• ijo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Becccss skrev 2017-08-18 15:41:00 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in i den här tråden, känns skönt att kunna prata med fler i samma sits (även om det känns tråkigt att vi är så många som behöver genomgå detta) då man lätt känner sig ensam i den här resan.. Jag och min sambo (22 och 24 år) har precis gjort klart vår första behandling och idag är jag på min första ruvardag. Vi fick tillbaka ett tvådagarsembryo som precis hunnit dela sig till 6 celler när det skulle återföras, så nu hoppas vi mer än allt att den vill stanna kvar där inne. Vi påbörjade en utredning i januari i år, och står i kö för att få hjälp genom landstinget men valde att göra behandling privat under tiden. Hoppas att vi alla ska lyckas få våra efterlängtade små snart <3

Hej!

Spännande! Jag ruvar också just nu, dag 2 med en blasto :) Hittade dom något fel på utredningen eller är ni oförklarligt barnlösa?
  • ijo
    Titikaka skrev 2017-08-18 16:33:00 följande:

Hej :)

Va många vi blev :)

Jag ska börja min första sprutan idag. Finns här nån som ska börja idag med?

Lycka till med sprutan idag! :)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-18 20:07:57 följande:

Åh vad spännande, kul att vi är så lika i tiden :) är det ert första försök eller har ni gjort behandling tidigare? Ja, min sambo har väldigt få och slöa spermier så det blev icsi för oss. Hur är det i ert fall?

Ja :) När har du testdag? Det är vår andra återföring. Gjorde första försöket i april (ET). Nu gör vi ostimulerad frysåterföring :) Okej, skönt ändå att veta varför det inte fungerar. Vi är oförklarligt barnlösa.
  • ijo

Såg denna lista i en annan tråd och tänkte det kunde vara kul att fylla i. Lättare att hålla reda på alla :) Vet inte om det funkar men testar ;) Då kopierar man bara listan och fyller i eftersom :)

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower}Ruvar

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

{#emotions_dlg.flower}Gravid

• ijo

Funkade inte med emojis ;) Testar såhär då. Kopiera gärna listan och fyll i!

- Väntrummet

- Sprayar

- Sprutar

- Väntar på ÄP/ET/FET

- Ruvar

- Gravid

• ijo

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?
  • ijo
    Ellencassandra skrev 2017-08-21 11:13:16 följande:

Jag tycker det ser ut som ett plus!!

Titikaka skrev 2017-08-21 11:15:35 följande:

Det verkar som en plus för mig också :) ska du testa imorgon med?

Ska testa imorgon får vi se hur det ser ut då :) Hoppas <3 Är så rädd sen sist när vi fick plus på TD men sen tidigt missfall. Dumt av mig att testa tidigt, mer tid att noja sig!
  • ijo
    soofa skrev 2017-08-21 16:41:51 följande:

Tycker också det ser ut som ett plus! :) Men är det inte så att Ovitrelle kan ge utslag på graviditetstester upp till 10 dagar efter att man tagit den? Men det kanske har passerat det? Håller tummarna! :)

Okej, då kanske jag inte bara inbillar mig att jag ser strecket :) Jag har inte tagit någon ägglossningsspruta. Gjorde ostimulerad fet i naturlig cykel :) Dock vågar jag ändå inte ta ur något i förskott då det är så tidigt och svagt plus och jag fick tidigt mf sist :/ Nästa delmål är att plussa på testdagen!
  • ijo

Ni som inte fyllt i denna lista, gör gärna det är det lättare att hålla reda på var alla är i behandlingen :) Man kopierar bara den nyaste uppdaterade listan och fyller i var man är :)

- Väntrummet:

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

*Titikaka, dag 2 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

- Ruvar:

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid:

• ijo
    Becccss skrev 2017-08-18 21:57:02 följande:

Den 5/9, det känns som en evighet tills dess haha.. Kommer inte kunna hålla mig så länge! När har du testdag? Okej, vad skönt att ni fick till frysen så ni kunde använda det nu :) Vi hade fem ägg kvar som såg bra ut igår, så jag hoppas att iallafall något av dom klarar sig några dagar till och kan frysas ner. Hoppas det tar sig för er denna gång! Jag försöker räkna med att inte lyckas på första försöket men man hoppas ju ändå såklart. Säg till när du börjar ana några symptom :) Vart gör ni er behandling?

Hur går det för dig? :) Känner du något? Vilken dag är du på nu?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017