• 170909

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2018-01-27 18:45:22 följande:
    Nä jag vet.. borde inte ta ut i förskott.. man gör lätt det. Jo förra gången var det så. Så man kan hoppas att det är något positivt.. har läst en del på nätet nu å verkar vara lite 50/50. Vissa som har bruna flytningar får mens å vissa e gravida.
    Har bara fått lite brunt. Men inte mycket.
    Tack för all pepp :) hoppas det går bra för dig
    Med!!
    Tar lite på förhållandet också.. jag e så trött å grinig å vill inte ha sex å gråter.. han förstår väl men aa känner mig som en sån värdelös flickvän just nu.. usch för att man ska behöva gå igenom detta
    Jag tycker inte du ska känna dig som en värdelös flickvän för det är ganska mycket vi utsätter kropp och knopp för som jag tror att folk som inte gått igenom det själva förstår. 

På måndag tänker jag skaffa mig en schysst flaska vin, chokladpraliner och mögelost och kalasa på under veckan. Om mensen kommer så klart annars låter jag bli. Jag måste ha något positivt att se framemot om det skiter sig vilket är va 90% säker på att det gör/gjort. 
    Tycker du ska göra något liknande. 
  • 170909
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Jag beklagar men det kan ta flera försök innan det tar sig. 4-5 något sådant så tog det sig för mig efter många inseminationer och stimulerade ägglossningar. Det var skittufft och jag undrade precis som du hur jag skulle orka. Det gör man och det är värt det i slut änden. 

I början var det jobbigt för jag kände mig nästan garanterad att bli gravid på något konstigt sätt. Känslorna är ju inte logiska överhuvudtaget. 
    Alla var så positiva och hoppfulla, det är de fortfarande. Men jag vägrar ryckas med för då blir det värre om/när det skiter sig. Det har hjälpt mig en hel del, det har också hjälpt att planera in roliga icke-gravidlämpliga saker när det skiter sig. Så har jag något att se framemot kan låta dumt. Men du måste hitta ditt eget sätt att förhålla dig till allt. Det är jobbigt man gråter och är ledsen och så, det får man göra men man får inte låta det negativa ta över för då kommer det nog bli ännu jobbigare. Fokusera på det positiva istället. Du kommer bli gravid när du får tillbaka guldägget som klarar av att utvecklas till ett barn. 
  • 170909
    Percafluviatilis skrev 2018-01-28 11:39:05 följande:
    Vad tråkigt :( Ta dig tid att vara ledsen och ta hand om dig! Hade ni några i frysen? Hur många försök har ni gjort?

Jag fick en speciell upplevelse igår när de skulle sätta tillbaka ett tvådagars. Läkaren kunde inte komma in i livmodern! Så de ska frysa ned dem idag (tre av tre hade klarat sig till igår) och sen ska jag göra en vidgning av livmodertappen i veckan. De sätter då in ett fryst nästa cykel (om något överlever då). Känns oerhört snopet och ganska jobbigt att behöva oroa sig ytterligare fem veckor.

Vad man får gå igenom på denna ivf-resan alltså... Kram på dig <3
    Nej men fy vad jobbigt, det är ju något man inte alls räknat med. Trodde jag inte ens fanns så att säga. 

Det tycker jag är ganska jobbigt att man måste ha en vad ska man kalla det vit månad emellan utan hormoner och grejer innan man kan försöka igen. Men slipper du det så är det ju toppen iof. 
  • 170909
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 13:17:28 följande:

Tack för allt stöd allihopa. Känns bra att ha den här lilla gruppen som vet vad man går igenom.
    Tog ett test nu för säkerhetsskull och det visade minus så då vet jag. Kan man sluta med lutinus direkt? Skulle va så skönt å slippa den och då kommer mensen igång på riktigt.

Jag hade slutat med lutinus, vore jag inte gravid skulle jag känna att det är onödigt att hålla med det där kladdet.

Jag tog min sista igår och väntar på att alla symptom ska försvinna, har haft så jäkla ont i livmoderområdet fy fan. Ont på typ tre olika sätt som knappt går att beskriva och jag törs inte försöka googla heller.
    Har inte testat än och inte fått mens heller. Borde testa snart har testdag i morgon men jag vill heller ha mensen än ett negativt test, vet inte varför jag tycker det är lättare. 
  • 170909
    Ellencassandra skrev 2018-01-29 09:01:28 följande:
    Tack för peppen :) tror nog jag fick för mig att bara för jag e ung så skulle det inte bli några problem. Men sen läser man att många blir gravida på 3-4-5 försöket eller mer. Jag hoppas såklart att det inte ska ta så lång tid.
    Har slutat med lutinus igår å mensen kom igång ordentligt så har haft väldigt ont. Sjukskrev mig idag och imorgon då jag bara kände för att va hemma och kolla filmer osv. Kände att jag behövde det.

