• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Titikaka skrev 2017-08-27 21:25:30 följande:

Det är värre, jag inte ens hade så ömma bröst när jag blev gravid i januari. Hoppas, det är bra tecken :D

Jag kan känna mina äggblåsor varje steg jag gör :)

Jag köpte Alvedon för barn av misstag, tror du funkar det lika bra? :D

Japp vi är där kl. 8.00.. Kanske ännu tidigare, vet inte om kommer kunna sova idag :) hoppas ni får sova :)

Lycka till! :)
  • Nube
    EmmaJakobsen skrev 2017-08-28 01:43:39 följande:

Vi kör vårt 3dje och sista försök nu i höst! Gör dock IVF med PGD på grund av sjukdom! 1 misslyckad återinföring och en behandling där inget av 22 (!!) Ägg var friskt.. många omogna ägg vid mina behandlingar. Planen är att ta samma dos gonal F 125ie denna gång med. Dock sjukt skeptisk! Känns som den borde vara högre med så många omogna ägg tidigare! Träffar läkare 5e september för diskussion! Lycka till alla ni som har behandlingar framför er! ????

Ja, vilken resa ni har också gjort. Vad hemskt att få ut så många som 22 ägg och inget var friskt, beklagar! Har ni gjort lång eller kort protokoll? Blir nästa behandling sisra för er eller ska ni försöka flera gånger ifall det inte går nu? Hoppas ni har en bra dialog med läkaren den 5 september och kan kanske prova med högre dos/annan medicin.
  • Nube

Grattis till fina resultat soofa och titikaka! Nu kan ni bara vila och vänta, håller tummarna att så många som möjligt klarar sig!

Själv fick jag till slut mensen idag, pratade nyss med kliniken och sprutstart imorgon och ultraljud nästa vecka! Är glad nu men nervös!

• Nube

Uppdaterar listan lite och lägger in nya, hoppas det är ok!

Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen 

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor 

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Mm79, Gonal F, första försöket

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08

*soofa, äggplock 28/8

*CazaAzur

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

*Pajas77, TD 1/9

- Gravid

• Nube
    soofa skrev 2017-08-28 17:51:36 följande:

Tack! Ja, nu får vi vänta till i morgon och se om något är befruktat först om främst. Man räknar ju med det så jobbigt om inget har blivit det.

Men åh, vad spännande! Nervöst såklart men kul att du är igång! :)

Berätta gärna imorgon hur det gick, om ni får veta :) Håller tummarna!

Tack, ja känns kul att komma igång även om det är nervöst. Andra försöket nu, hoppas att det går hela vägen denna gång då första slutade med missfall.
  • Nube
    CazaAzur skrev 2017-08-28 17:11:44 följande:

tack superbra att veta hur det blir. :) insättning blir då ca 5 dagar efter "glada gubben"? har bara ett i frysen (vet ej om det är 5 eller 6 dagars) från första försöket...annars få det bli ny IVF (ser inte framemot det :/) 

Bra att ni har ett i frysen iaf! Jag fick börja om nu hela grejen då vi fick inget till frysen. Hoppas att det går lite bättre denna gång men pga mitt låga amh värde kommer jag nog troligen inte få ut så många ägg. Vet du när det blir äl för dig och insättning? Håller tummarna, och ska uppdatera listan sedan :)
  • Nube
    EmmaB1988 skrev 2017-08-28 19:37:26 följande:

Hoppar gärna in här! Just vart på besök på fertilitetskliniken för info samtal inför IVF. Ska till Linnékliniken, går annars i Gävle. Skulle sätta igång vid nästa mens, synd att jag nyss hade mens :(. Har gjort Letrozolbehandling sen okt förra året utan något plus. Kollar upp när nästa mens ska komma för att planera in starten. Så typiskt, har en utlandsresa inbokad i okt och återförandet krockar med resan :( Så less. Vill ju bara köra igång direkt. Tålamodet blir mindre ju närmare (förhoppningsvis) "slutet" vi kommer.

Välkommen! Det krävs verkligen tålamod att göra ivf men tiden går fort och snart får du mens igen :) Lycka till!
  • Nube
    soofa skrev 2017-08-29 08:48:21 följande:

Åh, jag håller tummarna att det går vägen för er den här gången. <3

Tack så mycket :)
  • Nube
    Carolayna skrev 2017-08-28 23:46:21 följande:

Hej! Vi var till Falun och satte in en 5 dagar gammal blastocyst igår. Allt gick bra upptiningen och insättningen kändes ingenting. Nu har jag börjat ta Lutinus för slemhinnorna, hade jätte ont i magen idag men jag tog mig på jobbet ändå. Har typ som mensvärk nu så det känns som jag är gravid. Verkar vara biverkningar på medicinen. Nu hoppas jag att allt går bra!

Välkommen och lycka till med ruvningen! :) när ska du testa?
  • Nube
    Mjbo skrev 2017-08-29 09:03:55 följande:

Haha nej jag har inte heller hört någon som sagt något positivt om den ännu tyvärr :P Jag hade oxå 3 ggr om dagen.. Nu har jag fått min glada gubbe och jag ska till kliniken för insättning på söndag :) ÄNTLIGEN! :D 

Vad skönt att du äntligen fick äl! Lycka till nu! Jag fick ju mensen igår så nu sätter vi igång idag men sprutor.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017