• Percafluviatilis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Funderar över en sak ni säkert har koll på! Jag ska ta gonal f, dos 225 ie med start troligen i slutet av arbetsveckan. Jag har dock bara hämtat ut ett paket. På pennan står det 900 ie. Jag borde ju fått en till, eller hur? 900 kommer ju inte räcka för jag antar att jag ska spruta i fler än 5 dagar? Förvirrad... Ska ringa kliniken sen.

• Percafluviatilis
    Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Stort grattis! :)
  • Percafluviatilis

Ni som tagit Gonal F, har ni känt några biverkningar av den? Har sprutat i fyra dagar nu (ska lägga till fyremedal from ikväll) och tycker att det känns lite svullet där nere. Har lågt amh och vill ju därför att det SKA kännas att det händer något. Som ett bevis på att äggblåsorna växer liksom. Men man inbillar ju sig så lätt när man verkligen vill känna något, som ni säkert vet ;) Har vul imorgon och är livrädd att de inte ska hitta några äggblåsor :(

• Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2017-11-28 08:31:40 följande:

Jag kände inte så mycket av Gonal F. Tog sprutor i tio dagar tror jag, dosen var på 150. Men sedan när jag tog Otrivelle-sprutan så kändes det som om magen plötsligt var helt full med ägg :D 

Hur många ägg fick du ut då? :)
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2017-11-28 11:06:37 följande:

Första ultraljudet hittades väl sex äggblåsor tror jag, sedan hittades tolv stycken, men de var ganska små så därför förlängdes tiden med Gonal F. Tror jag tog Gonal F tre dar längre än först planerat. När äggen senare plockades ut hittade man 15 äggblåsor som innehöll 14 ägg. 

Okej! Vad skönt med så många till slut! Vilken dag plockades du på?
  • Percafluviatilis

Var på första vul idag. Är på cykeldag 7 och hon kunde se tre stora äggblåsor och två små. Känns väldigt lite :( hon sa att det ideala är 8-15 stora men att jag ju har nedsatt äggreserv. Vi ska öka dosen gonal f från 225 ie till 300 ie from ikväll och hoppas det tillkommer något samt att de små växer på sig. Vad säger ni andra här om detta? Bör jag oroa mig? :/

• Percafluviatilis
    zuces skrev 2017-11-29 12:36:13 följande:

Det är ju inte många men du är ung, och även om det blir 3 ägg så kanske det är toppenägg? Tillsammans med bra sperma så behöver du inte vara orolig nej. Köpte ni ivf paket eller ett försök?

Vi fick inte köpa paket pga mitt amh så vi gör ett betalförsök medan vi väntar på Sahlgrenska. Önskar så att något av dem innehåller ett bra ägg :(
  • Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-29 12:45:35 följande:

Förstår att du är orolig men det borde inte vara någon fara <3 Jag har också lågt AMH o hade bara 3 blåsor dag 7 efter att ha tagit 250 ie men 8 st efter doshöjning (300ie) varav 4 blev befruktade så det kommer gå bra <3 När är ditt nästa VUL? Kramis

Tack för dina lugnande ord. Hur lågt är ditt amh?
  • Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-29 14:24:27 följande:

De har inte sagt någon siffra högt men tyckte mig se 2,0 på ett papper... Och ditt?

Mitt har varit 0,9 och senast 0,5 :/
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017