• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Elise39 skrev 2017-09-25 12:35:27 följande:

Vi går också på fertilitetscentrum i Stockholm.

Hur gå det för dig? Du är inte med i listan men visst ruvar du nu? När har du testdag?
  • Nube
    Älvan skrev 2017-09-25 13:02:57 följande:

Får jag vara med? Börjar med första sprutan ikväll! Första IVF-försöket, korta programmet.

Lång historia kort: började försöka för 1,5 år sedan. Började utredning i mars via landstinget. Går på ivfkliniken vid st Görans sjukhus. Inget konstaterat fel på varken mig eller maken.

Så klart får du vara med :)

Spännande med första försöket! Vilka hormoner kommer du att använda?
  • Nube

Om det är flera om inte finns med i listan är det bara säga till, det händer att man missar någon. Eller om någon vill ha sin status uppdaterat :)

• Nube
    Tesora skrev 2017-09-25 14:23:02 följande:

skulle man inte kunna lägga in vart man går också?

Ja, om jag orkar skriva allt :D
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9, vul 26/9

*Älvan, bemfola från 25/9, vul 29/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli, äggplock 26/9

*AnnaMaria83

*Emsoff, äggplock 29/9

*Stfr83, FET n.2

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

* Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

• Nube
    hanna8911 skrev 2017-09-25 19:22:34 följande:

Nej det är nog inte det! Vi är på vårt första försök, får antagligen börja med sprutorna denna vecka om jag bara är tillräckligt nedreglerad! Hoppas hoppas! Gjorde ett försök med korta protokollet men då blev det bara en äggblåsa som mognade så nu håller vi tummarna för att detta funkar bättre på mig!

Vad spännande! Använder du synarelan för nedreglering? Hoppas att långa protokollet ger bättre resultat. Vilka andra hormoner kommer du använda?
  • Nube
    hanna8911 skrev 2017-09-25 21:17:30 följande:

Har använt suprecur! Har sprayat var 8:e h i ca 2,5 veckor nu! Mådde dåligt precis innan mensen kom men när den väl kom har jag mått bra! Ja nu hoppas jag verkligen det blir fler blåsor! Ska spruta med Menopur 150 ie! Förra gången hade jag 112,5 så inte så mycket högre men antar att de är rädda för överstimulering! Hur går det för dig? Ruvar du nu?:)

Jag gjorde också långt protokoll med synarela och elonva + menopur. Har aldrig använt suprecur men antar att det är typ samma som synarela. Men jag använde 375 ie menopur så mer än dubbelt så mycket som du haha men jag har låg amh så det är därför. Håller tummarna för dig och hoppas att du kan börja menopuren snart! Ska du gå på vul innan du börjar med menopuren eller tar de bara blodprov?

Jag mår bra tack, ruvar sedan 10 dagar tillbaks och vill testa snart ;)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-09-25 21:35:41 följande:

Det går bra. Är på RD11 om man inte räknar med första dagen. Har haft mensvärk i två dagar och ett jävla humör. Inga förvarningar innan jag ryter till och irriterar mig på maken hela tiden. Det kanske är graviditetssymtom! Ha ha. Har testdag på lördag men har inte så stora förhoppningar... tänkte tjuvtesta på onsdag :) lägg gärna till mig på listan.

Hur mår du? Om jag inte minns fel så ruvade du dagen efter mig?

Ja vad kul då ligger vi väldigt nära för det stämmer att jag är på rd 10 idag! Jag har haft typ mensvärk sedan flera dagar och i fredags var jag helt säker på att mensen kommer men ingen blödning än så länge. Förra veckan var jag så irriterad en dag på jobbet att jag inte ville prata med nån för att inte säga nåt dumt haha! Får hoppas att det tyder på nåt gott ;)

Annars mår jag bra men var väldigt trött hela dagen igår. Jag har testdag först om 8 dagar, känns så långt dit så jag tjuvtestar nog i slutet av vecka. Jag lägger dig i listan nästa gång jag uppdaterar den :) Håller tummarna att det blir ett plus på onsdag!
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-25 21:28:24 följande:

Alltså jag har blivit ett nervräk :(

Så förlåt här kommer en till fråga till er...

Har ju tagit ägglossningssprutan igår kväll och ska in i morgon, kan äggen lossna förtidigt??? Jag jätte mycket värk som vid ägglossning, sjukt trött också ...

Jag tror inte att du behöver oroa dig för det. Ägglossningssprutan är till för att äggen (alltså cellen) lossnar från blåsans vägg.. om jag förstått det rätt, vid äggplock punkterar man blåsan och suger ut ägget. Så den ska inte göra att själva blåsan lossnar men det kan hända att blåsan är för stor och spricker av sig själv men det händer nog inte så ofta. Ta det lugnt nu bara, det kommer gå bra :)
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-26 05:54:39 följande:

Jag blir tokig på dessa hormoner! Tredje natten inatt som jag vaknat strax innan ett av att jag badar i svett!!

Usch då! Känner du nåt annat?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017