• Milja

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2017-10-15 11:09:21 följande:

Ja det känns bra å va igång! Jag blev lite yr efteråt men vet inte om det var för jag var så nervös innan eller av gonal f? XD jaa jätteskönt att va igång :)

Härligt att du är igång! Jag kände lite yrsel och lite illamående dag 2 och 3 av gonal-f sedan gick det över(fick 225 första 3 dagarna innan dosen sänktes). Kanske lite lätt illamående korta stunder även senare men inte farligt! Lycka till!
  • Milja
    Emsoff skrev 2017-10-15 22:25:47 följande:

Hade ett utomkved i somras (naturligt). Har plussat, men har testdag på fredag. Och sen börjar min nästa kamp, mot missfall. Är lite förstörd efter fyra stycken.

Håller verkligen mina tummar för dig <3

Jag känner så igen mig. Hade också ett utomkvedes i somras och hade tre missfall innan jag fick sonen. Början på graviditeten var hemsk med blödningar fram till v16 och osäkerhet och en känsla av att inte vilja gå ur sängen, att gå på toaletten var en skräck. Men det blev lättare när jag sedan började känna rörelserna. Och det gick till slut bra! Ge inte upp hoppet!
  • Milja
    Emsoff skrev 2017-10-16 14:26:41 följande:

Åh! Tack! Precis vad jag behövde höra! Berätta mer! Gjorde ni nått annorlunda?

De första 3 var alla bara med stimulerad ägglossning medan den graviditet som lyckades var en insemination och stöddes också med progesteronvaginatorer som nu under ivf:en. Dock bara i 10 dagar om jag minns rätt. Nu ska jag ta i 3veckor totalt om det blir plus.
  • Milja

Pratade med min klinik nu. De odlade vidare på 6 ägg efter ET. Inget har klarat sig så vi får inget till frysen :( känns som om de var så dålig kvalitet så klarar sig knappast det de satte in heller :( hoppet sjönk rejält..

• Milja
    frikenfröken skrev 2017-10-17 12:51:23 följande:

Håller tummarna om att det är guldägget som de satte in :) försökt att hålla hoppet uppe!!

Mariana79 skrev 2017-10-17 13:11:16 följande:

Det ska gå bra med det ägg du fått tillbaka! Det håller vi tummarna för! Det har ju större chans i dig än utanför vill jag minnas ngn läkare sa en gång. Kram!

Ellencassandra skrev 2017-10-17 13:23:49 följande:

Kom ihåg att embryot trivs allra bäst i sin hemmamiljö än på labbet! :) håller tummarna för dig

Emsoff skrev 2017-10-17 16:43:16 följande:

Vet du, jag tänkte lika. 7 ägg odlades vidare. Inget klarade sig. Förutom det som de stoppade tillbaka. Det verkar än så länge vara levnadsglatt... plussade för ungefär en vecka sen och idag var teststrecket starkare. Allt kan ju fortfarande hända. Men av 8 befruktade ägg så såg 1 bra ut. Och det tog sig faktiskt. Trots att jag räknade ut det.

Tusen tack för all pepp! Det behövdes verkligen idag! Känns långt till TD men får försöka fylla dagarna så de går fortare!

Emsoff! Så härligt att höra att det har tagit sig! Håller tummar och tår för dig!
  • Milja
    waldesten16 skrev 2017-10-17 19:25:44 följande:

Började blöda idag så ruvartiden är över för mig. Har egentligen testdag först den 23 oktober men kände det på mig redan innan att det inte blev något denna gången.

Ska ringa kliniken i morgon. Har två i frysen och hoppas kunna göra en FET så snart som möjligt. Någon som vet hur länge man måste vänta?

Tung dag idag :(

Nej vad trist :( förstår att det är tungt! Kram!
  • Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-18 20:42:41 följande:

Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)

Jag tyckte också sämre om orgalutran både att ta den och att den gjorde lite ont, men det höll inte i sig så länge i alla fall!
  • Milja
    Västerås skrev 2017-10-19 10:14:46 följande:

Testade precis och fick ett plus fattar ingenting är typ i chock

Ååh vad roligt!! Grattis!!
  • Milja
    hanna8911 skrev 2017-10-19 22:22:30 följande:

Hur mår du? Upplever du att du känner något? Tjuvtestat? Jag känner inget, ingen mensvärk eller känningar alls från livmodern. Funderar på att testa imorgon...

