Vi som börjar med IVF hösten 2017
Grattis med pluss tjejer! Håller tummarna att de håller sig positiva :)
Nu tog jag min sista spruta. 36 timmar kvar..
Hur är det med de andra som tar sprutor nu?
Grattis med pluss tjejer! Håller tummarna att de håller sig positiva :)
Nu tog jag min sista spruta. 36 timmar kvar..
Hur är det med de andra som tar sprutor nu?
Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3
Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(
Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.
Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.
Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.
Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)
Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3
Väntrummet:
*Ellencassandra
*Tiinuli första läkarbesök 11/9
*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9
*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept
*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)
*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9
*Stellanocte
*Ariellan
*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9
*EmmaB1988
*Martina79, startar IVF oktober
*Anki7
- Sprayar:
- Sprutar:
*Nube, elonva från 29/8 och menopur från 5/9, andra försöket
*Lexiefer, bemfola
*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9
*Söndag, gonal sedan 29/8
- Väntar på ÄP/ET/FET:
*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad
* soofa, FET nr. 1 i oktober/november
*Madeeleenee, äggplock 8/9
*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad
- Ruvar:
* Pajas77, TD 1/9
* Carolayna, TD 9/9
* Ida, TD 13/9
* Paulina, TD 14/9
*Titikaka TD 15/9
*Mjbo TD 16/9
* Frökenfräken33, TD 17/9
*Hösten84, TD 17/9
* Matildas84, TD 18/9
*Koleisdoskop88, TD 18/9
*Mm79, TD 19/9
*Emz4, TD 22/9
- Gravid
* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9
* becccss (1:a återföringen), vul 25/9
RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(
Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.
Ijo och Becccss hur har era vul gått? Hoppas allt är bra!
Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!
Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!