• AnnaMaria83

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-09-22 07:33:15 följande:

Lycka till idag!

Tack så mycket :) 11 ägg fick vi ut så nu håller vi tummarna :)
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-22 20:04:31 följande:

Ja jag tycker allting gick väldigt smidigt och bra.

Härligt med 11 st! Lycka till! :)

Oss skulle dom ringa i morgon och tala om hur det såg ut. Antingen blir det insättning söndag eller onsdag för våran del, vi får veta mer säkert i morgon.

Ja, lite orolig väntan. Kliniken där jag går har stängt på helgen så jag hoppas att det inte påverkar resultatet. Antar att de hör av sig under helgen om det är väldigt få av äggen som blir befruktade. De finns ju en jour. Hoppas ni får bra nyheter idag! :)
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-22 20:04:31 följande:

Ja jag tycker allting gick väldigt smidigt och bra.

Härligt med 11 st! Lycka till! :)

Oss skulle dom ringa i morgon och tala om hur det såg ut. Antingen blir det insättning söndag eller onsdag för våran del, vi får veta mer säkert i morgon.

Hur har det gått för er idag? :)
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-24 09:24:25 följande:

Utav mina 15 ägg de fick ut. Var 6 användbara. Och bara 2 befruktade. Vi ska dit idag för insättning. Om de nu inte skulle ringa med annan info innan vi kommer dit.

Hoppas och håller tummarna för att ni går tillbaka ett guldägg idag!!
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-24 16:29:24 följande:

Tack för er omtanke :)

Vi fick tillbaka ett embryo med väldigt hög poäng som läkaren uttryckte det. Det andra ägget som befruktades odlar de vidare ett par dagar och eventuellt fryses det om det fortsätter att se bra ut.

Nu återstår bara en evig lång väntan på svar.

Fortsätter såklart att hålla tummarna för er alla andra som är i alla delar av ivf-processen!

Ja lång väntan förstår jag :) när har ni testdag? Härligt att ni fick tillbaka ett fint embryo :)
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-24 20:15:39 följande:

Jag har testdag 10/10.

Ja visst! :) Vi va så oroliga hela natten att de inte skulle vara några bra embryon kvar tills idag.

Kan tänka mig det. Usch har så mörka tankar nu att de ska ringa imorgon och säga stt typ inget blev befruktat eller något. Så sjukt nervös.. trodde inte att det skulle kännas så här jobbigt faktiskt. Det som är en tröst på något sätt är att det finns inget jag kan göra. Vi har gjort vårt bästa och kan bara hoppas nu :) hoppas att jag oxå får ruva på onsdag
  • AnnaMaria83
    Titikaka skrev 2017-09-24 21:40:58 följande:

Precis mina tankar. Det var sämsta tider! Håll ut tjejer! <3

Ja nu är det måndag och de ringer vid åtta om det skulle vara ändrade planer. Bara att hålla ut :)
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-09-25 11:55:36 följande:

När blir det ET för dig? Hoppas allt går bra :)

Tack detsamma :) på onsdag 27/9 är det planerat!
  • AnnaMaria83
    Nube skrev 2017-09-26 13:39:18 följande:

Jag har också varit lite illamående idag men det känns fortfarande i magen att mensen kommer.. men ingenting har hänt än så länge. Nu är det 14 dagar sedan äggplocket så antar att mensen ska börja nu idag eller snart ifall den ska börja. Vet dock ej hur mycket lutinus stör. Vågar inte hoppas men lite hoppas man ju :) När ska du testa?

Håller tummarna för att det blir ett fint plus! :)
  • AnnaMaria83

Är det någon fler än jag som är rejält uppsvullen i buken samt förmodligen förstoppad efter äggplock? Hade ÄP i fredags och har ET imorgon. Jag har inte ont i magen men den är mkt större än vanligt och det trycker på en hel del. Kan det bero på lutinus? Undviker laktos i vanliga fall och ser att den innehåller det. Tror inte att detta är överstimulerade men är ändå rädd inför morgondagen att det ska bli något problem.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017