Vi som börjar med IVF hösten 2017
Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)
Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)
Hade ett utomkved i somras (naturligt). Har plussat, men har testdag på fredag. Och sen börjar min nästa kamp, mot missfall. Är lite förstörd efter fyra stycken.
Håller verkligen mina tummar för dig <3
Åh! Tack! Precis vad jag behövde höra! Berätta mer! Gjorde ni nått annorlunda?
Pratade med min klinik nu. De odlade vidare på 6 ägg efter ET. Inget har klarat sig så vi får inget till frysen :( känns som om de var så dålig kvalitet så klarar sig knappast det de satte in heller :( hoppet sjönk rejält..
Håller tummarna om att det är guldägget som de satte in :) försökt att hålla hoppet uppe!!
Det ska gå bra med det ägg du fått tillbaka! Det håller vi tummarna för! Det har ju större chans i dig än utanför vill jag minnas ngn läkare sa en gång. Kram!
Kom ihåg att embryot trivs allra bäst i sin hemmamiljö än på labbet! :) håller tummarna för dig
Vet du, jag tänkte lika. 7 ägg odlades vidare. Inget klarade sig. Förutom det som de stoppade tillbaka. Det verkar än så länge vara levnadsglatt... plussade för ungefär en vecka sen och idag var teststrecket starkare. Allt kan ju fortfarande hända. Men av 8 befruktade ägg så såg 1 bra ut. Och det tog sig faktiskt. Trots att jag räknade ut det.
Började blöda idag så ruvartiden är över för mig. Har egentligen testdag först den 23 oktober men kände det på mig redan innan att det inte blev något denna gången.
Ska ringa kliniken i morgon. Har två i frysen och hoppas kunna göra en FET så snart som möjligt. Någon som vet hur länge man måste vänta?
Tung dag idag :(
Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)
Testade precis och fick ett plus fattar ingenting är typ i chock
Hur mår du? Upplever du att du känner något? Tjuvtestat? Jag känner inget, ingen mensvärk eller känningar alls från livmodern. Funderar på att testa imorgon...
Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.
Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?
Idag har jag haft väldigt mycket molvärk och det tilltar. Är på RD 10 imorgon och känner mig mer och mer orolig varje gång jag går på toa att det ska börja blöda.
Fick tag på kliniken nu å de lugnade mig med att min kille kan lämna spermaprovet när han kommer dit innan äggplock eller efteråt till och med. Så nu är jag lugn! Puh! Räcker väl att man ska oroa sig för själva äggplocket ;)
Hej tjejer! Var inne för en stund sen för att gå på UL för att klargöra om jag fick sätta in idag. Tyvärr har jag vätska i buken och de ville inte chansa med att sätta in ett ägg om jag skulle bli sjuk. Så nu blir de andra gången vi får vänta... Första pga dålig stimulering och nu överstimulering...
Är så glad för er alla som kommer vidare och får sätta in o ruva o allt men de känns som att vi blir omkörd hela tiden.
Vet i alla fall att jag har 1 som är 5-dagars och sen imorgon kommer vi få besked om mina 2st 6-dagars går till frys eller hur de blir.
Tjuvtestade idag rd 11 men negativt... ville på något sätt vara förberedd om jag skulle börja blöda och så åker min man på jobbresa och är inte hemma på TD. Hoppas ännu på att det skulle kunna bli positivt till fredag som är TD men känns som hoppet sjönk ytterligare.
Hej allesammans. Nu är jag på kliniken å väntar på mitt allra första äggplock. Känner mig rätt lugn just nu.. men det kommer väl snart - nervositeten. Får se hur det går!
Nu började jag blöda ganska mycket så känns kört.. Känner mig helt vilsen för nu har vi inte längre någon plan.. vad gör man nu? Sparar till en ny ivf? Det lär ju ta ett tag...
Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!