• lyckobubblor

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2017-10-11 20:30:53 följande:
    Det gäller bara äggplock :) då måste man vänta en månad. Gör man sen frysåterföring å det misslyckas så kan man göra nytt försök direkt på den mensen :)
    Ah, då vet jag. Tack, finns så mycket att lära om det här. :)
  • lyckobubblor

Idag kom så mensen, första väntan över. Ny undersökning efter mensen för att se om operation behövs, äntligen igång.

• lyckobubblor

Vad roligt med allt som händer här i tråden, svårt att hänga med. Jag har ju mest hängt här i periferin, men nu händer iaf nåt för mig oxå. På fredag är det dags för andra undersökningen och ska vi få se om fliken som var i vägen är kvar eller inte. Är den kvar blir det operation och är den inte kvar så blir det ju så klart bäst. Så nästa mens borde vi hur som helst kunna köra igång med sprutor. Äntligen!

• lyckobubblor

Förresten, är det någon som haft nåt i vägen och som behövt operera bort det? Hur går det till? Lät som att det skulle vara väldigt lätt åtgärdat men ändå en operation med de risker som det innebär. Svårtolkat!

• lyckobubblor

Hej allihop! Solig 

Efter att jag uppdaterade min iPhone för några veckor sedan har jag inte kommit åt FL i mobilen, tänkte att det skulle ordna sig snabbt men så verkar det inte vara... Så nu sitter jag på datorn på jobbet och så hoppas vi att FL uppdaterar appen snart!

Jag behövde inte operera något utna allt såg bra ut på undersökning två, fick mens i fredags och har sprutat sedan dess. Kör med Bemfola, och igår lade jag till Fyrmadel för att stoppa egen ägglossning... (den sprutan kändes mycket mer för övrigt)

Idag var jag på VUL och tio äggblåsor syntes fint sa de. Ska tillbaka på fredag och så blir äggplock förmodligen måndag eller tisdag. Så spännande.

Nu ska jag läsa ikapp lite om alla som hänt under min påtvingade frånvaro.

Kram Hjärta

• lyckobubblor
    MollyB skrev 2017-11-15 17:15:53 följande:

Hej :) vad skönt att du slapp operera. Jag hade inte fyrmadel men tyckte också att det andra sprutan kändes mer. Vad spännande med äggplock nästa vecka. Jag ruvar för första gången :) Lycka till med äggplocket!

Tack! Känns så spännande och lite skönt att vara igång. Skrattade lite åt mig själv nyss: är lite stolt över mig själv som håller på och sprutar. Ännu mer nu när det faktiskt gör ont.

Hur länge har du ruvat? <3
  • lyckobubblor
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:41:33 följande:

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Håller tummarna för er andra, och MollyB lycka till imorgon!

Stort grattis, vad härligt!!! <3
  • lyckobubblor
    MollyB skrev 2017-11-16 07:40:48 följande:

Jag kände också så, skönt att komma igång och spännande. Tycker vi är jättestarka som går igenom det här :)

Idag är jag på Rd 13. Ska testa imorgon, hoppas så att det har gått bra <3

Åh, håller tummarna allt jag har! <3
  • lyckobubblor
    MollyB skrev 2017-11-18 12:37:30 följande:

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.

Stor kram <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017