Förstår att du hellre vill ha mens än att få se det där negativa testet. Men jag hoppas att du ska få ett plus!!!
    Då är jag inte ensam om att känna mig typ garanterad att bli gravid på första ivfet
    Jag hörde någonstans ifrån att om man kan få barn naturligt är det 20% chans att det sker och vid ivf är det ca 30% chans att det sker. Skulle det stämma är ju faktiskt inte chansen så stor som man (dvs jag) inbillar mig.

Jag har inte fått ett plus och ingen mens. Ska testa mig varje morgon i en vecka max om inget händer så klart. Ska inte få panik och ringa kliniken och "gnälla"
    Jag kan se en antydan till ett svagt svagt streck men tycker det borde vara starkare men jag vet inte, testdagen var idag. Djupa andetag och sysselsättning så jag inte blir galen av all oviss väntan...........
  • 170909
    mileythebunny skrev 2018-01-29 12:12:32 följande:

Ruvardag 10, vaknade inatt av rejäl mensvärk och idag pms från helvetet. Väntar på att mensen kommer igång när som helst nu...det var ju f-n... ;-(

Trist men som vi säger i den här tråden det är inte över förens mensen kommer.
  • 170909
    mileythebunny skrev 2018-01-29 12:53:18 följande:
    Men om testdag är idag och du inte fått mens än så är det ju ett ganska hoppfullt tecken! Och dessutom ett svagt plus! Hos vissa stiger ju nivån av hcg lite senare, tycker det bådar gott jag.
    Håller tummarna!

Jag har bim onsdag och testdag lördag, så visst är det lite tidigt att säga för mig, men jag tycker mig känna min kropp så pass bra att det här är definitiv mens på g - kan ju bara hoppas jag har fel... Och du har ju rätt, det är inte över förrän det verkligen blöder...
    Jag vet inte om det är verkligt riktigt svagt streck andra kan se eller om det är bara jag som ser för att jag vill hellre se ett plus än ett minus.
    Ibland ser jag och hör saker lite som jag vill.
  • 170909
    LilV skrev 2018-01-29 18:54:25 följande:

En liten fråga-vilka tider tar ni som tar/tagit Lutinus? Hur många timmar låter ni det gå mellan varje tablett? Svårt att hitta optimala tider med tanke på jobb och annat tycker jag :/

Jag försökte planera det så jag tog på morgonen ungefär när jag gick upp och precis innan läggdags, den tredje försökte jag klämma in så nära mittemellan jag kunde. Jag försökte ta med ungefär samma tidsintervall, men det piffade ju på någon timme hit och dit. Vissa mornar kanske man går upp kl7 andra kl9 t.ex. helger. 
  • 170909

Fortfarande svagt svagt nästan osynligt men jag tog två olika fabrikat och tyckte mig se sk spökstreck på båda. En googling säger att jag antingen är gravid eller har ett missfall på eller behöver glasögon
    Ska nog inte testa förens på torsdag typ. Kanske ska kosta på mig ett sk digitalt. Men det viktigaste är ju hur jag ska göra med vinet jag köpt och vill dricka. Kanske ska ta ett litet litet glas ikväll iaf. Delar ju ändå inte blodomlopp med pyret. Eller kanske låta bli för det kan vara dumt hmmm.....Varför kan jag inte få ett klart besked?!? Jag är beredd med binda ifall störtfloden kommer helt överraskande. 

• 170909
    mileythebunny skrev 2018-01-30 10:10:51 följande:
    När var det du har testdag? Och bim? Två olika test som visar svaga streck tycker jag själv låter lite som ett plus. För vissa tar det ju bara längre tid att få upp håg-nivån i kroppen och urinet... I instruktionerna till mina grav.test står det t.o.m att det spelar ingen roll om strecket är svagt eller starkt, ett streck är ett streck och ett streck är ett plus...

Lycka till! Själv börjar min mens sakta men säkert komma igång verkar det som. Jag har testdag 3/2 men bim imorgon.
    Testdagen var i måndags tror jag kanske söndags nej måndags var det nog. Lappen ligger på ett bra ställe men jag vet att det var en av de dagarna. Den 16jan fick jag tillbaka ett femdagars iaf. Bim vetesjutton asså, jag brukar ha ca 28dagar plus minus 2 ungefär. När jag hade frysåterförande i "naturlig"cykel (jag ägglossar inte som man ska så jag fick letrozole men inga andra hormoner eller ul eller så) då var mensen typ en vecka tidig 4-5dagar innan testdagen. Jag har svårt att veta min cykel nu med alla försök och hormoner och så som påverkar. Jag fick mensen på nyår så då borde bil ha varit i helgen teoretiskt.

