Vi som börjar med IVF hösten 2017
Ikväll ska jag ta ovitrelle sprutan å på tisdag blir det äggplock! Jag är så sjukt nervös. Men känner bara äntligen så händer det.. hoppas hoppas att allt går bra
Ikväll ska jag ta ovitrelle sprutan å på tisdag blir det äggplock! Jag är så sjukt nervös. Men känner bara äntligen så händer det.. hoppas hoppas att allt går bra
Hej alla! :)
Om det gå som planerat så ska vi göra vårt första ivf försök nästa månad!! Ska ha mens om 2 veckor så börjar med sprutorna då :) Försökt i 2,5 år och fått hjälp ca 1 år.
Fått höra jag har antikroppar som stöter bort min mans spermier.. Någon som hört talas om detta?
Hey.orange skrev 2017-10-22 12:09:54
]Ja det har jag, vi försökte 1,5 år med vår första och vi har ingen orsak till varför vi inte lyckats på egen hand. Vi har båda bra värden, och vi har verkligen försökt när ÄL har infunnit sig men ändå blev det inget då. Inte nu heller och vi har haft oskyddat sen sommaren -16. Så då har jag sett och läst att det kan vara något med antikropparna. Men det är inget jag vet med säkerhet att det kan vara vår anledning.
ÄLspruta som gäller här idag, sen ÅF 3/11! Så spännande!
Kul att följa hur det går för er andra :)
Och tråkigt att läsa att det inte lyckats för vissa. Jag kan inte annat än att ge er en stor kram, pusha er att fortsätta kämpa och finnas här för er!
Nu har vi fått tillbaka en 5-6 dagars blasto (ifredags)
Nån annan som gjort FET? Testade ni innan td? När isåfall? Nyfiken :)
Känns sjukt konstigt och jag förstår inte att jag har något i kroppen!
Vi gjorde också FET i fredags så jag har inte så mycket information att komma med (vårt första, gjorde ej ET). Jag kan inte heller förstå att det lilla embryot ligger där i min kropp! Vi har testdag den 17 nov, när har ni? Har du känt något? Jag och ilningar i vänster ljumske men annars inget direkt. Kul att följas åt! :)
Ja precis! Var så lättad att upptiningen gick bra, varje moment är ju ett orosmoment! Vi går på Stockholm ivf, ni?
Vi satte in ett 2-dagars, har ett 2-dagars och ett 5-dagars kvar i frysen nu. Känner lite mer nu, sticker till ibland i området och ljumsken har lugnat ner sig lite. Då det är första gången har jag inget att jämföra med hur det ska kännas? :) borde fästa i dagarna nu, har du erfarenhet av det?
Okej, grattis :) förstår att det kan vara svårt att komma ihåg hur det var för två år sedan.
Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.
Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(
Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..