• mileythebunny

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ellencassandra skrev 2018-01-24 10:33:04 följande:

En fråga jag har.. brukar alltid en vecka innan mens få ömma bröst speciellt på sidorna. Men under mina ivf behandlingar när jag tar progesteron så får jag inte ömma bröst. Eller jag hade det till dag 10 efter ägguttag men tror det beror på ovitrelle som sen gick ur kroppen å då försvann de ömma brösten. Men kan det då va så att jag kanske har östrogendominans i vanliga fall? Jag misstänker faktiskt att det är lite obalans i hormonerna. Hur har era symptom varit när ni tagit lutinus? Hoppas ni förstår hur jag menar xD

Detta är mitt första ivf-försök så har inte så mycket att jämföra med. Jag är öm i bröstvårtorna men inte hela brösten och så är jag jättetrött, symptom som jag antar kommer från lutinus. Jag är på ruvardag 5/6 (ska man räkna insättningsdagen?) så det är ju definitivt medicinerna som spökar...
  • mileythebunny
    Linsi skrev 2018-01-24 20:44:34 följande:

Vi var och fick två embryon insatta idag.
    Vi hade egentligen återföring imorgon - men de ringde idag. Om vi hade väntat till imorgon så hade kanske bara ett ägg fortsatt att dela sig - så de ville ge båda en chans.
    Nu är det bara att hoppas!!

Har inga barn sedan tidigare, men ett missfall med min fd och på senare dar träffade jag mannen i mitt liv, vi har manlig faktor. 
    Men fick ut 6 ägg och två av dem blev befruktade och är nu insatta.

Lycka till!

Åh, lycka till, så spännande med två embryon! Hoppas allt går bra för er!
    Får man fråga vilken klinik ni går hos?
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-24 15:52:02 följande:
    Aa förstår det!
    Japp.. men ska bara ta till den 30e alltså oavsett om jag e gravid eller inte. Tycker det låter så kort tid.. vet flera som tar flera veckor efteråt också. Hur gör ni på er klinik?
    Jag ska ta Lutinus sammanlagt två veckor, från dagen efter äggplock...alltså 12 dagar efter insättning...men jag har läst att är man gravid så har kroppen börjat producera progesteron på egen hand då.
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-26 08:17:06 följande:

Ruvardag 11 (två veckor sen "ägglossning") å molvärken börjar komma smygande precis som förra gången.. känns rätt kört. Ska ta ett test imorgon bitti. Känns deppigt

Usch, så tråkigt, men jag håller ändå tummarna att du blir positivt överraskad imorgon! Än finns det hopp och det är ju inte för sent förrän mensen kommer...
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-25 09:47:51 följande:
    Aha okej! Tycker det e så konstigt att det är så olika..
    Men det blir nog bra :) hur mår du?
    Idag är min rd 7 och imorse fick jag en konstig känsla av att jag visste att där inte var något. Tills nu har det känts tvärtom. En lugn vetskap om att det var tomt, typ, låter ju lite knäppt, jag vet. Men precis som vissa vet att de är gravida...

Annars har jag inte känt av så mycket, förutom lutinus som gör brösten ömma och jag typ vill sova dygnet runt. Jag har inte tjuvtestat (hade ju ändå varit på tok för tidigt), och mensen ska inte komma förrän 31/1 så får se...

Håller tummarna för dig!!! <3
  • mileythebunny
    zuces skrev 2018-01-26 19:17:33 följande:
    Jag vill inte ha sex från äggplocket(igår) fram tills testdag.. har ju börjat med lutinus och kan inte ens tänka mig ha sex med det äckliga inuti mig. Även om det hade försvunnit så hade jag nog inte velat ha sex för att va på den säkra sidan. Men om man tänker efter så är det nog ingen fara att ha sex om man vill och är sugen! Och inte bryr sig om det kladdiga lutinuset haha
    Vi får inte lov att ha (penetrerande) sex förrän två veckor efter äggplock. Läkaren sa det till oss och det står även i våra papper. I.o.m infektionsrisken så ska man vänta tills man är helt läkt, vilket kan ta upp till två veckor... Men det är ju såklart individuellt och bara en restriktion/info vi fick från vår klinik...
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 09:57:37 följande:

Igår däckade jag vid åtta å vakna nu. Helt slut. Molvärken e borta. Men jag vågade inte ta ett gravtest idag :/ sen nu gick jag på toa och då var det bruna flytningar i trosan. Kom även efter jag tagit lutinus :( mensen på g

Men bruna flytningar kan väl även vara tecken på graviditet? Ge inte upp än, jag håller tummarna!
  • mileythebunny
    zuces skrev 2018-01-26 21:33:17 följande:
    Jaa det är nog logiskt. Man skulle heller inte bada ju, vilken ruvardag är du på nu? Eller har du inte startat behandling? :)
    Nä, precis, jag fick inte använda tampong heller.