Jag har fått lite vita flytningar inte i närheten av lutinuskladdet men såpass att det är trevligt med ett litet trosskydd iaf.

Nu kommer det hantverkare och så imorgon så jag får testa på torsdag om mensen inte kommit. Har köpt sådana digitala med text. Det var billigare än glasögon

• 170909

Det känns kört, mina vita flytningar har mörknat och blivit lite mer bruna så tror mensen är på g. Bara lite sen för att driva lite med mig eller så

• 170909
    Degklumpen skrev 2018-01-31 15:12:18 följande:
    Har du gjort något mer test?
    I måndags tog jag ett test från testlagret på kvällen så jag vet inte hur länge jag hållit mig, och jag såg ett svagt svagt streck men blev osäker på om det var på riktigt eller inte. I tisdags tog jag två ett från testlagret och det jag fick från kliniken på morgonen och jag är säker på att jag ett svagt streck på båda. Testet från kliniken där kunde jag se strecken när testet sög upp vätskan, men då höll jag det upp den när jag la det ner på handfatskanten så var det svagt streck och kontrollstrecket. Sen har jag inte testat mer tänkte kanske ta ett digitalt i moron eller ikväll men då vet jag inte hur länge jag kommer kunna hålla mig för det är så svårt att hålla reda på.
    Men nu har jag fått lite brunfärgade flytningar så det känns som mensen men så länge jag inte blöder som en gris så att säga så lever ju hoppet, det gör det ju. 
  • 170909

Det är kört började blöda i natt, otroligt väldigt mycket mer än jag brukar. Så jag vet inte kan jag ha varit gravid i ett par dagar och sen fått ett missfall eller hur funkar det när man kör ivf?
    Jag ska även ta ett test när jag slutar blöda för att se om jag ser något svagt streck då vet jag om jag såg fel, om det alltid är så eller om det är fel på synen

Men nu blir det en månad och sen stimulering igen, och då antagligen lutinus att se framemot om vad det nu blir 5-6v

• 170909
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-15 09:01:18 följande:
    Tills äggplock :/ när jag börjar med sprutor ska jag halvera dosen. Nä, jag hoppas verkligen det är ett virus eller att det var någon tillfällig chock för kroppen. Jag är överkänslig mot mycket, så det skulle kunna vara kroppen som reagerar mot något.
    Jag mådde ungefär sådär av sprayen, fy farao vad jobbigt det var. Men eftersom jag inte läser alla biverkningar för jag tror då att jag kommer få dem, så trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Men det var sprayen det var det. 
    Jag beklagar och lider med dig.
  • 170909

Mitt senaste försök misslyckades och nu väntar jag på mensen som borde dyka upp om kanske 1-2v men vi bestämde igår att vi skjuter lite på försöken. Vi har ett stimulerat kvar sen får vi betala mera på ett eller annat vis.

Sambon ska åka bort på tjänsteresa och det blev så bökigt att försöka gissa när min mens och ägglossning eventuellt sker. Ni kan ju tänka er hur vi satt där med kalendern och diskuterade mensen och ägglossning och eventuella resor till kliniken. Om mensen kommer mellan de här datumen och ägglossningen då i teorin infaller här, ja då kan ju du resa halva veckan. Men kommer mensen och ägglossningen andra datum kan du om du har tur åka hela veckan etc. 
    Jag blev inte stressad av det för jag kan inte tajma mensen och ägglossningen på kommando. Därför tar vi det lugnt och jag erkänner att slippa alla hormoner och biverkningar ett par månader är lockande, trots att jag vill bli gravid och helst igår

• 170909
    kaleidoskop88 skrev 2018-03-23 10:36:52 följande:

Jag var med och skrev för jättelänge sen men skulle ta en paus o smälta lite efter vårat första misslyckade ivf försök. Har läst och följt tråden.

Är nu inne på vårat tredje och sista landstingsförsäk med äggplock på tisdag. Pratade med läkaren ordentligt idag och hon tror inte vi har så stora chanser att lyckas.... Mina ägg delar sig inte som dom ska. Dom ger upp på fjärde dygnet typ. Förutom det så är det manlig faktor. Så jag har nu noll energi kvar och fattar inte varför jag ens ska genomgå äggplocket. Allt känns väldigt meningslöst. Vet inte om jag orkar lägga massor med pengar och hopp om på fler försök när det ändå känns så hopplöst. Första dagen jag verkligen möts av insikten att vi kanske aldrig blir föräldrar.

Förstår att det är jobbigt och tungt. Jag hoppas att du blir gravid en dag. Kram
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017