Paulina2017 skrev 2017-09-11 09:35:28 följande:
Hej negativt för mig med. Ruvardag 12. Fick ockå besked av kliniken att man måste vänta till nästa mens för att få börja med nästa försök. Har inga i frysen men 2 försök kvar. På 1 år hinner man ju inte så många försök för klinikerna har sina regler osv. Är helt ut lämnad till deras rutiner. Sen va det tydligen utifrån deras schema om de har tid med äggplock.
Usch jag känner med dig! Är ganska övertygad om att jag kommer vara i exakt samma sits om några dagar:( jag vill inte vänta längre utan bara börja om direkt! Blir det inget nu så är ju nästa testdag mot slutet av november (tidigast) och det känns ju så vansinnigt långt borta! Vi får hålla ihop och hjälpa varandra genom detta.
Dock vill jag ändå säga att det inte är helt kört. Känner en som fick minus dagen innan testdag och plus på testdag. Så det kan ju ske mirakel.
Mjbo skrev 2017-09-11 09:10:26 följande:
"kul" att höra från ett annat perspektiv, som i ert fall att det beror på mannen, och då få höra hur du tar allting. Kan vara nyttigt att höra med.
Problemet jag har är att jag vet inte om jag vill försöka igen. Det känns som att jag är klar. kan låta fjuttigt för en del att bara orka försöka 2 gånger, men jag har aldrig mått då dåligt i hela mitt liv som det här året, jag vill bara ha mig själv tillbaka. jag är sur, grinig, lättretlig och allmänt tråkig. Vill inte göra nånting med någon. Känner inte igen mig själv, jag hatar det. Det är det som är dilemmat, att jag tror inte jag vill försöka igen. Och då känner jag såhär, ska jag inte ens göra vad jag kan och orka alla 3 försöken? Ska jag va den som ger upp och bara bestämmer att nej, de blir inga barn. bara för att jag inte orkar kämpa nått mer?
Förstår du?`Det är ett hemskt mörker jag befinner mig i. Trodde aldrig jag skulle bli så påverkad av detta som jag blivit. Men det här är det värsta jag någonsin varit med om. Ser bara svart. allt är svart. låter klyschigt men det är precis så jag känner. Vi har köpt hus detta år, inte ens det glädjer mig. All annan lycka försvinner.... Jag vill ha mig och mitt liv tillbaka.
Ska absolut kolla på filmen du nämnde! tack för tipset!
Det är inte alls fjuttigt att orka två gånger. Behöver ni lägga det på hyllan ett tag så gör det. Ni är ju båda väldigt unga och har många år på er innan det börjar brinna i knutarna. Vill ni ta upp planerna igen om ett år, fem eller tio så ju det för er skull. Mina föräldrar försökte inte ens skaffa barn innan de haft 11 fina år tillsammans.
Mitt råd är att om du inte orkar, ta en paus, res tillsammans, fokusera på varandra och på att återställa dig psykiskt. Sök hjälp om du behöver, gå och prata med någon, fokusera på en hobby, ta tillbaka ditt liv och om du i framtiden känner dig redo för att ta dig an detta igen så har du och ni många år på er.