• Västerås

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

• Västerås
    Ellencassandra skrev 2017-11-03 08:09:57 följande:

Funderar på om jag ska tjuvtesta på söndag.. då är jag på rd 10 med en tvådagars.. vet att man borde vänta men... när har ni testat?

Jag väntade och vågade inte tjuvtesta för de gånger jag gjort det har jag börjat blöda så denna gång dag 18
  • Västerås

Är det någon som vet om det spelar någon roll om man tar ägglosstest med morgonurin? Imorse hade jag ingen glad gubbe men jag känner att det dratt igång. Om man inte får utslag morgon men på kvällen hur mycket spelar det roll för FET dag?

Imorgon bitti kommer det visa glad gubbe men då undrar jag om det har nån betydelse med diff på timmar. Jag hade ju ändå inte sett glad gubbe förrän imorgon ändå.

Någon som har tankar om det?

• Västerås
    soofa skrev 2017-11-20 00:04:11 följande:

Jag gjorde FET den 31 oktober och plussade den 11 november (TD den 13 november). Innan den 11 hade jag blödit som mens tre mornar, men eftersom blödningen sedan avtog under dagen så kändes det konstigt. Tog därför ett test sen bara för att utesluta en graviditet, som då visade sig vara just det! Testen har bara blivit starkare sedan dess, så inget missfall än i alla fall. Jag vill med det bara säga att ni inte ska ge upp bara för det kommer spottings eller sparsamma blödningar, uppenbarligen kan man vara gravid ändå. <3

Grattis!

Vilken dag fick du blödning? Min FET var den 14/11 och har TD den 25/11

Varför är TD Tidugare i FET än i stimulerad är det pga lutinus?
  • Västerås
    MollyB skrev 2017-11-20 19:58:35 följande:

Tack alla för alla kramar <3 Nu ska vi börja andra försöket och tänker prova med akupunktur. Är det någon som har provat och har erfarenheter av det? Vore kul och intressant att veta.

Jag kör akupunktur nu vid detta 5e försök ca 1-2gr i veckan vid återföringen gjorde jag två täta besök

Vi får se hur det blir RD 6
  • Västerås
    MollyB skrev 2017-11-20 20:38:44 följande:

Har du känt något annorlunda nu mot tidigare? Jag tänkte köra 2 gr i veckan fram till FET. Gjorde du även samma dag som FET och fortsätter under ruvningen? Förlåt för många frågor :)

Jag körde 2 gr i veckan fram till FET. Av en slump hade jag inbokad tid på FET dagen och dagen efter. Hittills har det hjälpt mig psykiskt o känner mig lugnare än tidigare ruvningar. Under ruvning har jag bokat 1 g per vecka men går gärna en extra om han får återbud. Fråga på bara vi finns för varandra ????
  • Västerås
    Pigall skrev 2017-11-20 21:58:56 följande:

Ja gud vilken tidig TD! Jag har också den 25:e men då satte jag in ett färskt 3-dagars den 9:e. Hela fem dagar innan dig.

Hur mår du nu? Tjuvtestat?

Jag har inte tjuvtestat vågar inte
  • Västerås

Ja gud vilken tidig TD! Jag har också den 25:e men då satte jag in ett färskt 3-dagars den 9:e. Hela fem dagar innan dig.

Jag har inte tjuvtestat vågar inte
  • Västerås

Hur mår du? Det är snart den 25:e undrar fortfarande varför min testdag är så tidigt
  • Västerås
    lyckobubblor skrev 2017-11-22 22:27:08 följande:

Vad spännande! När har du testdag? Kommer du tjuvtesta tror du? Håller tummarna! <3

[quote=78214896][quote-nick]Bli3ifamiljen skrev 2017-11-22 21:59:00 följande:[/quote-nick]Jag har varit så nervös idag. Förra gången fick jag mens precis två veckor efter äggplocket. Det skulle varit idag. Det blir en jobbig dag i morgon med. Är inne på ruvardygn 10 nu och detta är andra vändan med ivf.[/quote

Samma här RD 8 ....
  • Västerås
    Pigall skrev 2017-11-25 12:40:30 följande:

Tack hörni! Ni har varit ett så stort stöd. Vet inte hur jag hade tagit mig igenom dessa försök om jag inte hade haft tråden att bolla med. Tror fortfarande inte på det och vet inte riktigt hur jag ska hantera det men det kommer väl. Hoppas hoppas att ni också får se era plus snart! All kärlek!

Stort grattis!!! Började tyvärr blöda som förra gången ...
  • Västerås
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-26 00:23:53 följande:

Tack, ska testa i morgon tänkte jag. Då är det 13 dagar sen återföringen. Så less på denna mens och testet känns mest som att det är för att få det konstaterat. Det blir ny ivf i vår, så vi ses väll säkert här i en tråd då. Tills dess ska jag försöka gå ner några kilo till, så får vi se om det kan hjälpa. Läkarna påstår i alla fall det.

Det är så jävla trist och tungt man tappar allt. Vi kör en vända till ska ringa och höra om man måste vila.
  • Västerås

Följer er härinne

Vi får försöka ny ivf i slutet av januari tills dess ska vi vila och ställa oss i adoptionskö????

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017