• lyckobubblor

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ligger och kollar serier i soffan efter äggplock idag. Gick bra tycker jag, 11 ägg fick de ut. Och makens prov såg perfekt ut sa de. Så nu blir det återföring på torsdag eller söndag då. Hoppas nästan på söndag så man slipper vara borta från jobbet men samtidigt vill man ju få det gjort. Spännande är det!!

• lyckobubblor
    Mabe skrev 2017-11-20 21:37:54 följande:

Idag har jag gjort vad jag tror är mitt sista äggplock. Sätter nu hoppet till detta försök att kanske få till ett syskon till vår son.....

Lycka till! Då ligger jag ett dygn efter dig för att försöka få syskon till vår son. Första IVF-försöket dock.
  • lyckobubblor
    Mariana79 skrev 2017-11-21 07:34:16 följande:

Ja ha.... Rosa lutinus flygning har förvandlats till rött blod nu på morgonen. Det har kommit både på papper, binda och toa.... det är väl bara att kasta in handduken då.... Jag har mensvärk med ryggvärk oxå...

Min man blev helt bestört när jag berättade i morse... :(

Så fruktansvärt jäkla ledsen, jag trodde verkligen på detta denna gången. Jag har verkligen känt i kroppen att detta skulle gå bra... Men ack vad fel jag hade :((

Stort lycka till ni andra! Hoppas det går vägen för er. Jag vet inte om vi ska försöka en sista gång.. får väl se vad kliniken säger.. Kram på er och hoppas att ni alla får känna lycka <3

Stor stor kram till er <3
  • lyckobubblor
    Mariana79 skrev 2017-11-21 21:51:59 följande:

Tack så mycket <3 Hoppas innerligt att allt går väl för dig <3Vad fin du är <3 Tack för dina ord.

Min man vägrar tro på det tills vi testat.. Jag vill oxå göra det men det känns ju hopplöst när man ser blodet.

Måste väl vara realist.. och jag har redan börjat planera IVF 3 för att jag måste ha en reservplan, kan inte ge upp för då bryter jag ihop..

Kram till dig <3

Sån är jag oxå, reservplan måste man ha. Jag har redan beräknat datumen för nästa försök trots är första äggplocket var igår. Så är jag lite skyddad om det inte tar sig liksom. Varm kram igen, och jag hoppas oxå eftersom ni inte vet med säkerhet ännu. <3
  • lyckobubblor

Vilka är vi nu som är här i tråden och hur ligger alla till? Finns den där listan kvar där vi skrev in vilken fas vi alla var i? <3

• lyckobubblor
    MollyB skrev 2017-11-22 20:52:16 följande:

Vi har påbörjat försök 2, stimulerat FET. Jag håller på att bygga upp slemhinnan och ska på ultraljud nästa vecka för att mäta tjockleken <3 Listan finns nog långt bak i tråden att hämta eller så kan vi börja på en ny :)

Hur bygger man upp slemhinnan? Det är så mycket man inte vet ännu :)

Kanske lättast att starta en ny lista, kan fixa det imorgon när jag sitter vid en dator.
  • lyckobubblor
    frikenfröken skrev 2017-11-22 21:10:59 följande:

Jag står och stampar känns de som, har börjat med provera för att framkalla mens och ska försöka pricka in allt med mens och sedan tabletter för ägglossning så jag kan få in en blastocyst. Är preliminärbokad till v 50 men tvekar starkt på att allt kan klaffa så bra.

Börjar känna att jag bara vill få vårt första försök gjort någongång då de nu tagit ca 5 månader med både avbruten simulation och sedan överstimulering. Räknar dock med att jag får vänta några månader till för att avsluta detta försöket...

Känns hopplöst till och från.

Hur går de för dig? Vart är du i allt detta just nu? :)

Vilket tufft första försök! Och tabletter för ägglossning hur funkar det?

Här är det dags för insättning/återföring imorgon eftermiddag om de inte hör av sig och vill att vi väntar till söndag. Äggplock gjordes igår. Sjukt spännnande!
  • lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-11-22 21:28:57 följande:

Ruvardag två eller tre (hur räknar man egentligen?) och jag känner mig lite märklig. Tror det beror på progesteronet jag tar varje dag.

Min mage är svullen, jag mår lite illa ibland och lite molvärk. Allt det där är ju typiska biverkningar. 

Försöker hela tiden googla fram sätt att få ägget att fästa osv för är så otålig och vill verkligen att det ska fungera. Känns som en evighet till testdagen den 4.12.

Läste i en annan tråd att man räknar dagen för återföring som dag 0.

Spännande att ruva, men jobbigt att bara vänta. Under de första stegen gör man ju iaf nåt. ;)
  • lyckobubblor
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-22 21:59:00 följande:

Jag har varit så nervös idag. Förra gången fick jag mens precis två veckor efter äggplocket. Det skulle varit idag. Det blir en jobbig dag i morgon med. Är inne på ruvardygn 10 nu och detta är andra vändan med ivf.

Vad spännande! När har du testdag? Kommer du tjuvtesta tror du? Håller tummarna! <3
  • lyckobubblor
    FiaSthlm skrev 2017-11-22 23:26:16 följande:

Har de flesta här inne fått göra stimulerad ägglossning ett antal gånger innan ni fick remissen till ivf? Alltså med Gonal-F sprutor/pergotime-tabletter eller dyl + ägglossningsspruta och sen fått försöka baka barn sänghalmsvägen? Vi testade denna metoden tre gånger på Sophiahemmet innan dom tyckte det var läge att gå ivf-vägen. Trodde det var standard men nu har jag fått för mig att vissa hoppar över den delen helt?

Hos oss finns ingen orsak till våra problem att bli gravida så vi har testat flera försöka med inseminering först (med sprutor och Ovitrelle) men när det inte funkade pausade vi i nästan två år. Nu är vi tillbaka på Sophiahemmet och körde igång med IVF inom en månad bara. När vi sökte hade vi försökt i två år på egen hand och då jag är väldigt regelbunden var det nog därför de rekommenderade inseminering med hormoner direkt.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017