• Hey.orange

Vi som börjar med IVF hösten 2017

MollyB skrev 2017-11-07 13:31:09 följande:

Nervositet och oro är verkligen något man får uppleva med ivf. Men samtidigt är jag jätteglad att man får hjälp <3

Då är det inte samma, vår ligger i Hammarby sjöstad, Stockholm ivf. Lika namn dock :)

Kul att höra att er dotter var ett 2-dagars :) Om ert embryo skulle fästa 2-3 dagar efter insättning känns det spontant som att mitt skulle fästa senare om det inte är lika "gammalt"?

Jag har i stimulerad cykel då jag inte har mens eller ägglossning av mig själv. Är det skillnad på hormoner i ostimulerad?

Jag är så nervös för resultatet så jag vet inte om jag kommer våga tjuvtesta! Men jag hinner kanske ändra mig under dessa långa dagar ;)

Ja det känns som om det skulle vara logiskt att 2 dagars fäster någon dag senare, men jag vet faktiskt inte.

Ah ok! När jag gjorde äggplocket för 2 år sen tog jag hormonsprutor för att få många äggblåsor och ägg. Nu behövde jag inte det, utan tog bara ägglossningssprutan. Så skönt!

Köpte gravtest idag. Tidigast test på tors. Förra gången testade jag på rd 10.
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-07 21:24:51 följande:

Skönt att du slapp sprutor denna gång. Jag är ändå glad att vi har två kvar i frysen och hoppas att de får komma till användning vid senare tillfälle.

Hade du mycket graviditetssympom när du testade eller kom det som en överraskning att du var gravid?

Jag kan inte minnas att jag kände något gravsymptom när jag testade sist, tröttheten och illamåendet kom typ v 6-7. Så det blev ju en överraskning!

Ja vi har fyra kvar i frysen så det känns också bra!

Hur mår du idag?

Jag har varit öm i ländryggen, men beror nog på att jag stått upp mycket idag:)
  • Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 08:28:50 följande:

Nä.. tänkte ta imorse men var så säker på att mensen skulle komma.. så vågade inte. Men har td imorgon så då är det bara å göra det.. skulle inte förvåna mig om mensen kommer precis när man ska testet..

Håller tummarna!
  • Hey.orange
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Så tråkigt att läsa :(
  • Hey.orange
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Nu ber vi till högre makter att det går hela vägen denna gång!!

Spännande! Håller tummarna!
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-08 17:59:03 följande:

Vilken härlig överraskning du fick då! Jag kan vara lite nojig över hur det ska kännas. Och det verkar ju vara väldigt olika.

Jag mår bra :) känner inte av ljumsken lika mycket idag. Det kan säkerligen bero på att du har stått upp mycket, hoppas att det blir bättre av lite vila ikväll!

Då har hag gjort mitt test, nyfiken som jag är!

• Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 06:57:08 följande:

Kan inte se nån bild! Är det positivt? :)

Ja det är det! <3
  • Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-11-10 13:06:43 följande:

Idag ringde jag å meddela att min blödning kommit igång. Ska träffa läkaren 27e november för å planera ny behandling :) så ska ta en liten paus å försöka ha lite roligt så länge.

Skönt med en plan! <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017