• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mira6 skrev 2017-09-23 14:42:58 följande:

Då kommer jag testa runt dag 12-13 så får vi se o hoppas på det bästa.

Hur räknar man egentligen utplocket va måndag o insättning onsdag e det då tvådagars el tre dagars?

Då är det tvådagars. Jag hade äggplocket på tiadag och insättning på fredag så embryot var tre dagar då.

Hoppas att du får ett plus när du väl testar!
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-23 14:25:01 följande:

Jag mår bra! Galet sugen på mjölk (läs dricker bara mjölk) känner någon lite halvrutten smak i munnen och är väldigt trött! Mår lite små illa av och till! Men jag är samtidigt känslig för hormoner så nja...

Hur är det med dig?

Jag läste om en tjej som blev sugen på mjölk under ruvningen o hon fick plus ;)

Jag mår bra också, är på rd 8 idag och känner inte nåt jättespeciellt. Men det trycker i magdn från och till, igår ganska mycket och jag trodde mensen skulle börja men nej.. det gör inte ont men det känns nåt där. Kan vara nåt positivt eller bara början av mensen, eller bara lutinus! Men angående lutinus så "försvinner" typ allt i min kropp, som att kroppen behöver den. Har läst att många tycker att den är äcklig då det bara rinner men jag märker bara sällan av det. Vet inte vad det beror på..

Hoppas våra guldägg mår bra :)
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-23 14:25:01 följande:

Jag mår bra! Galet sugen på mjölk (läs dricker bara mjölk) känner någon lite halvrutten smak i munnen och är väldigt trött! Mår lite små illa av och till! Men jag är samtidigt känslig för hormoner så nja...

Hur är det med dig?

Ska du tjuvtesta förresten?
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-23 18:39:34 följande:

Jaha okej :)

Hur många celler va din tre dagars delad på?

Tack hoppas vi alla får ett plus.

Har du bar sen innan?

Nej, inga barn sedan tidigare. Inte du heller? Om jag kommer ihåg rätt :)

Embryot jag fick tillbaka hade 9 celler, vid tre dagar ska den ha 7-10 celler men optimalt är 8. Sist hade embryot 8 celler och jag blev gravid men fick missfall. Så vi får se nu!

Ja, hoppas att alla får ett plus :)
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-23 19:57:03 följande:

Skickade lite för snabbt tänkte skrivit att det va ett jätte fint embryo du fick tillbaka håller tummarna o hoppas den fäster ordentligt nu

Tack! Hoppas detsamma för dig :)
  • Nube
    Jakagal skrev 2017-09-24 09:24:25 följande:

Utav mina 15 ägg de fick ut. Var 6 användbara. Och bara 2 befruktade. Vi ska dit idag för insättning. Om de nu inte skulle ringa med annan info innan vi kommer dit.

Hoppas du får tillbaka ett fint embryo idag!
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-09-24 08:30:40 följande:

Får jag hoppa in här? Har äggplock i veckan. Får reda på när imorgon gissar jag.

Välkommen! Jag känner igen ditt "namn" från januari trådet, kommer inte ihåg om jag skrev själv då men jag gjorde mitt första försök då som vi var tvungna att avbryta pga kysta. Hur har det gått för sig sedan dess? Jag blev gravid i maj efter vårt första riktiga försöker men fick missfall i juni. Och nu ska jag testa om en vecka ungefär för att se hur det har gått med denna ruvning.
  • Nube
    stfr83 skrev 2017-09-24 09:57:18 följande:

Hoppar in här ???? har följt er i tråden ett tag nu. Väntar på att min mens ska komma så jag kan börja med Letrozol inför fet nr 2.

Gjorde ett ostimulerat fet i maj som inte gick vägen så nu hoppas vi verkligen att det tar sig denna gången då vi bestämt att det blir sista gången.

Välkommen och lycka till inför FET!
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli, äggplock 26/9

*Anki7

*AnnaMaria83

*Jakagal, ET 24/9

*Emsoff, väntar på äggplock

*Stfr83, FET n.2

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

• Nube
    Emsoff skrev 2017-09-24 08:57:02 följande:

Nej, jag gjorde i januari utan någon lycka! Hade ett litet utomkved i augusti. Har också fyra upprepade missfall i bagaget mellan oktober 2014 - april 2016. Har ett barn som är född december 2012. Gör ivf för att "snabba på". Men känner mig tveksam till att jag ens kan bli gravid. Innan mitt lilla utomkved så hade jag inte varit gravid på 1,5 år.

Nu ser jag att du har redan skrivit hur det har gått för dig. Jättetråkigt med alla missfall och utomkved! Hoppas verkligen att det går bättre nu :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017