• Mm79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mjbo skrev 2017-09-06 13:21:16 följande:

Jadu.. samma fråga jag ställer mig oxå.. Hur ska man orka 2 veckor till?.. Har du tänkt testa nånting innan testdag eller håller du dig?

Jag tänker nog att testa i slutet av nästa vecka... tjuvtesta :p och inte hoppas på mycket. (går det ens?) 
  • Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-06 15:16:54 följande:
    haha! Nej tyvärr tror ja inte att det går! :D Men man kan ju alltid försöka?? När hade du testdag?
    19/9 är det TD. Jag hoppas inte på för mycket,  men maken är väldigt positiv. 
  • Mm79
    Titikaka skrev 2017-09-09 18:47:45 följande:

Du har rätt här, men mina tankar är så för att jag försökte bli gravid med två olika partner i ganska lång period och både hade inget fel med spermier, så jag försöker bara hitta förklaringen för mig. Dåligt kvalité sällan kan vara påverkad som jag förstår, de finns i äggreserven från födseln, fast jag hörde att akupressur kan ha positiv effekt, men ändå.. Det suger att vetenskap kan fortfarande inte ge bra svar till alla som har oförklarligt barnlöshet :(

Jag har varit gravid ett antal gånger förut, men de senaste åren efter jag fått autoimmun hypotyreos, så går det inte, det fäster inte. Blev tidig MA ett par gånger. Så nu oroar jag mig för överaktiv immunförsvar som jobbar mot oss.

Är på RD 6 idag och det kom en del blod idag och det kommer fortfarande små blödningar. 10 dagar innan mens/TD. Vet inte vad jag ska tro längre... Lär inte bli walk in the park hur som.
  • Mm79
    hösten84 skrev 2017-09-18 07:27:27 följande:

Titikaka:

Jag fick en blödning i lördags, dan innan td, tog ett test och det stod gravid 1-2v. Blev jätteförvirrad. Tyvärr fortsatte det blöda och igår när jag testade så stod det ej gravid. Stor sorg just nu. När jag ringde kliniken för att meddela resultatet frågade jag om hur det kunde visa plus ena dagen å inte nästa. Hon sa att jag antagligen hade fått en kemisk graviditet/missfall. Jag frågade om det hade blivit missfall eftersom jag slutat med lutinus dagen innan, men hon sa att det inte hade ngt med saken att göra. Så det var det.

Vi har en hjälte i frysen. På kliniken sa de att vi kunde få insättning av den direkt i nästa cykel.

Ni som gjort FET, har ni gjort direkt i kommande cykel eller har ni väntat en cykel? Jag tänker att kroppen är kapad av en massa hormoner och att det kanske är bättre att detoxa innan??

Beklagar Hösten, jätteledsen för din skull.
    Jag har också liten oro att lutinus kan dra igång blödning om man slutar med den. Får jag plus, så vill jag fortsätta med lutinus (trots att den är så äcklig). Har testdag imorgon och 1 embryo i frysen. Kroppen ha haft så mycket konstigheter för sig efter insättningen dessa 2 veckor så jag vet inte om jag får hoppas på nån plus...
  • Mm79
    Mira6 skrev 2017-09-18 09:28:35 följande:

Nu e man klar med äggplock nu e det lite vila och frukost. Det har gått jätte bra, vi väntar på resultat nu, återföringen blir på onsdag om allt går vägen

Skönt att få det avklarat

Dem flesta skriver att det gått bra och det kändes knappt... min var ju en mardröm och jag bävar för att göra om det. Tänkt så olika det är Men jag hoppas jag slipper
  • Mm79
    Mira6 skrev 2017-09-18 09:58:32 följande:
    Förlåt såg nu att du skrivit att du ska testa imorgon, hoppas på ett plus
    Jag har tjuvtestat idag faktiskt och fått en tydlig plus (har testat ett antal ggr förra veckan och då var det negativt). 
    Men officiella TD är imorgon. Fortfarande i chock om man säger så....Glad
  • Mm79
    Lexiefer skrev 2017-09-18 10:16:22 följande:
    Jag är också orolig över att sluta med Lutinus när det är dags för det. Jag har egentligen TD på söndag 24/9 men kunde inte hålla mig så gjorde ett test igår och det var positivt! Så nu ska jag hålla alla fingrar och tår för att det ska gå vägen :) Hoppas allt går bra för dig!
    Tack. Håller tummarna också att plusset håller och att jag kommer få fortsätta med lutinus. Vill be dem att göra vul och kolla min ena äggstock då den har känts väldigt mycket sedan ÄP, och ibland värker som tusan. Orolig för utomkvedes är man allt... haft tidiga missfall förut också, så är nojig för det med.

