Mariana79 skrev 2017-11-06 14:03:55 följande:
Status från oss och vårt resultat idag:
16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.
Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!
Bra skörd iallafall! Nu får vi Hejja på din man!Kanon Bra! Fortsatt lycka till!
Låter ju jättebra! Vi fick 15 st ägg men spermieantalet sa dom aldrig? Fick du oxå pravidel och fragmin? Det fick jag.
segelvind skrev 2017-11-06 12:47:21 följande:
Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?
På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.
Spännande! Håller tummarna för er! Nej ingen mera information om antal och sådär.
När fick ni bekräftat att du var överstimulerad? Eller hur vet man det lixom? Får ni tillbaka i nästa cykel då eller? :)
Pigall skrev 2017-11-06 10:45:32 följande:
Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(
Hur många fick ni sist då?
Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..