• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Ellencassandra
    frikenfröken skrev 2017-10-12 18:00:09 följande:
    Sprutorna är ingen fara alls, bestäm dig bara att du ska ta dom så går de bra :) de gör ju inget ont tycker jag, så de momentet har gått väldigt bra för mig.

Ja men precis, skönt att de inte är något fel. Men jobbigt att de inte hittas varför de inte funkar. Förstår de.

Japp du har helt rätt blir icis för oss. :) ja jag håller tummarna för de. Är rädd för att de inte hänt så mycket på 2 dagar med den lilla höjningen de gjorde.

Första stimuleringen jag gjorde så startade jag på 125, gick ner till 112,5 och sen upp på 150 och till sist upp på 225 och de hände knappt något. Så då valde vi att avbryta. Nu började jag istället på 225 och höjde till 250 igår, de vågade inte höja till 300. Men om de inte hänt något eller så mycket blir de upp till 300. :P jag är tydligen svårstimulerad, chocka mina äggstockar är planen :)
    Okej tack :) jag hoppas att det ska gå bra! Är inte så sprut rädd av mig men blir ju lite annorlunda när man ska Göra det på sig själv :P

Okej! :) hm ja svårt det där med vilken dos man ska ha å så.. första omgången brukar väl typ kallas "testomgång" för man vet inte riktigt hur lättstimulerad man är osv... jag ska börja direkt med 250.. konstigt egentligen om jag ändå inte har nåt fel.. är inte det då lite högt? Men jag får lita på att läkarna har rätt :)

Du kan väl höra av dig efter ditt ul! Hoppas det är bra med äggen så ni kan bestämma tid för ägguttag :D
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-12 18:13:07 följande:

Okej tack :) jag hoppas att det ska gå bra! Är inte så sprut rädd av mig men blir ju lite annorlunda när man ska Göra det på sig själv :P

Okej! :) hm ja svårt det där med vilken dos man ska ha å så.. första omgången brukar väl typ kallas "testomgång" för man vet inte riktigt hur lättstimulerad man är osv... jag ska börja direkt med 250.. konstigt egentligen om jag ändå inte har nåt fel.. är inte det då lite högt? Men jag får lita på att läkarna har rätt :)

Du kan väl höra av dig efter ditt ul! Hoppas det är bra med äggen så ni kan bestämma tid för ägguttag :D

Precis så är de för mig med, inget spruträdd alls men de blir annorlunda när man ska sticka sig själv. Men de är som sagt bara att bestämma sig så blir de jätte vanligt att göra de sen :)

Ja de är ju en test, men fy vilket slag de kändes som att jag fick när vi fick avbryta och sen vänta 2!!! månader..

Har de tagit något amh värde på dig? :) jag vet inte riktigt men de kanske kan bero på hur mycket äggreserv man har. Men jag har ingen aning alls tyvärr. Ja de har garanterat rätt, sen har de ju koll på en eftersom man åker in på UL. :)

Vilken klinik går ni på?
  • Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-12 18:13:07 följande:

Jag har varit väldigt spruträdd och t.o.m. svimmat vid blodprov så kunde inte förstå hur jag skulle kunna ge mìg själv sprutor, men det var verkligen inte jobbigt alls!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-12 09:30:26 följande:

Aa okej, ne jag gör samma behandling som dig, inväntar mens och sen ska jag ta Letrezol. Risken för överstimullering var stor. Men det blev en långtidsodling så hoppas att dom klarar sig tills på lördag och sen upptining

Okej, är det någon speciell anledning till att ni fryser, om du vill berätta? Eller bara att de såg överstimulering? Jag har pcos så därav gör vi totalfrys. Hoppas verkligen att de klarar sig till lördag!! Vilken klinik går ni på?
  • Ellencassandra
    frikenfröken skrev 2017-10-12 19:03:59 följande:
    Precis så är de för mig med, inget spruträdd alls men de blir annorlunda när man ska sticka sig själv. Men de är som sagt bara att bestämma sig så blir de jätte vanligt att göra de sen :)

Ja de är ju en test, men fy vilket slag de kändes som att jag fick när vi fick avbryta och sen vänta 2!!! månader..

Har de tagit något amh värde på dig? :) jag vet inte riktigt men de kanske kan bero på hur mycket äggreserv man har. Men jag har ingen aning alls tyvärr. Ja de har garanterat rätt, sen har de ju koll på en eftersom man åker in på UL. :)

Vilken klinik går ni på?
    Kan tänka mig det! Att man vänjer sig :) ja Gud det förstår jag verkligen.. när man har tagit sprutor å allt å förberett sig på det, så blir det inget. Jag hade blivit jätteledsen. Men skönt att du är på g igen iallafall! :) hoppas dom har växt som de ska! Vilken tid ska du dit? :)

Ja det har dom. Men jag vet inte svaret men de sa att alla prov såg normala ut. Men får väl 250 av en anledning. Det blir nog bra hpppas jag!
    Jag går på Stockholm ivf :) vilken går du på?
  • Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-12 19:05:08 följande:
    Jag har varit väldigt spruträdd och t.o.m. svimmat vid blodprov så kunde inte förstå hur jag skulle kunna ge mìg själv sprutor, men det var verkligen inte jobbigt alls!
    Åh va skönt å höra' fick min mens inatt så ska börja med sprutorna på söndag! Eller jag tror det iallafall. När jag pratade med dom så sa de att får jag mensen på fredag så börjar jag på söndag. Men nu vaknade jag vid ett inatt av menssmärta å då kom den. Det räknas väl som fredag va? :)
  • waldesten16
    Västerås skrev 2017-10-12 08:44:26 följande:

Hej tjejer!

Jag är här fastän jag inte skriver så mkt. Sjukt jobbigt med ruvning...d5....går så sakta och inbillar mig allt möjligt. 
    Lutinus har dessutom gett mig klåda som svamp i underlivet.....

Hej!
    Håller med dig, ruvningen gör mig galen. Är på ruvardag 9 och detta är väldigt psykiskt påfrestande. Jag har inga symtom mer än mensvärk men det kopllar jag ihop med Lutinus. Har du några andra symtom?
  • Milja
    Ellencassandra skrev 2017-10-13 06:06:12 följande:

Åh va skönt å höra' fick min mens inatt så ska börja med sprutorna på söndag! Eller jag tror det iallafall. När jag pratade med dom så sa de att får jag mensen på fredag så börjar jag på söndag. Men nu vaknade jag vid ett inatt av menssmärta å då kom den. Det räknas väl som fredag va? :)

Jag skulle börja på dag 2 av mensen. Började mensen efter klockan 18 en kväll räknades följande dag som dag 1 var instruktionerna jag fick men det kan ju vara olika på olika kliniker och olika mediciner/ styrkor
  • Milja

Har väldigt ont i äggstocken på höger sida. Sticker i den när jag sitter ner. Ska till kliniken klockan 11 och är så rädd att jag inte ska få något tillbaka idag. Vänster sida känns inte överhuvudtaget.

• Ellencassandra
    Milja skrev 2017-10-13 08:07:24 följande:
    Jag skulle börja på dag 2 av mensen. Började mensen efter klockan 18 en kväll räknades följande dag som dag 1 var instruktionerna jag fick men det kan ju vara olika på olika kliniker och olika mediciner/ styrkor
    Okej! Jag väntar på samtal ifrån kliniken nu så ska fråga då! Hos dom börjar man antingen dag 2 eller 3 :) så får se hur dom räknar!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017