Jag är på rd 8 idag. Men igår vaknade och kände mig helt säker på att det inte tagit sig. Jag har känt helt annorlunda fram till igår. Kan ju vara hjärnspöken, men jag har bara en känsla, precis som vissa har som känner på sig att de är gravida, så vet jag att jag inte är det. Bara på't igen!

Hur går det för dig, hur mår du?
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 14:58:03 följande:

Lite ljusrosa blod när jag torkar mig men ljusbrunt/beigt på trosskyddet. Åh blir så ledsen :( varför ska det aldrig gå. Känns nästan onödigt att ta ett test. Vet att det gått åt helvete denna gång med. Hur länge ska man klara det här? Får hoppas på lilla eskimån i frysen men känns så hopplöst när inget embryo verkar klara av att bli en blastis. Dag tre sen tar det stopp? Så varför skulle den i frysen funka? Deppig :(

Usch, så tråkigt att du känner dig deppig. Jag vet att det inte hjälper att säga det, är ju lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut något i förskott - tänk om det inte är mensen som är på g? Sa du inte att du brukar få mens först när du slutar med Lutinus? Så detta kan ju i sådana fall fortfarande faktiskt vara gravidsymptom, eller? Men förstår känslan av nederlag, det gör jag verkligen, hoppas så för dig! 

En liten positiv fakta är iaf att anledningen till att embryon inte alltid klarar sig länge på labbet, men ändå kan vara bra och utvecklas efter ET/FET, är att livmodern alltid är den bästa platsen för det att vara. Så har du en eskimo i frysen så har den all chans att klara sig förbi fem dagar om den sätts in, trots att andra inte gjort det under odlingen...
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 21:52:58 följande:
    Ja! Jag har testdag på tisdag men ska testa imorgon ändå. Håller med dig om att det nog e lättare å ta testet om blödningen kommit igång annars går man ju å hoppas ändå om man får negativt men ingen mens.. men ska nog ändå testa imorgon..

Mina ljusbruna/beiga flytningar har försvunnit nu. Kom ingenting på staven heller. Så vet inte alls vad som sker.
    Hoppas hoppas för vår skull att flytningarna är något positivt... läser ju på google å då är det lite 50/50 :P
    Nä jag vet att jag inte e värdelös flickvän men vart så sjukt deppig.. saknar den jag var förut. Som var glad å ville göra saker. Nu vill jag nästan aldrig hitta på nåt utan bara va hemma.. får hoppas att det snart blir ändring.
    När är din BIM, är du förbi den? Håller tummarna!
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Åh, nej! Åh, så ledsen jag är för din skull, så himla trist! Tillåt dig själv att tycka allt är skit och låt dig få vara ledsen. Ivf är verkligen en brant uppförsbacke, men till slut blir det oftast bra! När du känner dig redo kommer ni att försöka på nytt och då finns vi här och stöttar och hejar hela vägen! Men tänk inte på det idag, utan sörj så som du behöver.
    Kramar till dig!
  • mileythebunny

Ruvardag 10, vaknade inatt av rejäl mensvärk och idag pms från helvetet. Väntar på att mensen kommer igång när som helst nu...det var ju f-n... ;-(

• mileythebunny
    170909 skrev 2018-01-29 12:41:06 följande:
    Då är jag inte ensam om att känna mig typ garanterad att bli gravid på första ivfet
    Jag hörde någonstans ifrån att om man kan få barn naturligt är det 20% chans att det sker och vid ivf är det ca 30% chans att det sker. Skulle det stämma är ju faktiskt inte chansen så stor som man (dvs jag) inbillar mig.