Jag hade väldigt ont i ryggslutet igår eftermiddag och kväll (blir det RD6? Räknas ET som 0 eller 1?) Kändes som när mensen är på väg. Annars känner jag inte av så mycket. Värsta hittills är att jag inte sover alls om nätterna just nu. Brukar aldrig ha svårt att sova. Nu har jag sovit kanske en eller två timmar per natt. Var helt oförberedd på att ruvartiden skulle vara så här jobbig.. tänkte att bara sprutorna och äggplocket är gjort har jag passerat det värsta. Har inte testat. Har för mig sedan tidigare att pregnylen kan ligga kvar i 10 dagar så är rädd för falskt positivt (och negativt)
  • Milja
    frikenfröken skrev 2017-10-20 08:05:26 följande:

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

Jag hade mycket ont de första 2 dagarna och tog värktabletter. Så länge det räckte skulle det inte vara fara sa läkaren. Blev bättre dag 3 och knappt något dag 4
  • Milja

Idag har jag haft väldigt mycket molvärk och det tilltar. Är på RD 10 imorgon och känner mig mer och mer orolig varje gång jag går på toa att det ska börja blöda.

• Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-23 11:13:00 följande:

Fick tag på kliniken nu å de lugnade mig med att min kille kan lämna spermaprovet när han kommer dit innan äggplock eller efteråt till och med. Så nu är jag lugn! Puh! Räcker väl att man ska oroa sig för själva äggplocket ;)

Min man fick inte lämna provet före äggplocket eftersom de först ville se att de fick ut några ägg, att inte blåsorna var tomma. Det hade varit onödigt att lämna om de inte fick ut något från mig. Så han var med hela plocket och även tills jag låg i vilorummet och sen hämtade de honom. Så tror inte du behöver vara orolig för det!
  • Milja
    frikenfröken skrev 2017-10-23 14:49:54 följande:

Hej tjejer! Var inne för en stund sen för att gå på UL för att klargöra om jag fick sätta in idag. Tyvärr har jag vätska i buken och de ville inte chansa med att sätta in ett ägg om jag skulle bli sjuk. Så nu blir de andra gången vi får vänta... Första pga dålig stimulering och nu överstimulering...

Är så glad för er alla som kommer vidare och får sätta in o ruva o allt men de känns som att vi blir omkörd hela tiden.

Vet i alla fall att jag har 1 som är 5-dagars och sen imorgon kommer vi få besked om mina 2st 6-dagars går till frys eller hur de blir.

Nej vad tråkigt! Förstår att det känns surt! Men ni har i alla fall ett så förhoppningsvis får du snart det tillbaka! Får du sätta in det redan nästa cykel? Hålller tummarna för att de två klarar sig till frysen!
  • Milja

Tjuvtestade idag rd 11 men negativt... ville på något sätt vara förberedd om jag skulle börja blöda och så åker min man på jobbresa och är inte hemma på TD. Hoppas ännu på att det skulle kunna bli positivt till fredag som är TD men känns som hoppet sjönk ytterligare.

• Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 08:16:17 följande:

Hej allesammans. Nu är jag på kliniken å väntar på mitt allra första äggplock. Känner mig rätt lugn just nu.. men det kommer väl snart - nervositeten. Får se hur det går!

Lycka till massor idag! Det kommer gå bra!
  • Milja

Nu började jag blöda ganska mycket så känns kört.. Känner mig helt vilsen för nu har vi inte längre någon plan.. vad gör man nu? Sparar till en ny ivf? Det lär ju ta ett tag...

• Milja
    hanna8911 skrev 2017-10-26 12:16:45 följande:

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

Nej vad tråkigt :( beklagar! Hoppas det går vägen i december! Skulle haft testdag idag men visste ju redan att det var kört.

Jag är i valet och kvalet om vi ska göra ny ivf i december men är orolig att det ska krocka med julhelgerna och dessutom måste vi ta våra bespanngar för oförutsedda händelser och det vet jag inte om vi vågar kanske bättre att spara ihop och göra i slutet på våren nytt försök.

Funderar på om vi skulle våga testa lite på egenhand påvägen. Sannolikheten är liten, vi kämpade i fyra år med sonen innan vi fick hjälp och nu har jag ju dessutom en trasig äggledare där det kan sätta sig men undrar om vi ändå skulle våga chansa. Har ju rätt till tidigt VUL för att se om det sitter rätt och i så fall kanske de kan göra något åt det innan det hinner trasa sönder mig mer.. känns inte som att jag bara vill ge upp..
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017