• FlatEric

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Andra ultrat i dag och äggblåsorna har nu ökat från nio till tolv stycken, men de var fortfarande ganska små, så äggplocket skjuts fram med två dagar. Argh! 

Två dar är ju ingenting men det känns ändå mycket när man bara väntar och väntar och väntar ... Men nu är iaf äggplocket inbokat och så här nära en eventuell graviditet har jag aldrig varit!

Så sjukt förhoppningsfull och ångestfylld samtidigt. 

• FlatEric

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Om ni mådde dåligt - mådde ni illa (alltså kräktes) eller hade ni "bara" ont?  

Jag har ju inget annat val men försöker ändå förbereda mig så gott jag kan :) 

• FlatEric
    Mariana79 skrev 2017-11-13 18:21:58 följande:
    Allmänt trött så ta med dig en kudde på tåget. Jag sov halva bilresan hem :) jag hade inte så överdrivet ont, det var värre innan äggplocket för då spände det rejält och var ömmande. Jag skulle nog också pallat en tågresa så länge kudden var med :)

Lycka till!
    Skönt att höra. Och tack för tipset om kudden! En sån ska jag ta med :) 
  • FlatEric
    Milla8101 skrev 2017-11-13 21:22:40 följande:

Hej Alla Krigare

Har varit borta ett tag och har inte orkat läsa igenom alla.

Men Grattis till er som har fått plus! Vi har valt att köra på en gång till med lite ändringar.

Är det nån som har kört med synarela? Jag ska börja med den imorgon har aldrig användt den innan. Biverkningar någon?

Jag har använt Synarela och fick inte så mycket biverkningar. Mest huvudvärk. Och ja, väldigt torra slemhinnor. Och torr hud - men det kanske också kan ha berott på vädret :) 
  • FlatEric
    Mariana79 skrev 2017-11-15 18:02:45 följande:
    Hur gick det för dig idag?
    Det gick helt bra :) De fick ut 15 äggceller, men har ingen aning om hur många som var dugliga ägg och så vidare. Om allt går bra blir det insättning på måndag. De har med andra ord ganska lång tid på sig att växa. Hoppas hoppas det går bra!

Höll tydligen på att svimma efter att allt var klart för plötsligt ser jag hur en sköterska rusar fram till mig och håller upp mina ben och ber mig andas i takt med henne. Jag var ganska förvirrad där tror jag av allt lugnande och värkmedicin, så glömde väl att andas antar jag, haha. 

Var ju jättenervös innan, och visst gjorde det ont, men det var ändå inte så farligt som jag trott det skulle vara. Hemresan med tåg gick också riktigt bra. Sov det mesta. 

Så skönt att vara ännu ett steg närmare en eventuell bebis!

Hur mår du själv? Hoppas allt är bra :) 
  • FlatEric
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:41:33 följande:

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Håller tummarna för er andra, och MollyB lycka till imorgon!

Grattis! Härligt med fina nyheter här i tråden :) 
  • FlatEric
    Milla8101 skrev 2017-11-16 07:18:19 följande:
    Ok, tack! Har börjat få lite huvudvärk oxå, annars går det bra :)

Blev resultatet bättre med synarela?
    Det här är mitt första försök så har tyvärr inget att jämföra med, men hittills verkar det ha gått bra. Läkarna var i alla fall nöjda med hur allt såg ut under behandlingen.

Ska förhoppningsvis få in ett embryo/en blastocyst på måndag. 

Hoppas biverkningarna håller sig undan för dig nu :) 
  • FlatEric

Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :) 

Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.

Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt? 

Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer. 

Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :( 

• FlatEric
    Pigall skrev 2017-11-17 16:34:22 följande:
    Hej! Jag har gjort två äggplock och haft lite olika reaktioner. Sist blev jag lite svullen och öm men det gick ganska snabbt över. Första gången däremot hade jag jätteont, speciellt på ena sidan. Det var också den sida som gjorde ondast vid själva äp. Jag var även rätt svullen då också. Jag var inte överstimulerad och fick tillbaka ägg.

Sen är ju självklart fråga hur svullen och hur ont du har. Ser du ut att vara i 7:e månaden kan det ju vara ett problem men ser du bara lite nygravid ut tror jag det är ganska normalt.
    Okej, skönt att höra. Om jag minns rätt så var det också vänster sida som gjorde mer ont under själva plocket, så kanske den sidan bara är extra, ja vad ska man säga, överkörd då Tungan ute Hoppas på det! 
  • FlatEric
    Bella7 skrev 2017-11-18 09:34:30 följande:
    Har exakt samma problem. Plockade oxå ut i onsdags och vänster suga känns värst. Lite svårt att sitta och svullen. Brösten gör ont och är hårdare än vanligt ... Står att man inte får anstränga sig förens svullnaden lagt sig. Men man kan ju inte ligga i soffan i flera dagar
    Jo jag är så himla uttråkad nu! Hela torsdag och fredag låg jag bara i soffan och degade. Genast jag försökte göra nåt så gjorde det ont, började bränna i magen och tyckte också att svullnaden gick upp. Suck alltså.

Nu har jag faktiskt tvättat och städat lite grann. Får se om det straffar sig ...

När har du återföring? Jag har på måndag. Hoppas hoppas allt gått bra med mina små embryon under helgen.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017