Haft som sagt så mycket konstigheter i kroppen dessa 2 veckor, från livmoderkramp, till blödningar och ont i äggstockarna. Och inte tala om dessa cravings efter tomater i alla dess former .. med salt på ....
  • Mm79
    Lexiefer skrev 2017-09-18 11:13:18 följande:
    Vad kul att du fick ett plus, vilken lycka!! GRATTIS!

Jag har också känt av min vänstra äggstock sen ÄP men min sköterska sa att det var normalt att känna så upp till ett par veckor efter ÄP.

Har haft som en molande mensvärk och fick en liten blödning i lördags morse, blev så orolig! Jag har så sjukt ont i bröst och bröstvårtor att jag knappt kan ha BH på mig ???? Men det kan vara biverkning av lutinus också så vågar inte hoppas för mycket. Men blev ju riktigt glad när testet igår visade positivt :)
    jag har känt av denna äggstock hela tiden, men när det gör så ont så man inte kan sova då blir man ju orolig så klart... Obotlig hypokondriker? 
    Grattis till din plus! Hoppas den blir bara starkare. 
  • Mm79
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:48 följande:

Jättetråkigt! Önskar dig lycka till nästa gång :)

Stort grattis Nube. Hoppas plusset stannar :)

Jag haft både rosa/bruna flytningar, en blödning, en livmoderkramp... men min lilla böna verkar har stannat kvar än så länge. Ska på gyn undersökning på akuten nu strax, hoppas att dem kan se nåt. (Fick åka till skuten i tisdags då fick satans ont i ena äggstocken. Visade sig överstimuleringssyndrom. Går på sprutor igen, fragmin)

Annars vul på kliniken bokad 12/10, v 8
  • Mm79
    Nube skrev 2017-10-01 11:52:02 följande:

Hej, hur gick det hos akuten? Hoppas allt bra!

Det gick bra, faktiskt. Trots att äggstocken fortfarande jättestor, men svullnaden borde lägga ner sig väl snart. Alla prover ok. HCG stegringen blev jättebra, mer än dubbelt på 2 dagar och jag såg en liten prick i livmodern, så det är väldigt glädjande. Läkaren tyckte det såg mkt bra ut med graviditeten. :)
  • Mm79
    Nube skrev 2017-10-01 14:13:52 följande:

Åh så roligt att allt såg bra ut, grattis! Hoppas att jag får samma besked sedan.. hur har du mått annars? Har du mycket symptom?

jamka skrev 2017-10-01 15:10:50 följande:

Grattis! Vilken vecka är du i?

Går in i vecka 7 idag. Hade en del mensvärk förut kanske fram till vecka 5... men annars har jag mått bra. Trött på kvällarna, andfådd ute på promenader men det är som det brukar vara :) Börjar väl känna lite illamående om blodsockret gått ner och man är småhungrig, då gäller det att få i sig något snabbt.
  • Mm79
    Elise39 skrev 2017-10-02 09:13:09 följande:

Nu har jag ringt kliniken och ska på VUL 25/10. Trodde man skulle ta Litunus några veckor till men barnmorskan sa att jag kunde sluta. Hur har ni andra gjort?

Jag vågade inte sluta rakt av, så jag trappade ner lutinus till 2 ggr per dag och körde slut förpackningen. Sjuksköterska sa att det var ok att fortsätta tills dem tog slut. Var väldigt nojig kan jag säga att det kommer blödning efter jag slutat med lutinus och blir missfall. Men nej, det kom ingen blödning :)
  • Mm79
    waldesten16 skrev 2017-10-03 10:53:30 följande:

Hade äggplock igår och det blev helt annorlunda än förra gången. De var väldigt förstående på rmc att jag var extra nervös att det inte skulle finnas några ägg. Fick extra tid med läkaren innan och de var väldigt ompysslande. Var mer om redan innan i magen så visste att det skulle kännas mer denna gången. När läkaren sussane sög ut första blåsan gick det bara någon sekund och de ropade utifrån båset att de hade hittat ett ägg! Då brast det för mig och jag började gråta, alla inne i rummet blev så glada och kort därefter ropade de att ägg nummer två hade kommit. Äggplocket denna gången tog 20 min och var smärtsamt eftersom jag var så öm. 27 äggblåsor hade de punkterat, några väldigt små men blev lite chockad.

