• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Anki7 skrev 2017-09-19 22:00:55 följande:

Ägguttaget idag gick mycket bättre än jag trodde att det skulle, inte alls så ont eller besvärligt som jag förväntade mig. 7 ägg blev det vilket känns väldigt bra, det hade ju inte hunnit växa till sig så många. Så nu är vi väldigt spända på hur många som blivit befruktade imorgon =D

Hur gick det med äggen? Hoppas alla blev befruktade!
  • Nube
    Pigall skrev 2017-09-19 21:39:23 följande:

Gud vad skönt att höra att det inte bara är jag som svettas som en liten gris:D och det psykiskt dåliga måendet kan man ju definitivt checka av på listan. Gråter konstant. Hoppas det blir bättre när jag fått ut progesteronet ur kroppen. Fy fan vad jobbigt det har varit alltså.

Hej, hur mår du?
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerår

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Tiinuli, menopur 13/9, äggplock v 39

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Anki7

*AnnaMaria83, äggplock 22/9

*Jakagal, äggplock 22/9

- Ruvar: 

*Emz4, TD 22/9 

*Louiice, TD 24/9

*Madeeleenee, 26/9

*Galadriel80, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

• Nube
    jamka skrev 2017-09-20 18:43:26 följande:

Kan ni hjälpa mig med att ändra från "Jamka, startar vid nästa mens" till " Jamka, menopur från 21/9" ?

Tror att jag gjorde det precis ;)
  • Nube
    Madeeleenee skrev 2017-09-20 21:19:21 följande:

Fått ordentlig mensvärk nu på rd 7 med min blasto. Inte en tillstymmelse till plus imorse. Så nu väntar jag mest in blödningen.. haft detta på känn ett par dagar. Magkänslan brukar inte ha fel...

Vad tråkigt men ge inte upp hoppet än! :)

Kram
  • Nube
    Madeeleenee skrev 2017-09-20 21:57:58 följande:

Jag är ändå vid gott mod! Gårdagen och måndag var fruktansvärda, när jag insåg vad min kropp säger mig. Men nu känns det faktiskt helt ok. Min sambo är underbar, finns inget stöd som han. Får påminna honom att han måste oclså få vara ledsen, han vill alltid vara min hjälte. En sådan man! Vi är tillfreds hur det än går.

Härligt att du mår bra trots allt och har bra stöd av din man! Och ni fick väl några blastos till frysen så där finns det mycket hopp att hämta ;)
  • Nube
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-20 22:10:58 följande:

En fråga. Man får äta flytande frukost innan äggplocket, någon som vet mer exakt vad man får äta? Typ yoghurt?

Till oss sa kliniken att jag kan äta helt vanlig frukost.
  • Nube
    Ingabarnän skrev 2017-09-12 19:19:58 följande:

Hej vi startade vår behandling nu i söndags. Det skulle vara så värdefullt för mig att ha någon att dela dessa tankar erfarenheter och känslor med.

Jag har börjat nu med gonal f inne på tredje dagen Någon mer som vill diskutera med mig????????????

Hej, hur går det för dig? Har du haft äggplock redan?
  • Nube
    galadriel80 skrev 2017-09-21 05:30:27 följande:

Jag mådde illa första natten och dagen efter ef, nu känner jagvingenting. Vill nästan må illa igen så man känner något. Känner du något?

Jag känner tryck/pirr i magen, inte hela tiden men från och till.. oklart om det beror på lutinus, mensen som är på väg eller nåt annat. Jag fick lite bruna flytningar nu i morse, vet inte om jag ska orolig eller om det hör till. Jag skulle vilja testa nu men det är alldeles för tidigt, är på ruvardag 6 idag.
  • Nube
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-21 13:19:03 följande:

Jag och min sambo 38 resp. 40 år har försökt bli gravida sen hösten 2011. Inga konstaterade fel förutom ett litet myom som de tog bort. Bra AMH-värde. Vi har precis genomfört vår första IVF. 4 mogna ägg, 2 delade sig, fick ett tillbaks efter 3 dagar. Det hade då 16 celler. Går nu och väntar på att få testa om det blivit något.

Välkommen! Hade embryot alltså 16 celler dag 3? Är inte det ganska mycket, har för mig att idealet är 8 celler på dag 3? När ska du testa? Kan lägga dig i listan under ruvare :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017