• Jakagal

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Äggplockst gick bättre/enklare än vad jag hade föreställt mig. Ingen smärta bara lite tryck. 15 ägg fick dom ut.

Nu längtar vi tills i morgon för att höra hur det gått, om någon/ra blir befruktade.

• Jakagal
    jamka skrev 2017-09-22 14:32:22 följande:

Wow! 15 ägg! Grattis och lycka till!

Tack! Så spännande! Hoppas de håller god kvalitet bara trots att det va så många.
  • Jakagal
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-22 14:41:29 följande:

Tack så mycket :) 11 ägg fick vi ut så nu håller vi tummarna :)

Håller tummarna för er! :)
  • Jakagal
    Tiinuli skrev 2017-09-22 14:32:26 följande:

Va skönt att det va inte så farligt :) och så många ägg, håller tummarna för er nu.

Hur länge är man påverkad av medicinerna man får mot smärta och lugnande?

Tack snälla :)

Jag upplevde det som att det var relativt kort tid jag kände mig påverkad ändå. Blev snurrigt direkt när jag fick medicinerna och sen kanske 30 minuter efter att uttaget var över.
  • Jakagal
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-22 14:39:17 följande:

Wow så bra med 15 ägg! :) vi fick ut 11 ägg. Tycker också att det gick väldigt bra med äggplocket. Riktigt bra grejer man fick, var väldigt avslappnad. För oss så får vi veta till veckan hur det gått. Preliminär insättning på onsdag annars ringer de tidigt på måndag morgon. Hoppas att något ägg blir befruktat bara och överlever

Ja jag tycker allting gick väldigt smidigt och bra.

Härligt med 11 st! Lycka till! :)

Oss skulle dom ringa i morgon och tala om hur det såg ut. Antingen blir det insättning söndag eller onsdag för våran del, vi får veta mer säkert i morgon.
  • Jakagal
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-23 22:11:11 följande:

Hur har det gått för er idag? :)

Utav mina 15 ägg de fick ut. Var 6 användbara. Och bara 2 befruktade. Vi ska dit idag för insättning. Om de nu inte skulle ringa med annan info innan vi kommer dit.
  • Jakagal

Tack för er omtanke :)

Vi fick tillbaka ett embryo med väldigt hög poäng som läkaren uttryckte det. Det andra ägget som befruktades odlar de vidare ett par dagar och eventuellt fryses det om det fortsätter att se bra ut.

Nu återstår bara en evig lång väntan på svar.

Fortsätter såklart att hålla tummarna för er alla andra som är i alla delar av ivf-processen!

• Jakagal
    jamka skrev 2017-09-24 14:55:36 följande:

Efter 3 dagars menopur 450 IE känner jag mig mycket trött och dessutom är jag öm på magen där jag sprutade igår. Jag har även ont i huvudet och mår illa ibland. Hade ni det också så vid menopur? På tisdag ska jag på usg.

Jag va också lite illamående efter några dagar med menopuren. Mestadels nattetid. Och även lite öm på senaste sprutstället.
  • Jakagal
    Nube skrev 2017-09-24 16:32:19 följande:

Grattis till det fina embryot! När har du TD så lägger jag in dig som ruvare :)

Tack! Har TD 10/10 :)
  • Jakagal
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-24 18:38:21 följande:

Ja lång väntan förstår jag :) när har ni testdag? Härligt att ni fick tillbaka ett fint embryo :)

Jag har testdag 10/10.

Ja visst! :) Vi va så oroliga hela natten att de inte skulle vara några bra embryon kvar tills idag.
  • Jakagal
    Tesora skrev 2017-09-24 23:34:43 följande:

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

Jag går också på Carl von Linnékliniken.
  • Jakagal
    Tiinuli skrev 2017-09-25 08:34:49 följande:

Hej Jakagal :)

Hur har det gått för dig?

Jag har Igår tagit ovitrelle och ska till cvl i morgon på morgonen för ÄP.

Hej!

Jo det har gått bra. Fick ett embryo med hög poäng återfört i söndags. Mitt andra befruktade skulle de odla vidare några dagar för att se om det fortsätter utvecklas bra, isf fryser de det. Så nu återstår bara väntan till testdagen.

Det kommer gå bra. Lycka till! Jag kommer tänka på dig under morgondagen. :)
  • Jakagal
    Tiinuli skrev 2017-09-25 16:20:41 följande:

Va spännande :)

Hur upplevde du kliniken? Hur länge stannar man? Hur många dagar odlar dem som regel om du vet? Så dem gör återföringar på helger...

Lycka till med ruvningen nu och ska hålla tummarna :)

Jag gillar kliniken. Men jag har ju inte heller så mycket annat att jämföra med. :p Min man kände sig ofta lite undanskuffad på plats. Men ställde han frågor eller så så tog dom sig tid att svara såklart. Min upplevelse var dock inte samma som hans. Jag tyckte de inkluderade oss bägge två lika mycket.

Jag tycker alla var trevliga och väldigt noga med att informera vad som händer härnäst.

Jag stannade inte särskilt länge alls efter utplockat. Och sköterskan blev lite förvånad över att jag så snabbt var på benen och sa att vi får åka hem om vi vill eftersom jag va så snabbt på benen, men vi fick också stanna hela dagen om vi ville sa hon.

Vad jag förstod angående odlingen så ville de oftast odla 2 dagar. Ibland 5 dagar.

Jadå de hade öppet helgerna också.

Tack så mycket. Och lycka till själv! :)
  • Jakagal
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Grattis, va kul!! :)
  • Jakagal

Kanske knäpp fråga. Men nån kanske har någon liknande erfarenhet.

Jag har igår och idag upplevt att jag luktar konstigt, typ lite äckligt, hela jag liksom. Jag har normalt nästintill inget luktsinne så kan inte riktigt säga hur eller vad som jag tycker det luktar. Jag har bett min man lukta på mig otaliga gånger dessa två dagar. Men han känner ingenting. Jodå, han vågar svara ärligt, eftersom jag ofta ber honom kolla om något eller jag luktar konstigt eftersom han vet att jag inte känner något själv. Haha!

Upplever att jag inte får bort lukten med varken dusch, tvätt, tandborstning osv.

Va är det för knäpp inbillning jag har? :p

Jag är på ruvdag 4 med ett 2 dagars odlar embryo. Så antar och känner själv att det skulle vara för tidigt att försöka kalla det något eventuellt gravsymptom.

• Jakagal
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

Grattis! Hoppas de två sträckan stannar! :D
  • Jakagal

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

• Jakagal
    MollyB skrev 2017-10-04 12:03:18 följande:

Stort grattis!!! Jag håller tummarna :)

Tack så mycket:)
  • Jakagal
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Fy vad tråkigt!! Beklagar
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017