• Percafluviatilis

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Är lite orolig nu. Är med i en facebook-grupp där det går rykten om en läkare på den kliniken jag går på. Att hon är otrevlig och slarvat, missat äggblåsor och tidigarelagt äggplock trots att äggen ej varit mogna osv. Hon ska göra mitt andra vul på fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

• Percafluviatilis

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst.

• Percafluviatilis

Någon annan som är runt insättning nu? Ska sätta in ett 2-dagars idag (om något klarat sig så långt). Så nervös. Telefonen känns som en tickande bomb!

• Percafluviatilis
    Tesora skrev 2017-12-06 09:34:45 följande:

Jag satte in mitt ägg igår.

Var det en blastocyst eller yngre? Hur känns det? :)
  • Percafluviatilis
    Tesora skrev 2017-12-07 06:45:53 följande:

Jag satte in ett blasto, men vaknade med rosa flytning i trossskyddet :/ så jag tror att det kan vara kört

Men det borde ju kunna vara en nidblödning när det är så tidigt? :)
  • Percafluviatilis
    Tesora skrev 2017-12-11 10:21:11 följande:

Det har ju tyvärr inte gått så bra, såg en liten blödning idag på skyddet. Så tror att det är rött kört, har min testdag på lördag så får väl se då :/ hur går det själv med allt?

Var vi på samma ruvardag eller hur var det? Fick du en blastocyst? Man kan ju blöda lite utan att det är kört. Jag håller tummarna fortsatt!
  • Percafluviatilis

Här kom blödningen rd11 och har fortsatt sen dess. Mycket sparsamt och bara brunt, kanske väldigt ljust rosa emellanåt. Svagt streck på testet rd9 och ungefär samma igår på rd12 (syns alltså knappt). 99% av mig har gett upp hoppet nu. Skit.

• Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-12 10:21:19 följande:

Kan inte fatta det. Förra gången fick jag ut 6 ägg. Nu fick jag ut 20 ägg!!! Helt otroligt.. alla där var chockade. Egentligen skulle vi vänta en månad pga risk för överstimulering men då jag har lägre amh värde (1,3) så får jag tillbaka på måndag! Hade jag haft över 3 hade det varit frys direkt å sen vänta en månad! :)

Grattis!!! Hur hög dos fick du? Såg ni många blåsor på vul nu dagarna innan plocket? Har lågt amh också (0,6-0,9) och fick fem blåsor och fyra ägg sist. Dosen var 225 i sju dagar och 300 i två då. Nu får jag 375 direkt och vul först på åttonde sprutdagen.
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-12 11:32:55 följande:

Tack!! Denna gång fick jag 300 gonal f och 150 menopur! Det verkade ha gjort susen. Ja hon såg många blåsor, läkaren tippade på 10-12 ägg typ nåt sånt. Så det var verkligen en chock!

Åh hoppas det går bra! Tar du gonal f?

Aha, två olika på samma gång alltså? Spännande! Jag tar gonal f! Det räcker ju med ett ägg men jag skulle så gärna vilja få ut 5 eller mer så vi kan odla dem till dag 5 och få en blastocyst. Skulle kännas lugnare att ruva en blastocyst än ett tvådagars som sist. Då fick jag ett tvådagars och ytterligare ett klarade sig till frysen. De två andra blev inte befruktade. De har en gräns på att man måste ha fått ut minst fem ägg för att odla vidare. Läkaren sa att att chansen till graviditet är 50-60% med blastocyst gentemot 30-40% med tvådagars.

Håller mina tummar för dig!
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-12 13:31:50 följande:

Aa precis! Förra gången tog jag bara gonal f vilket resulterade i sex ägg där bara ett klarade sig. Har läst om att menopur ska ge bättre äggkvalite så hoppas på det!

Jag förstår precis. Man vill ju ha så många som möjligt så det blir fler chanser. Aha är det så pass? Vill också få blastocyst till frysen! Visste inte att det var en gräns på fem ägg! Man lär sig alltid nåt nytt :)

Jag håller tummarna för dig med :)

Aha! Kan vara bra att veta. Jag är bara 27 årså jag har förhoppningsvis ganska bra kvalitet som det är.

