• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

MollyB skrev 2017-09-28 15:19:48 följande:

Tack snälla :) Det känns bra att vara igång! Varit lite struligt då jag inte fick mens av provera (har PCOS) men det löste sig tillslut. Inga barn sedan tidigare och inte provat någon annan stimulering. Har du barn sedan innan? Har ni försökt länge?

Vi har inga barn heller så jag hoppas att det går bra nu! Vi har försökt 2 år nu och detta är IVF nr 2. Blev gravid sist men det var en ofostrig graviditet och missfall då.. så om jag plussar nu kommer jag vara orolig så klart om det händer igen men men inger som jag kan styra över.

Ja, kul att ni är igång nu! När man väl börjar går tiden rätt fort men ni under ruvningen går den så sakta ;)
  • Nube
    ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:

Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3

Stort grattis!!
  • Nube
    Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Fantastiskt, Grattis! Och tack :)
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-28 20:11:09 följande:

Ja jag hoppas det, kände samma idag o nu litegrann oxå men annars e allt som vanligt.

När va det du skulle ha mens e det idag? Har fu bestämt om du ska testa imorgon? Håller tummarna för dig.

Jag kommer nog testa lördag el söndag e så sugen på det får se bara så jag vågar man e lite rädd som

Du skrev innan att det blir negativt

Jag tror jag skulle fått mens i tisdag, 14 dagar efter äggplocket. Imorgon är det 14 dagar sedan återföringen, ingen mens än. Men är orolig hela tiden. Precis, svårt det där med att testa eller inte. Jag vet inte hur jag gör imorgon :/
  • Nube

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

• Nube
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-29 07:35:26 följande:

Det blev tyvärr som jag misstänkte efter blödningen 14 dagar efter äggplock, ingen graviditet. Men som sambon sa igår, det är iallafall det närmaste vi kommit en graviditet.

Antagligen blir det nu runda två för oss med ivf. Det finns endast 1 ägg som ev kan ha överlevt till frysning. Jag antar det kommer bli en högre dos gonal-f nu då de bara fick ut 4 ägg, två som delade sig.

Jag trodde jag skulle vara relativt lättstimulerad då jag har hyfsat bra AMH-värde 22pmol/l, trots min ålder på 38. Jag fick starta med en dos på 225, öka till 250 efter 7 dagar. Kan det bero av att jag väger några kilo för mycket även fast jag gått ner 10kg sen jag anmälde oss till ivf?

Jättetråkigt! Önskar dig lycka till nästa gång :)
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-28 22:43:30 följande:

Ja just det, men e din mens regelbunden? Förstår din oro

Ganska regelbunden men kan variera med några dagar.. efter missfaller gick jag dock både ägglossning och mens som vanligt. Nu måste jag bara vänta och se om plusset blir starkare eller om blödningen börjar.. lycka till imorgon om du ska testa! Vilken rd är du imorgon?
  • Nube
    MollyB skrev 2017-09-28 23:07:18 följande:

Ledsen för er skull att det inte lyckades förra gången, vi håller tummarna för gång nummer två nu! Kan tänka mig att dagarna går långsamt under ruvningen ;) Har de sagt något till dig vad man ska tänka på eller undvika under ruvningen?

Tack! Ja, vi får se hur det utvecklas nu. Känns skönt att se två streck men ändå är jag orolig att nåt är fel.

Nej, de har bara sagt att leva som vanligt men ingen alkohol ;)
  • Nube
    Mm79 skrev 2017-09-29 08:26:06 följande:

Stort grattis Nube. Hoppas plusset stannar :)

Jag haft både rosa/bruna flytningar, en blödning, en livmoderkramp... men min lilla böna verkar har stannat kvar än så länge. Ska på gyn undersökning på akuten nu strax, hoppas att dem kan se nåt. (Fick åka till skuten i tisdags då fick satans ont i ena äggstocken. Visade sig överstimuleringssyndrom. Går på sprutor igen, fragmin)

Annars vul på kliniken bokad 12/10, v 8

Tack! :) Ja, jag hoppas det med!

Vad skönt om allt gått bra för dig trots flytningar. Jag har också läst att det är vanligt men man blir rädd ändå!

Hoppas det gå bra för dig nu på akuten, hör av dig när du vet nåt mer! :)
  • Nube
    galadriel80 skrev 2017-09-29 08:37:37 följande:

Åå! Håller tummarna för dig att det går bra och att plusset består!!! <3 Ja herregud vilken resa detta är!

Jag fick ett + i dag och är så himla tacksam för det! Har aldrig blivit gravid i hela mitt 37 åriga liv så jag trodde inte det gick men det gjorde det. Så hur det än går nu så är vi så lättade och lyckliga. Jag hade blivit väldigt förvånad om det inte varit + idag då jag känt ett tryck i magen i veckan som jag aldrig känt, nästan som träningsverk trots att jag inte tränat något alls efter äggplocket. Och så började jag nästan gråta igår för att det fastnat en sten i skon som irriterade, haha sjuka humörsvängningar som jag aldrig haft innan, tendens till, men inte så här starka. Och så ömmar brösten, men det gör de alltid veckan innan mens, känns dock som de ömmar mer än vanligt men det kan ju vara en känsla också.

Lycka till nu nube! Ska du testa igen på måndag kanske? Kram

Stort grattis! Så roligt att du också plussade!

Jag har också känt tryck i magen och gör det fortfarande men det är förhoppningsvis livmodern som arbetar. Mina bröst ömmar inte så mycket mrm det känns större och jag har varit lite illamående från och till. Men jag vågar inte glädjas för mycket än.. jag testar på nytt på tisdag när jag har min officiell TD.

Håller tummarna för oss! Och alla andra här inne!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017