• Areeya

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Emsoff skrev 2017-10-11 05:53:09 följande:

Tjuvtestade nu på morgonen. Ruvardag 10 med 3 dagars. Plus! Det borde inte vara ovitrellen va? Men har aldrig vid mina tidigare graviditeter fått plus så här tidigt (har en dotter och efter det har jag haft 4 missfall och 1 utomkved). Och inte så här starkt plus heller... så blir lite fundersam.

Wow, grattis!
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-11 07:38:57 följande:

Men vågar jag tro på att det är plus på riktigt då?

Jag lämnade blodprov idag på ett privat lab som jag hittat på nätet. Ville se om jag verkligen är gravid...

Kolla om de finns på din ort också: werlabs.se

Det kostar 225 kr.
  • Areeya
    Nube skrev 2017-10-11 20:01:03 följande:

Grattis till dig med! Jag har också använt werlabs, jättebra faktiskt! Du får också hoppa in till det andra trådet sedan om du vill :)

Jag fick bara 262 E/L. Det var lite lågt, tycker jag. Jag vet inte.

Får nog vänta till testdagen 14/10.
  • Areeya
    Nube skrev 2017-10-11 22:19:38 följande:

Vilken ruvardag var du när du tog provet? Värdet ska ju fördubblas var 48 timmar så ta ett nytt test för att se om den ökar! Gravid är du iaf! :)

Fick tillbaka 2 blastocyster den 1/10. Det blir alltså dag 10 eller 11.

Jag tänkte göra prov igen på fredag men min man sa att vi borde vänta tills måndag.

Denna är min 4:e graviditet. Hoppas verkligen att vi får ett barn den här gången.
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-11 22:19:29 följande:

Nu hittade jag!

Lycka till! :)
  • Areeya
    Freya18 skrev 2017-10-15 16:27:07 följande:

Har känt molande värk i buken sen flera dagar och känt mig gravid på nåt sätt, så tog ett gravtest idag och det blev positivt! Bim-3 och om 5 dagar skulle jag ha startat med injektionerna! Ibland funderar man hur kroppen fungerar egentligen?! Nu hände exakt samma sak som i december förra året. Jag plussade precis innan IVF skulle starta. Min kropp vaknar till ordentligt när den vet att hjälp är på väg! Undrar vad läkaren kommer säga.. haha.

Wow, grattis!
  • Areeya
    Västerås skrev 2017-10-19 10:14:46 följande:

Testade precis och fick ett plus fattar ingenting är typ i chock

Stort grattis till dig!
  • Areeya
    Paulina2017 skrev 2017-10-19 23:00:22 följande:

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

Jag använde menopur och är gravid i vecka 5+3 nu.
    Hoppas det går bra för dig med!
  • Areeya
    Västerås skrev 2017-10-20 14:07:19 följande:

Jag fick också menopur och positivt resultat (2 embryon)

Stort grattis!

Jag fick tillbaka 2 embryon också.
  • Areeya
    Paulina2017 skrev 2017-10-20 18:06:27 följande:

Vad roligt. Hur många befruktade fick ni av de äggen ni tog ut ?

Jag gjorde två äggstimuleringar med menopur.

Den första fick jag 10 ägg men det var bara 4 som blev befruktade. Två misslyckades graviditer blev det.

Den här gången fick vi ut 8 st. Ett var omoget och 5 befruktades men det var bara 2 som k'arade sig till blastocyster.

Jag började med hög dos båda två gånger, 375 enheter efter nässpray.

Denna gång hade jag 375 enh. i 6 dagar och sen 300 i 2 dagar och sist var det 150.
  • Areeya
    Västerås skrev 2017-10-20 19:15:52 följande:

Åh vad skoj! Grattis!!! Tror du att både klarade sig?

Var ditt streck tydligt?

Går och nojjar hela tiden...

Tack! Jag tror det är bara ett som tagit sig fast strecket är jättetydligt nu.

Gjorde blodprov 15 dagar efter insättningen fick bara 1214 E/L.

Håller tummarna för varandra!
  • Areeya
    Västerås skrev 2017-10-20 21:27:29 följande:
    ååh blodprov...dum kommentar men vart gör man det skulle också vilja se...är så jävla nojjig
    Jag beställde det på werlabs.se.
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-22 17:57:21 följande:

Inte av kliniken, men på annat håll.

Varför behöver du trombyl?

Jag har pratat med min läkare och bett dem att kolla om jag behöver en sån men de gör ingenting fast jag har fått 3 missfall i rad.

De tror stenhårt att det var min ålder och äggkvalite som orsakade missfallen.

Nu sitter jag hemma med två burkar trombyl som jag "skaffade" med hjälp av någon annan men vågar inte tar dem.
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-22 22:23:05 följande:

4 missfall. De är inge farliga att ta. Jag tar även fragminsprutor. Jag har även fått intralipiddropp. Men allt på annan väg än via kliniken.

Vad bra att du har fått hjälp och full kontroll den här gången. Hoppas verkligen att det går bra hela vägen för er.

Jag har åkt utomlands och gjorde test för APC-resistent och det var negativt. Men orolig är jag fortfarande eftersom mina gravsymptom har blivit mindre mindre.
  • Areeya
    Emsoff skrev 2017-10-23 19:30:04 följande:

Ja, hjälpen är ju utanför själva behandlingen. Gör den vid sidan av. Har ett barn sen innan på naturlig väg. Så mina missfall beror nog mycket på ålder skulle jag tro. Men har ofta haft kraftig övervikt. Har gått ner 15 kg inför denna ivf. Hoppas att det påverkar lite.

Håller tummarna för oss alla här!
  • Areeya
    waldesten16 skrev 2017-10-27 06:48:53 följande:

Undrar om det är någon här som har tar D-vitamin för att öka chanserna att lyckas under ivf? Dagliga intaget av D-vitamin som t.ex. apoteket rekommenderar är ca600 -800 IE mikrogram för en vuxen. Men har läst på flera ställen samt fått rekommendation av en hompot att vi behöver mycket mer ca 2000 - 4000 IE.

Någon som äter extra kosttillskott med D-vitamin?

Jag tar D-vitamin 800 IE enligt läkarens ordination. Jag har haft det i ett par år nu eftersom jag kommer från ett varmt land och har fått d-vitaminbrist efter många år i Sverige.

Har läst också att det kan öka chansen att bli gravid. Jag tog också folsyra och E-vitamin innan jag gjorde ivf. Nu är jag i vecka 7 (6+3) och jag tar inte länge E-vitamin.
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017