• Mariana79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Milja skrev 2017-10-24 06:49:11 följande:

Tjuvtestade idag rd 11 men negativt... ville på något sätt vara förberedd om jag skulle börja blöda och så åker min man på jobbresa och är inte hemma på TD. Hoppas ännu på att det skulle kunna bli positivt till fredag som är TD men känns som hoppet sjönk ytterligare.

Håll ut, än är det inte kört. Det kan vara allt för tidigt att testa bara <3
    Västerås skrev 2017-10-24 08:59:41 följande:
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti
    Stor Kram! Måtte det bara vara sköra slemhinnor - håller tummarna!
    Älvan skrev 2017-10-24 09:46:33 följande:

Testade neg imorse. Så första försöket är därmed över.

Ska bli uppringd av kliniken i em. Jag hoppar ur denna tråden ett tag, får se om jag kommer tillbaka till försök 2. Lycka till allesammans!

Jag beklagar :( stor kram till dig!
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 10:10:49 följande:

Hej! Äggplock avklarat! 6 ägg hitta dom. Hade gärna fått fler men är nöjd ändå. Var förberedd på 6-8 ägg. Det gick bra. Gjorde inte ont själva äggplocket men fick svår mensvärk efteråt! Nu blir det godis å film hela dan :) bara ta det lugnt!

Men det var ju helt ok - hoppas på strålande befruktning också <3
    frikenfröken skrev 2017-10-24 10:25:07 följande:

Fick besked från kliniken nu, blev bara ett till frysen i slutändan ändå. Känns sjukt tråkigt och vill bara gråta, vet att jag ska vara glad för att vi fått ett men eftersom vi inte ens fick in något denna månaden och de gav oss hopp om fler känns de bara skit.

Förstår din känsla, ett är bättre än inget och du måste ju som sagt ha de bästa förutsättningar du bara kan när återinföringen ska ske. Det kommer att gå bra- det håller jag tummarna för <3

• Mariana79

Fick lite blodstänk nu så mensen är på G.. men ringer inte kliniken förrän den kommit igång mer.. Får se i morgon hur det ser ut. För jag kan få lite stänk och sedan inget i någon dag för att sedan komma tillbaka...
    Äntligen är det på gång i alla fall. Man har väl aldrig längtat till att mensen ska sätta igång förut :) Kram på er!

• Mariana79
    Milja skrev 2017-10-24 14:39:24 följande:

Nu började jag blöda ganska mycket så känns kört.. Känner mig helt vilsen för nu har vi inte längre någon plan.. vad gör man nu? Sparar till en ny ivf? Det lär ju ta ett tag...

:( stor kram till dig <3
  • Mariana79
    Milla8101 skrev 2017-10-25 09:36:37 följande:

Testade negativt idag. 4 försöket, man blir så jävla less på detta. Vi får se hur vi gör framöver, funderar på ÄD. Någon som har erfarenhet?

Beklagar :( Stor kram till dig. Tjut, va arg, slåss och sparkas. Ut med alla känslor. Hoppas du snart hittar styrkan igen.
  • Mariana79

Sprutstart i morgonkväll torsdag, första UL på onsdag nästa vecka. Gode Gud måtte det gå väl denna gång! Ska försöka vara lugn och positiv :)

• Mariana79
    Azerp skrev 2017-10-25 13:08:36 följande:
    Härligt att köra igång! Hållet tummarna att de går bra! Är det första gången för dig också eller har du gjort ivf innan? :)
    tack snälla du, det är vår 2:a IVF. Vi gjorde ett försök i jan/feb 2016. Blev då ett befruktat ägg som odlades till blastocyst och som jag fick återinfört. Allt gick bra till en början, fick se hjärta slå i vecka 7 men jag kände i kropp och själ att det var något som inte stämde. På kub ultrat i vecka 13 så fanns inget foster kvar, det hade dött någonstans i vecka 8 men kroppen ville inte fatta det så det fortsatte att producera gravidhormoner och stötte inte ute det. Vi väntade länge till försök nr 2 som vi nu ska göra då jag ville gå ner i vikt innan (vilket jag även fick rekommendationer till) så nu är jag ca 12 kilo lättare och hoppas på ett bättre resultat :) Jag har  PCOS och haft otroligt svårt att gå ner i vikt, det har tagit tid och varit mycket kämpigt, de ville helst att jag skulle gå ner 20 kg innan nästa ivf, men de tyckte ändå att jag kunde köra nu eftersom viktnedgången går så långsamt för mig. Och de såg mycket positivt på min viktnedgång. Så det är jag evigt tacksam för eftersom jag börjar bli till åren (38)
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-10-25 18:14:52 följande:

Men hallå! Minus 12 kg! Stort grattis till det <3 Du vet, varje kilo ökar chansen. Hejar på er!

Tack snälla du <3 Ja nu är det bara att be till högre makter :)
  • Mariana79
    Azerp skrev 2017-10-25 20:19:20 följande:

Fy det låter ju inte kul, men wow att du lyckats kämpa så pass med vikten efter ett sånt besked. Jättebra jobbat!!

Håller alla tummar jag kan för dig!

Tack snälla du! Jag Hejjar på dig också och önskar dig all lycka!
  • Mariana79
    hanna8911 skrev 2017-10-26 12:16:45 följande:

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

:( faan :(
  • Mariana79
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 13:59:18 följande:

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

Nu Hejjar vi på guldägget!! Får jag fråga hur många sprutdagar det blev för dig innan äggplock?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017