• FlatEric

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Milla8101 skrev 2017-11-18 13:07:57 följande:
    Åh va spännande! Lycka till på måndag, det kommer gå jättebra :)
    Tack! Vi håller tummarna :) 
  • FlatEric

Iiiiik nu har jag ett fem dagars embryo/blastocyst/vad det nu är i mig! 

Läkaren berättade att de plockat ut 15 ägg, varav tio var mogna och nio blev befruktade. De hade redan fryst ner två stycken och skulle odla vidare några till för att se om de kunde klara sig till frysen. Hon sa också att det hon nu lade in var av god kvalitet. Alla gjorda med ICSI.

DET HÄR ÄR SÅ SPÄNNANDE.

Min kille blev eld och lågor när han via ultraljudet kunde se när ägget (eller ja, det är ju vätskan som ägget ligger i) åkte in i livmodern. Kändes säkert bra för honom att vara med just där och då. Nu är han jätteglad och helt säker på att det ska lyckas. Jag själv är ju lite mer skeptisk, men hoppas så klart på det bästa. Känner mig dock mer oroad för hur han ska det om det skiter sig, än hur jag själv kommer att känna, haha. Typiskt mig. 

Så nu är man då ruvare för första gången. Testdag om två veckor. Hoppas hoppas hoppas hoppas det fastnar. 

En stund efteråt var jag ju tvungen att kissa eftersom jag var enormt kissnödig, och jag var såååå rädd för att liksom släppa ut embryot då när jag slappnade av. Googlade om embryot kan trilla ut och tydligen ska det inte kunna göra det, men jag är fortfarande orolig. Obestämd Finns väl aldrig saker att sluta oroa sig för. 

• FlatEric
    Mariana79 skrev 2017-11-21 07:34:16 följande:

Ja ha.... Rosa lutinus flygning har förvandlats till rött blod nu på morgonen. Det har kommit både på papper, binda och toa.... det är väl bara att kasta in handduken då.... Jag har mensvärk med ryggvärk oxå...

Min man blev helt bestört när jag berättade i morse... :(

Så fruktansvärt jäkla ledsen, jag trodde verkligen på detta denna gången. Jag har verkligen känt i kroppen att detta skulle gå bra... Men ack vad fel jag hade :((

Stort lycka till ni andra! Hoppas det går vägen för er. Jag vet inte om vi ska försöka en sista gång.. får väl se vad kliniken säger.. Kram på er och hoppas att ni alla får känna lycka <3

Oj nej så hemskt Gråter Så ledsen för er skull. Många styrkekramar!
  • FlatEric
    lyckobubblor skrev 2017-11-22 20:45:01 följande:

Vilka är vi nu som är här i tråden och hur ligger alla till? Finns den där listan kvar där vi skrev in vilken fas vi alla var i? <3

Ruvardag två eller tre (hur räknar man egentligen?) och jag känner mig lite märklig. Tror det beror på progesteronet jag tar varje dag.

Min mage är svullen, jag mår lite illa ibland och lite molvärk. Allt det där är ju typiska biverkningar. 

Försöker hela tiden googla fram sätt att få ägget att fästa osv för är så otålig och vill verkligen att det ska fungera. Känns som en evighet till testdagen den 4.12.
  • FlatEric
    Mabe skrev 2017-11-25 14:32:17 följande:
    Stort grattis till plusset!!

Ja nu har vi varit och gjort återföringen som var jobbig då de hade svårt att komma in. Nu vilar iallafall två fina blastocyster där inne:). Jag får ovitrelle som extra lutealfasstöd då jag brukar få mens ganska tidigt. Vi är oförklarligt sekundärt barnlösa så de vet inte varför det inte vill sig.... vi har pratat lite om adoption men inte bestämt något.
    Hej Mabe! Läkaren hade svårt att komma in också när jag gjorde återföringen. Hon testade tre olika katetrar och först den tredje och minsta fungerade. Hon såg riktigt orolig ut där ett tag :D

Alla som försökt komma in (t.ex. vid papa-prov) säger att min livmodermun är jätteliten, så jag har funderat om det kan vara en av orsakerna till att det är svårt att bli gravid? Iofs kommer mensen ut så helt stängd är den ju ändå inte.

Jag frågade min läkare om det kan påverka men hon ryckte mest på axlarna. Har du nånsin frågat om det kan påverka chansen att bli gravid? 
  • FlatEric

Vilken tur att de kom in till slut! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om de bara skulle säga "nej tyvärr, nu struntar vi i det här". Läkaren skulle få en snyting, haha.  

Mabe skrev 2017-11-26 11:25:55 följande:
    Ja jag har frågat men de menar på att det inte ska påverka. Jag har ju en son sedan tidigare som är förlöst med snitt. De säger att dels är min inre livmodermun väldigt liten samt att det har bildats en ?krök? där ärret ligger som är lite meckig att komma över med katetern. Ja i går hotade man med att lägga ner försöket men det lyckades på sista försöket med hjälp av lokalbedövning.
  • FlatEric
    Percafluviatilis skrev 2017-11-28 07:37:38 följande:

Ni som tagit Gonal F, har ni känt några biverkningar av den? Har sprutat i fyra dagar nu (ska lägga till fyremedal from ikväll) och tycker att det känns lite svullet där nere. Har lågt amh och vill ju därför att det SKA kännas att det händer något. Som ett bevis på att äggblåsorna växer liksom. Men man inbillar ju sig så lätt när man verkligen vill känna något, som ni säkert vet ;) Har vul imorgon och är livrädd att de inte ska hitta några äggblåsor :(

