Vi som börjar med IVF hösten 2017
Har jag också funderat på... Mannen ska helst "spara sig" 5 dagar innan ÄP men i övrigt har de inte sagt något, vet inte om det är för att det inte spelar någon roll eller om de bara missat det.
Har jag också funderat på... Mannen ska helst "spara sig" 5 dagar innan ÄP men i övrigt har de inte sagt något, vet inte om det är för att det inte spelar någon roll eller om de bara missat det.
Vad roligt att få starta igång!! Min startdos Menopur var 112,5 ie men jag har ett amh på över 8 så tror de ville vara försiktiga! Men den dosen var föd låg för blev bara ett ägg som vöxte! Så nu ska jag köra med
150 ie från början! Tror 225 blir kalas!
På min Menopur står det "450 IE var kväll med start mensdag 2." Det är väl mycket? Blir jag inte överstimulerad?
Hoppas hopppas det hänt mer denna gång!! Och att cystan inte vuxit något mer! Tänker att det kanske inte är konstigt om mensen är lite konstigt då man trycker i sig hormoner! Jag har fått köra det långa protokollet istället och hoppas på sprutstart i slutet av sept!
Ultraljud idag och allt ser bra ut!!! Cystan syntes inte till längre och 6 äggblåsor som börjat växa! De flesta var bara 10 mm men största var 16. Ser väldigt lovande ut så om det fortsätter och ser bra ut på ultraljudet på fredag kommer de boka in ägguttag nästa måndag eller tisdag! Vore fantastiskt att få komna vidare =D
Grattis till er som ruvar nu, spännande! Idag fick jag inbokat äggplock, äntligen dags för första! Inte jättelånga ägg men kan ju räcka bra ändå. På tisdag är det dags, nervöst men spännande =)
Väntrummet:
*Ellencassandra
*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept
*Stellanocte
*Ariellan
*EmmaJakobsen
*EmmaB1988
*Martina79, startar IVF oktober
*Jamka, startar vid nästa mens
*Lizziefalk, börjar spraya 2/10
- Sprayar:
*Hanna8911
- Sprutar:
*Lexiefer, bemfola
*Tiinuli, menopur 13/9
*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 18/9
*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9
*Waldesten16, menopur från 14/9
- Väntar på ÄP/ET/FET:
*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad
* soofa, FET nr. 1 i oktober/november
*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad
*Söndag, äggplock 13/9
*Galadriel80, äggplock 18/9
*Anki7, äggplock 19/9
- Ruvar:
*Mjbo TD 16/9
*Hösten84, TD 17/9
*Matildas84, TD 18/9
*Mm79, TD 19/9
*Pigall, TD 20/9
*Emz4, TD 22/9
*Madeeleenee
*Louiice
*Bonnamoran, TD 2/10
*Nube, TD 3/10
- Gravid
* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9
* becccss (1:a återföringen), vul 25/9
*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10
Haha roliga autokorrigering... "inte jättemånga ägg" skulle det förstås stå, inte "jättelånga" *rofl*
Haha roliga autokorrigering... "inte jättemånga ägg" skulle det förstås stå, inte "jättelånga" *rofl*
Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?
Amh är bara ett värde som mäter mängden ägg som finns kvar. Så chansen är större om man har många men samtidigt är ju inte mängden utan kvalitén det viktigaste. Det behövs ju bara ett enda bra ägg för att det ska bli ett barn till slut =) Så ge inte upp hoppet!