• Bli3ifamiljen

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-09-29 08:14:48 följande:
    Jättetråkigt! Önskar dig lycka till nästa gång :)
    Tack och grattis till ditt +! Nu håller vi rummen för att det håller i sig.
  • Bli3ifamiljen
    Titikaka skrev 2017-09-29 11:31:48 följande:
    Synd att höra, men de alltid rekommenderar gå ner i vikten innan IVF. Jag vet en tjej som kan inte köra i gång processen till hon är i bra vikt. Men man kan bara spekulera varför händer grejer med såna processer. Hoppas nästa gång blir lyckosam!
    Tack! Det hoppas jag med. Jag läste forskning på de med fetma relativt normalvikt och där fanns det skillnad. Men ska jag vara normalviktig ska jag ner i strl 36 och det tycker inte riktigt jag är normalvikt.

• Bli3ifamiljen
    jamka skrev 2017-09-29 19:49:57 följande:

Det står att man ska dricka yoghurt innan man kommer för äggplock. Ska det vara drickyoghurt eller går det bra med vanlig yoghurt? Varför är det så viktigt att det ska vara flytande?

Jag fick äta vad jag ville. Konstigt att det är olika.
  • Bli3ifamiljen

Det blev tyvärr inget ägg till frysen, så nu har jag fått tid till läkare i slutet av oktober så hoppas vi får börja med ivf nummer 2 i mitten av november.

Den enda som jag har valt att tala om för att vi håller på med ivf är min arbetsgivare. Det blir lite konstigt annars då jag oftast behöver vara ledig hela dagar vid besök på kliniken.

• Bli3ifamiljen
    Emsoff skrev 2017-10-06 06:25:56 följande:

Du är en kämpe! Vi fick inte heller några av våra sju till frysen. Känner mig lite deppig över det! Men vi klarar att göra det igen! Vi är starka!

Jag har berättat för tre bekanta. Inte ens för mina närmaste vänner. Ingen annan vet. Och det är skönt!

Ja man kan inget annat göra.
    Emsoff skrev 2017-10-06 06:25:56 följande:

Du är en kämpe! Vi fick inte heller några av våra sju till frysen. Känner mig lite deppig över det! Men vi klarar att göra det igen! Vi är starka!

Jag har berättat för tre bekanta. Inte ens för mina närmaste vänner. Ingen annan vet. Och det är skönt!

Ja enda sättet att lyckas är ju att våga försöka,. Ska du också börja med ny ivfomgång snart?
  • Bli3ifamiljen
    waldesten16 skrev 2017-10-06 06:59:31 följande:

Vad tråkigt att det inte blev något ägg till frysen. Hur många ägg plockade de ut?

Är det två cyklar ni får vänta nu innan det blir omgång nummer två?

De plockade ut fyra ägg, endast två som delade sig. Jag tycker det borde ha blivit fler ägg pga bra amh-värde, men andra sjukdomar kanske påverkar. Jag hoppas jag bara behöver hoppa över en period och starta en ny vända i mitten av november.
  • Bli3ifamiljen
    Tiinuli skrev 2017-10-06 07:25:34 följande:

Måste man alltid vänta minst en mens innan man får börja om? Hur är det med fet om nån vet?

Jag vet inte än ens om det finns några i frysen för oss... skickar dem bara brev och när isf.?

En sköterska sa till mig att om det blir några ägg till frysen kan det ta 3-4 veckor innan man får brevet.
  • Bli3ifamiljen
    Tesora skrev 2017-10-06 12:53:02 följande:
    Åh vad skönt att det knappt kändes. Jag ska ha mitt plock på måndag så laddar för det. Lite nervös men förhoppningsvis känner man inte så mycket.

Hoppas att det går bra på måndag.
    Det kommer gå bra. De tar hand om dig och ger dig smärtlindring när du vill ha.
  • Bli3ifamiljen
    Anki7 skrev 2017-10-07 09:59:27 följande:

Jag testade igen nu på morgonen och det var positivt!!! Fortfarande ganska svagt och tog en stund innan det syntes, så klart jag är lite orolig att det skulle bli missfall men försöker vara positiv. Enda gången jag någonsin fått två streck på stickan, av alla otaliga test jag tagit..., var när dottern äntligen var på väg. Så lite orolig men enormt lycklig idag!!! =D

Grattis! Nu håller vi tummen för att allt går väl.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-10-07 08:06:26 följande:

Gör ett nytt försök med mitt inlägg :) Någon som har erfarenhet av träning medan man går på hormonbehandlingen. Kopierar in mitt tidigare inlägg nedan. Trevlig helg på er!

Hej alla kämpar! Vill börja med att önska er ALLA ett stort lycka till! 

Snabbt om mig:

Är 38 bör i Östergötland, jag och min man har en son som är 5 år - han kom till naturligt men efter många försök! 

Fick ett mf 2014 i vecka 5. 

Gjorde IVF i början av 2016 fick ut 10 ägg, 5 omogna 4 befruktades inte men 1 gjorde det. Fick åter en blasto. Allt såg bra ut på vul i v7 med på kub v12 fanns inget foster kvar, Det hade dött och tillbakabildats. Har efter det fortsatt kämpa på egen hand vilket inte har gett resultat. Vi ska påbörja IVF nr 2 i slutet av oktober på Carl von Linné i Uppsala. Jag har och håller på att kämpa med vikten. Har gått ner 11 kilo och läkarna tyckte det var bra trots att jag ff är överviktig. Jag tränar väldigt mycket ca 5 pass i veckan. Då jag går upp i vikt av hormonerna så vill jag i största möjliga mån förhindra det jag kan genom att fortsätta träna under hormonbehandlingen. Jag rådfrågade läkaren och han rekommenderade att inte träna med mycket hopp osv.. Man skulle vara försiktig och uppmärksam om man får ont vid träningen. 

Jag undrar - hur gjorde/gör ni med träning under behandlingen. Vad har funkat för er? 

Styrkekram till er allihop!

Det kanske inte är så många som tränar lika hårt som dig. Men så länge du mår bra ska det väll inte skada?
    Jag försöker också minska i vikt, men gör det genom att jag ändrat kosten.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017