens kunna jobba

• kaleidoskop88
    Titikaka skrev 2017-09-06 11:23:19 följande:

Men kanske det är bra, det kan betyda att embryot fastnar. Min väninna sa hon kände mensvärk och sen pulsade hon. Jag är på dag 4 och känner inget alls och är så svinrädd att inget händer där nere :(

Förstår hur du menar! Jag har haft så ont efter äggplocket, men i övrigt har jag inte känt nåt alls! Jag är typ övertygad om att det inte har blivit nåt... Tänker att det är bättre att vara negativt inställd på nåt sätt. Försöker vara positiv, men jag är nog lite negativt lagd över lag hahahaha. Tänker också att lite känningar är normalt om ägget fäster Men jag funderar på... Får man sin mens runt vanlig tid annars, eller hur funkar det? Ingen på kliniken som sa något om det... Mjbo - försök hålla hakan uppe, det är säkert Lutinus som spökar!
  • kaleidoskop88
    Mjbo skrev 2017-09-06 20:03:50 följande:

Åh nej!!! Va hemskt! Vad svarade du??

Hahaha... Förlåt, men jag dör xD Trodde jag inbillade mig att min mage känns uppsvälld som en strandad val i sommarsolen. Då är det säkert Lutinus. Min närmaste kollega frågade mig idag om jag skulle med på en snabb fika. Jag: Eh nej tyvärr, måste gå o ta min fittablett. Livet som ruvare ^^ Glamoröst.
  • kaleidoskop88
    Anki7 skrev 2017-09-06 22:41:29 följande:

Hej! Spännande dag idag. Fick min mens i måndags så idag var det dags för vul för att se om den där dumma cystan försvunnit så att vi kunde påbörja ny behandling. Men nej, förstås var den där stora svarta cirkeln där fortfarande =( Den symboliserar samma tomrum som graviditetstestets tomma ruta gör... Men läkarna på Nordic är verkligen så förstående. Inget tröstlöst "vänta ut den, den spricker nog snart", yeah right, snarare om 2 månader... Utan istället punkterade de den idag! Läskigt och superont eftersom jag inte kunde få bedövning då jag skulle köra hem efteråt, men så skönt att få det gjort! Så nu har jag tagit första sprutan Menopur igen! =D Dessutom fick jag höjd dos eftersom jag tydligen inte svarar så starkt, slipper vi förhoppningsvis avbryta för att inget hänt. Känns otroligt härligt att vara på gång igen!

Vad härligt!!! Låter tufft att göra utan bedövning, men gud vad skönt att få det gjort och kunna köra på igen. Lycka till!
  • kaleidoskop88

Men tjejer... funderar på en sak gällande det här med att smygtesta. Finns det ingen risk att det visar falskt positivt så tidigt? Tänker på alla hormoner man är helt fullproppad med. Men det kanske inte funkar så, utan snarare att det visar falskt negativt om man testar "för tidigt"? Någon som vet? Jag hade inte tänkt testa tidigare, men ni får mig att bli sugen också, hahahaha

• kaleidoskop88
    ijo skrev 2017-09-08 07:49:54 följande:

Om man tagit ovitrelle kan den visa falskt positivt upp till 10 dagar efter man tagit den. Men dom andra hormonerna påverkar inte :)

Hmm... Ovitrelle. Vilken var det? Haha, jag var så trött på allt så jag slängde skiten efter jsg vsr färdig. Är det ägglossningssprutan? Den har jag ju tagit för inte så länge sen. Borde nog vänta med att testa. Gud vad besviken man skulle bli annars om det visar positivt först o sen negativt på testdag.
  • kaleidoskop88
    Mjbo skrev 2017-09-10 20:08:16 följande:

Tack så mycket. Ja. Det här året har varit det värsta i mitt liv på så många olika sätt. Aldrig mått så psykiskt dåligt någonsin..

En fråga till er alla som det beror på er tjejer att ni ej får barn med er partner. Hur klarar man av att man eventuellt orsakar sin största kärlek ett helt barnlös liv? Jag tror inte att jag kan leva med att det är mitt "fel" att han inte får barn.. Någon annan som tänker så eller är jag ensam om det? Hans största dröm har alltid varit att få barn. Och jag ska vara den som gör att han inte får detta??? Inga barn.. Inga barnbarn som sköter om honom när han är gammal... Hur fan överlever man?! Jag tror inte att jag hade kunnat leva med vetskapen om det. Går man isär? Hoppas man att känslan ändras? Hur gör man?

I mitt fall är det lite knas med både mig o min man... Vi vill båda väldigt gärna ha barn - men bara med varandra. Ingen av oss kan tänka sig någon annan och om det innebär att vi för alltid blir barnlösa så är det så. Jag är hellre barnlös och med mitt livs kärlek, än har barn med någon annan. Men det där är ju så olika hur man känner, det finns inga rätt och fel... Det är ju ingens "fel"- låter otroligt destruktivt att tänka så För min del så gör vi ett försök nu (får se hur länge vi orkar) men vi har pratat och bestämt att vi inte ska hålla på så länge. Jag vill inte glömma bort att leva heller.... Man blir så inne i ivf att allt annat runtomkring bara försvinner på något sätt...

Klandra dig inte, du lägger på dig världens tyngd ovanpå allt som redan är jobbigt <3
  • kaleidoskop88

Jag tjuvtestade i morse o det var negativt. Var ett billigt test som gick ut för ett år sedan, men ändå... Har haft lite små nyp i magen - typ som mensvärk men bara små hugg. Tror det är kroppen som förbereder att spola ut, men jag vet inte. Brukar endast ha mensvärk från exakt i samma stund som jag börjar blöda o mensen ska komma om fem dagar egentligen. Suck... Vet inte, men jag känner bara på mig att det inte fäst. Är också deppig just nu - är det Lutinus? Någon mer som känner så med det läkemedlet? Eller det kanske bara är oro?

• kaleidoskop88

Hej alla. Har testdag på måndag. Har dock smygtestat två gg och båda har varit negativa. Ska ha mens i morgon och jag känner att den är på väg. Känns väldigt tungt att ha gjort allt detta i onödan och fick inga ägg till frysen. Jag och min man har kommit överens om att avvakta till nästa år innan vi provar igen - jag behöver vila mentalt och fysiskt. Jag ska även påbörja kaoset med att byta jobb snart. Mår inte så bra just nu så jag tror jag drar mig tillbaka från tråden ett tag. Tack för allt stöd!

Håller tummarna för alla andra och hoppas på många bebisar <3

• kaleidoskop88

Jag var med och skrev för jättelänge sen men skulle ta en paus o smälta lite efter vårat första misslyckade ivf försök. Har läst och följt tråden.

Är nu inne på vårat tredje och sista landstingsförsäk med äggplock på tisdag. Pratade med läkaren ordentligt idag och hon tror inte vi har så stora chanser att lyckas.... Mina ägg delar sig inte som dom ska. Dom ger upp på fjärde dygnet typ. Förutom det så är det manlig faktor. Så jag har nu noll energi kvar och fattar inte varför jag ens ska genomgå äggplocket. Allt känns väldigt meningslöst. Vet inte om jag orkar lägga massor med pengar och hopp om på fler försök när det ändå känns så hopplöst. Första dagen jag verkligen möts av insikten att vi kanske aldrig blir föräldrar.

• kaleidoskop88

Tack ni som skrivit <3 Ruvar två st nu (blev bara två befruktade), den ena var för snabb o den andra för långsam i delningen. Jag försöker att inte ha så stora förhoppningar och planerar nästa långresa med mannen under tiden.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017