Angående gränsen för odling skiljer det sig nog mellan kliniker :)
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-12 14:48:15 följande:

Då är vi lika gamla! :) vet ju att åldern är av stor betydelse så förhoppningsvis har man bra kvalité :)

Kul! Jamen precis :) Hur har det gått? När ska du göra insättning?
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-15 07:15:12 följande:

Idag ska jag göra insättning! 13.20. Om något blivit befruktat.. hoppas hoppas att det blev bra resultat!

Är det femdagars då? (Svårt att hålla koll på allas datum :'D)
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-15 07:38:59 följande:

Nää tre dagars! Gjorde äggplock i fredags! Jag vet det e svårt å hålla koll på alla ;) fick ju ut 20 ägg så nåt tycker man ska va befruktat å bra.. men jag e nojig att jag har dålig äggkvalite. Men men! Bara vänta å se :o

Tror inte du behöver oroa dig! Håller tummarna :) Du får rapportera hur det gick sen!
  • Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-15 13:39:49 följande:

Hej allesammans! Nu ruvar jag på ett tredagars med åtta celler <3 de körde ICSI denna gång och av 20 ägg (varav några var omogna) befruktades 9. Ett till mig, ett skulle de ev frysa idag och de 7 som e kvar skulle de vidareodla till dag 5-6. Jag e nöjd. Håll tummarna nu att detta ska gå vägen eller att man iallafall får till frysen!!

Grattis! Hoppas det lilla stannar och att ni får frysa in så många som möjligt :)
  • Percafluviatilis

VUL idag och resultatet blev fem blåsor i lagom storlek sant några mindre. Sist var det bara 4 blåsor som var lagom stora och i slutändan punkterade de 5 och fick ut fyra ägg varav tre var mogna. Så vi hoppas på något bättre resultat denna gång eller iallafall inte sämre. Blev så orolig först när hon tittade på höger sida och man bara såg en stor och två mindre :| men sen visade vänster sida 4 stora och några små. En sån lättnad! Äggplocket blir på lördag och insättning lördag eller tisdag. Ett snäpp närmre målet.

• Percafluviatilis
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Vad tråkigt :( Ta dig tid att vara ledsen och ta hand om dig! Hade ni några i frysen? Hur många försök har ni gjort?

Jag fick en speciell upplevelse igår när de skulle sätta tillbaka ett tvådagars. Läkaren kunde inte komma in i livmodern! Så de ska frysa ned dem idag (tre av tre hade klarat sig till igår) och sen ska jag göra en vidgning av livmodertappen i veckan. De sätter då in ett fryst nästa cykel (om något överlever då). Känns oerhört snopet och ganska jobbigt att behöva oroa sig ytterligare fem veckor.

Vad man får gå igenom på denna ivf-resan alltså... Kram på dig <3
  • Percafluviatilis
    170909 skrev 2018-01-28 20:14:34 följande:

Nej men fy vad jobbigt, det är ju något man inte alls räknat med. Trodde jag inte ens fanns så att säga. 

Det tycker jag är ganska jobbigt att man måste ha en vad ska man kalla det vit månad emellan utan hormoner och grejer innan man kan försöka igen. Men slipper du det så är det ju toppen iof. 

Enligt läkaren behövde jag inte vänta en cykel. Man kan ju hoppas att han sa rätt!

Fick iallafall reda på att de fryst ned två tredagars igår och odlar vidare den sista till blastocyst. Överlever den så fryser de ned den också.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-08 06:57:05 följande:

Grattis till återföringen med FET. Väntar själv på att få göra en FET nu i slutet på feb. Ruvartiden är den värsta tycker jag. Bra om  man kan hålla sig sysselsatt annars är det lätt att man överanalyserar varenda liten sak och googlar alldeles för mycket. Så var det för mig iaf :)

När ska du göra fet? Och är det blastocyst eller annat? :) Jag ska förmodligen göra kring 20/2 beroende på när ägglossningen kommer.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-08 20:50:31 följande:

Det är en blasto och kommer vara i stimulerad cykel. Började med letrozol idag och har första vul den 15 feb. Rent matematiskt borde det bli runt den 24-27 feb som det blir dags. Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntar

Håller tummarna! Är det ett försök du gjort innan? Eller fler?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017