Jag kände inte så mycket av Gonal F. Tog sprutor i tio dagar tror jag, dosen var på 150. Men sedan när jag tog Otrivelle-sprutan så kändes det som om magen plötsligt var helt full med ägg :D 
  • FlatEric
    Percafluviatilis skrev 2017-11-28 09:53:29 följande:
    Hur många ägg fick du ut då? :)
    Första ultraljudet hittades väl sex äggblåsor tror jag, sedan hittades tolv stycken, men de var ganska små så därför förlängdes tiden med Gonal F. Tror jag tog Gonal F tre dar längre än först planerat. När äggen senare plockades ut hittade man 15 äggblåsor som innehöll 14 ägg. 
  • FlatEric
    Percafluviatilis skrev 2017-11-28 11:31:20 följande:
    Okej! Vad skönt med så många till slut! Vilken dag plockades du på?
    Jo jag blev jätteglad när skötaren kom in och meddelade hur många de fått ut :) Dock var jag så omtöcknad av smärtstillande att jag efteråt inte visste om det varit en dröm eller om hon verkligen varit där, haha. 

Jag plockades den 15.11. Tror jag började ta Gonal F den 1.11.

Sedan sattes det in en fem dagars blastocyst den 20.11, så den 4.12 är det testdag!
  • FlatEric
    lyckobubblor skrev 2017-11-28 19:27:29 följande:
    Åh, 4/12 känns ju snart ju! Håller tummarna så hårt jag kan! Ska du testa nåt innan?
    Jag kanske testar redan på söndag, men får se hur länge jag kan hålla mig :D Dock är jag ganska inställd på att det inte blir något. Vet inte varför men det känns bara så. Hoppas jag har fel.
  • FlatEric
    waldesten16 skrev 2017-11-29 06:25:47 följande:
    Jag använder mig av en app och för in datum för ägglossning och osv, så den räknar ut bim efter vad mina cyklar brukar vara. Normalt ca 14 dagar efter ägglossning i ditt fall blir det nog äggplocket och 14 dagar fram som räknas som bim

Eftersom jag gör en fet i stimulerad cykel så ska jag inte ta Lutinus denna gången. Så jag hoppas mina känningar verkligen är positiva tecken :) och inte inbillning eller för tidig mens som är på väg.
    Om man räknar med äggplocket och 14 dagar framåt så borde jag ha BIM i dag. Känner av lite mensvärk och tror faktiskt det är mens på gång, men hoppas så klart att det inte är så ... Mitt testdatum är exakt två veckor efter återföringen (4.12). Jag undrar varför det är så. Är 14 dagar det ultimata dagen för ett tydligt plus/minusstreck eller? Skrattande
  • FlatEric
    waldesten16 skrev 2017-11-30 06:55:27 följande:

vad jag har hört så är testdagen lite efter bim för att det kan ske att man får falskt positivt på stickan, kemisk graviditet. Så man ska slippa bli så besviken plus att en del är låg hormonare så det tar någon extra dag innan det ger utslag på stickan. Men är inte helt hundra på varför. Verkar också vara att olika kliniker har olika testdatum efter återföringen. Jag hade testdag 16/17 dagar efter min första återföring.

Hur känns det idag? Håller sig mensen fortfarande borta? Hoppas hoppas

Ingen mens i sikte! Men det känns fortfarande så som det brukar göra innan mens :( Lite uppsvälld och lite värk ibland. Känner mig inte alls gravid. Men försöker så klart ändå hålla hoppet uppe!
  • FlatEric
    lyckobubblor skrev 2017-12-01 07:19:03 följande:

Härligt att den håller sig borta, hoppas det fortsätter så hela vägen

Jaha. Nu kom det lite blod ???? Mensvärk också. Jäkla skit.
  • FlatEric
    lyckobubblor skrev 2017-12-01 12:34:33 följande:
    Nej!! Men det kunde ju komma någon blödning oxå så det kanske finns hopp kvar? Har du testat nåt? Kraaaaam
    Nej jag har inte testat än. Har testdag på måndag. Jag vet att man kan blöda fastän man är gravid, men jag har mensvärk och det känns precis som en vanlig mens Gråter

Som tur är har vi två i frysen, men tror knappast vi hinner lägga in nåt av dem nu innan jul. Snyft. Jag trodde verkligen det skulle funka. Känner mig jättebesviken. 

Hur är det med dig? 
  • FlatEric

Har testdag på måndag men fick mens på fredag (igår), först bara lite grann men sedan mer och så grym mensvärk i natt Skrikandes Blödde ganska mycket under natten men tog ändå ett graviditetstest på morgonen men det var ju så klart negativt.

Tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu, så slutar med progesterontabletterna.

Det var mitt första försök så hade väl inte så där jättestora förväntningar men är så klart ändå väldigt besviken Gråter

Nu måste jag få mens ännu en gång till och sedan hoppas jag kunna sätta in ett av mina frysta blaston. Blir väl i februari kanske. Känns som miljoner år bort. 

Får försöka njuta av julen nu i stället och äta en massa gravlax och ostar, och dricka vinglögg. Sådant som jag skulle ha missat annars.

Lycka till ni alla som ruvar! Jag hoppas det lyckas för er! Hjärta 

• FlatEric
    waldesten16 skrev 2017-12-02 09:00:04 följande:
    Åh tråkigt att höra. Fortsätter dock att hålla tummarna för dig fram till din testdag skönt att veta att du har i frysen så du inte behöver göra om hela processen. Kram
    Verkar ju inte ha blivit något den här gången, men tack ändå för tummarna. Och hoppas det går bra för dig! Kram 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017