• Becccss

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Titikaka skrev 2017-08-26 20:47:14 följande:

Grattis med pluss tjejer! Håller tummarna att de håller sig positiva :)

Nu tog jag min sista spruta. 36 timmar kvar..

Hur är det med de andra som tar sprutor nu?

Tack <3 lycka till med äggplocket imorgon! :)
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Så glad över att läsa detta, grattis igen! <3
  • Becccss
    Mjbo skrev 2017-09-02 10:50:01 följande:

Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(

Jag blev förkyld och fick halsont precis innan ET, så jag frågade dom om det kunde påverka chanserna nånting men sålänge man inte har hög feber så ska det inte vara någon skillnad. Det borde ju vara ungefär samma vid FET tänker jag :) ring och fråga om du känner dig osäker, håller tummarna för att det blir av imorgon! Krya på dig och lycka till <3
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-01 18:59:55 följande:
    Tusen tack! <3 Och nu är det inte så långt kvar till din testdag. Hur känns det? :)
    Nej nu är det nära! Det känns bra, testar då och då och plusset blir starkare och starkare :) köpte ett digitalt igår också som jag tänkte ta så småningom! Är dock väldigt orolig för att få missfall, och nu har jag inte känt av någon värk alls i magen på några dagar så blir lite orolig över att det ska ha stannat av eller så. Så mycket tankar.. Vi fick inga till frysen heller så det skulle göra att det känns lite extra tungt om det här inte går vägen. Hur mår du, känner du av något? :)
  • Becccss
    soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Nej.. Åh, men hoppas verkligen att det ser bra ut imorgon <3
  • Becccss
    emz4 skrev 2017-09-01 19:46:26 följande:

Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)

Hej! Bor också i Linköping :) vi har varit på ett första möte på RMC men dom ville vänta med behandling tills jag gjort en hjärnröntgen pga högt prolaktinvärde, så vi valde att göra privat på Sophiahemmet under tiden då vi ville komma igång :) har du tyckt att det fungerat bra här i Linköping? Håller tummarna för att äggen ser fina ut :)
  • Becccss
    soofa skrev 2017-09-03 11:36:05 följande:

Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3

Men ja!! Så underbart, glad för din skull <3
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-02 13:35:07 följande:
    Åh vad kul!! :) Jag är också orolig hela tiden. Hemskt att gå på toa och vara livrädd för blod. Jag känner inte heller något. Önskar mig till och med lite illamående för att få känna något! Måste försöka hålla mig sysselsatt så dagarna går lite snabbare ;)
    Ja det är jättejobbigt, blivit rädd så många gånger när det bara varit lutinus.. Längtar tills VUL så man får se att allt är bra, men allra mest tills vecka 12 är över så man kanske kan slappna av lite mer :) Vi får njuta av att vi mår bra även om man egentligen vill ha lite symptom ;)
  • Becccss

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Anki7

- Sprayar:

- Sprutar:

*Nube, elonva från 29/8 och menopur från 5/9, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Madeeleenee, äggplock 8/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

- Ruvar:

* Pajas77, TD 1/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Becccss
    Nube skrev 2017-09-05 15:12:52 följande:
    Grattis till plusset! :)
    Tack så mycket <3 och stort lycka till, hoppas så mycket för alla i den här tråden. Vi är så starka som går igenom det här, och ännu starkare tillsammans <3
  • Becccss
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Har inga bra tips för att lindra smärtan i brösten tyvärr, har också väldigt ont.. Har du provat om tex Alvedon hjälper lite?
    Jag tog sprutor precis lika länge som dig, och av 10 ägg blev 9 befruktade och utvecklades som dom skulle. Visserligen fick vi inga till frysen (men lyckades med ägget vi fick tillbaka), så kanske hade det med äggkvalitén att göra och att dom växte för fort..? Eller att dom helt enkelt utvecklas ännu bättre i livmodern. Lycka till med ruvningen <3
  • Becccss
    Nube skrev 2017-09-28 13:27:03 följande:

Ijo och Becccss hur har era vul gått? Hoppas allt är bra!