Efter blödde jag och hade fruktansvärt ont men ville bara hem. Så på med kläderna och prata med ssk. Tappade hakan när hon så att de fick ut 16 ägg ! Grät ännu mer då och visste inte hur det hade gått till eftersom de endast hade pratat om ca 12 äggblåsor. Resten av dagen o kvällen var katastrof kunde inte sitta eller ligga gjorde så ont. Kunde inte gå upprätt utan dubbelvikt magen svullnade upp från bröstkorgen och ned. Hade kramper och tänkte nästan att jag måste åka in för etta går inte men bäddade upp med kuddar i sängen och lyckades ta mig igenom natten. I morse är jag inte lika svullen och har inte samma smärta. Nu väntar jag bara på att tiden ska gå så det inte blir ett samtal från rmc idag. De ringer endast om inga ägg blir befruktade

Grattis för så många ägg! Hoppas det blir fina embryon nu då. :)

Äggplocket verkar vara så himla olika från person till person. Dem flesta här inne tycker att det är bara lite obehagligt. Mitt ÄP däremot var inte kul. Alls. Vet inte om det var pga jag var jätteöm på ena sidan eller om smärtstillande inte har verkat, men jag haft fruktansvärt ont. Kanske borde ha skrikit av smärta, istället hade jag bara bitit ihop och till följd av det, nästan svimmat Läkaren var inte direkt lyhörd heller, om man säger så.... Så jag förstår vad du har gått igenom.

Men hoppas inga fler ÄP, då av mina 11 ägg blev det bara 2 fungerande embryon: en som växer i mig nu, och en till i frysen.
  • Mm79
    Ellencassandra skrev 2017-10-07 10:28:52 följande:

Hej allesammans. Det börjar närma sig för mig att börja med sprutorna. Har hämtat ut allt förutom gonal-f som inte fanns då. Men en fråga, det står att det är 1 förfylld penna i ett paket på 900 iu. Jag ska ta 250 varje dag så antar att en förpackning räcker tre dagar ungefär? Så jag måste väl hämta ut allt som de lagt på receptet eller tänker jag helt fel?

Ja du måste hämta ut allt :) man vet aldrig hur många dagar som man får ta gonal eller hur många dagar med orgalutran.

Men jag har en del kvar efter min ivf, tror typ hälften av gonal och orgalutran gått åt.
  • Mm79
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 12:39:49 följande:

Jaa :) precis. Så det är väldigt spännande å se hur allt ska gå :P

Jag har också gått på Stockholm IVF. Första försöket, 2 embryon som blev bra, och är gravid nu i v 9 med ena. Så det har blivit jättebra. Håller tummarna att allt går vägen för dig också <3
  • Mm79
    MollyB skrev 2017-11-03 17:10:48 följande:

Hej och välkommen!

Vi går också på Stockholm ivf. Jag har pcos och vi gjorde också en totalfrys av alla ägg efter äggplock. Låter som att vi har en väldigt liknande behandling :) Vi var också där idag, dock på eftermiddagen. Vi är väldigt nöjda med kliniken, de är väldigt trevliga och kunniga. Precis i början fick vi dock avstå en månad då min mens kom tidigare än planerat (på tabletter) och det fanns då inte plats i schema för äggplock. Jag tog det ganska hårt och pratade med kliniken om detta. Allt annat har fungerat väldigt bra.

Stort grattis till så många ägg!! Skönt att äggplocket är över. Hoppas att ni får många ägg till frysen :)

Vi gick också där :) Har inget att jämföra egentligen, Överlag bra erfarenheter, ÄP var hemskt dock (individuellt så klart). Vid återföringen så saknade läkaren sjuksköterska, så min man fick hålla i UL dosan så att hon (läkaren) kunde se vart hon förde in katetern :)) Men det gick ju bra ändå. Vi har ett embryo kvar i frysen där, får se om det kommer till användning.
  • Mm79
    MollyB skrev 2017-11-05 17:59:36 följande:

ÄP upplevs nog väldigt olika, jag tyckte att det gjorde väldigt ont men blev ändå positivt överraskad då jag hade förväntat mig värre. Vi har två kvar i frysen. Hur går det för dig? :)

Jag hade förlitat mig på morfinet och bedövningen, men istället kickade dem aldrig igång (som det kändes då) haha. Men dem fick ut 11 ägg, 2 bra blev det (1 i frysen nu). Ena äggstocken var större än den andra och hade även fler ägg, och därför just den kändes extra mycket. Nu gravid i v12, har fortfarande ibland ont i den äggstocken. 1 vecka kvar till kub, efter det förhoppningsvis släpper oron lite, beroende på resultat...
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017