Jag har inte fått ett plus och ingen mens. Ska testa mig varje morgon i en vecka max om inget händer så klart. Ska inte få panik och ringa kliniken och "gnälla"
    Jag kan se en antydan till ett svagt svagt streck men tycker det borde vara starkare men jag vet inte, testdagen var idag. Djupa andetag och sysselsättning så jag inte blir galen av all oviss väntan...........
    Men om testdag är idag och du inte fått mens än så är det ju ett ganska hoppfullt tecken! Och dessutom ett svagt plus! Hos vissa stiger ju nivån av hcg lite senare, tycker det bådar gott jag.
    Håller tummarna!

Jag har bim onsdag och testdag lördag, så visst är det lite tidigt att säga för mig, men jag tycker mig känna min kropp så pass bra att det här är definitiv mens på g - kan ju bara hoppas jag har fel... Och du har ju rätt, det är inte över förrän det verkligen blöder...
  • mileythebunny
    LilV skrev 2018-01-29 18:54:25 följande:

En liten fråga-vilka tider tar ni som tar/tagit Lutinus? Hur många timmar låter ni det gå mellan varje tablett? Svårt att hitta optimala tider med tanke på jobb och annat tycker jag :/

170909 skrev 2018-01-29 21:56:27 följande:
    Jag försökte planera det så jag tog på morgonen ungefär när jag gick upp och precis innan läggdags, den tredje försökte jag klämma in så nära mittemellan jag kunde. Jag försökte ta med ungefär samma tidsintervall, men det piffade ju på någon timme hit och dit. Vissa mornar kanske man går upp kl7 andra kl9 t.ex. helger. 
    Jag gör likadant, när jag går upp och innan läggdags, sedan någonstans i mitten. Det diffar på ett par timmar ibland, men vår sköterska sa till oss att det inte var jättenoga heller, utan tre gånger om dagen när det funkade typ...
  • mileythebunny
    170909 skrev 2018-01-30 08:08:55 följande:

Fortfarande svagt svagt nästan osynligt men jag tog två olika fabrikat och tyckte mig se sk spökstreck på båda. En googling säger att jag antingen är gravid eller har ett missfall på eller behöver glasögon
    Ska nog inte testa förens på torsdag typ. Kanske ska kosta på mig ett sk digitalt. Men det viktigaste är ju hur jag ska göra med vinet jag köpt och vill dricka. Kanske ska ta ett litet litet glas ikväll iaf. Delar ju ändå inte blodomlopp med pyret. Eller kanske låta bli för det kan vara dumt hmmm.....Varför kan jag inte få ett klart besked?!? Jag är beredd med binda ifall störtfloden kommer helt överraskande. 

När var det du har testdag? Och bim? Två olika test som visar svaga streck tycker jag själv låter lite som ett plus. För vissa tar det ju bara längre tid att få upp håg-nivån i kroppen och urinet... I instruktionerna till mina grav.test står det t.o.m att det spelar ingen roll om strecket är svagt eller starkt, ett streck är ett streck och ett streck är ett plus...

Lycka till! Själv börjar min mens sakta men säkert komma igång verkar det som. Jag har testdag 3/2 men bim imorgon.
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-30 10:22:12 följande:

Pratade med kliniken nyss! Jag hade fått en blastocyst till frysen!! Trodde ju det var en tre dagars men nej en fem dagars :D blev rätt glad nu! Just för jag fick för mig att inga av mina embryon klara sig till det stadiet! Nästa mens kör vi gång med frysåterföring! Hoppas att den överlever <3

Jaa, vilket glatt besked, förhoppningsvis tar det udden av menskaoset lite lite.

Min mens är på g, fortfarande mensvärk och blöder litegrann, men den har inte kommit igång ordentligt, så då sitter man med depp i ena handen och hopp i den andra, och håller på att bli lagom galen...
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-30 10:41:20 följande:
    Ja det gav mig en gnutta hopp!

Åh vad jobbigt. Vet precis hur det känns :/ det jobbiga är ju att det kan va mensen som e på g men det kan lika gärna va en gravititet också. Har läst tusen inlägg nu om tjejer som blöder vid ivf å tror att mensen ska komma men så var dom gravida. Nu var det ju tyvärr mensen för mig men hoppas att du ska va den tjejen som tror att det e mens men så e du gravid ;) håller tummarna!! Vi måste få fler plus i denna grupp!
    Tack! Ja, jag tänker att jag får vänta och se, imorgon kväll slutar jag med Lutinus, så om inte förr så tänker jag att mensen kanske kommer igång ordentligt då. Och gör den inte det så går hoppet upp i taket igen...

Ja, precis, nu vill vi ha lite goda nyheter och många plus!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017