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:
    Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3
    Grattis ijo, helt fantastiskt! Jag frågade om missfallsrisken nu efter att man sett att allt ser bra ut och läkaren sa att den är lika liten som efter vecka 12 nu och att vi kunde slappna av. Det kan såklart hända men det kändes ändå skönt att höra <3
  • Becccss
    Nube skrev 2017-09-28 18:50:37 följande:
    Fantastiskt, Grattis! Och tack :)
    Tack så mycket <3
  • Becccss
    jamka skrev 2017-09-28 19:07:28 följande:
    Vad skönt det låter att risken är lika liten som efter vecka 12. Jag är dock lite tveksam eftersom av mina fyra missfall fick jag se rätt storlek och slående hjärta i v.7 vid två graviditeter men två veckor senare stannade graviditeten av. Hoppas att jag är ett undantag och att sånt här händer sällan vid ivf. Håller tummarna att vi får våra efterlängtade barn nästa sommar????
    Tack snälla <3 åh, jag beklagar! Nej då kanske man inte ska "slappna av" än.. Ja verkligen, håller också tummarna för det <3
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-28 20:14:38 följande:
    Tusen tack och grattis själv <3 Min läkare sa att missfallsrisken fortfarande är ökad fram till efter vecka 12. Men hoppas mer på att din har rätt :) Och hoppas att vi båda får behålla dom små <3 Tar en dag i taget!
    Tack så mycket <3 det verkar som att det är min läkare som gett fel information, jag som kände mig så glad och mycket mindre orolig.. Vill bara att första veckorna ska gå lite fortare, men vi får ta en dag i taget som sagt! Det hoppas verkligen jag med, för oss båda <3 hur mår du nu? :)
  • Becccss
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

Åh vad roligt, stort grattis! Nu hoppas vi att det håller i sig och att blodet inte betyder något <3
  • Becccss
    Titikaka skrev 2017-09-28 22:40:09 följande:
    Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Vad härligt tjejer! Så underbart att läsa :) jag väntar på min VUL på måndag och hoppas se samma som er <3 Jag har också fått MF förut och är orolig hela tiden.

Hur mår ni? Illamående? Trött? Jag mår jättedålig om jag är hungrig :D men fick inte spy än. Är på 6 v. 2 d. nu :)
    Vad spännande, det kommer säkert gå jättebra på måndag <3 jag mår också jätteilla om jag är hungrig (men har samtidigt avsmak för många maträtter så det blir samma om och om igen), och kräks då och då på grund av lukter haha.. Annars är jag trött, väldigt känslosam, dom ömma brösten är kvar och lite så :) men jobbigast är oron över att den inte ska vilja stanna kvar där inne. Hoppas du fortsätter att slippa kräkas <3
  • Becccss
    Nube skrev 2017-10-03 08:22:43 följande:
    Godmorgon! Jag tog ett nytt test nu på morgonen som visar starkt plus! Känns jätteroligt och jag är otrolig tacksam men ödmjuk eftersom inget är säkert än. Som tur har jag inte haft några mer blödningar. Jag ringde nyss kliniken och de ska ringa upp mig under dagen för att boka tid för vul.

Har varit extra trött de senaste dagarna, känner lite tryck i magen men lite mindre än tidigare. Blir lätt andfådd när jag går eller tar trappor, lite illamående ibland men nästan ingenting. Och har metalsmak i munnen ibland och brösten känns större nu och lite ömma. Så lite symptom finns det ju, nu hoppas jag bara att fostret utvecklas som det ska.. förra gången fanns det ju inget foster alls och vill inte att det ska hända igen.

Hur mår du? Ingen mens? Har du testat?
    Stort grattis Nube, så roligt <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017