Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej
Ni som ruvar/har ruvat, vad har/hade ni för symptom och när kom dem?
Är på ruvar dag 3? Och känner ingenting :(
Hade värk dem första dagar efter ET men nu inget...
Hej
Ni som ruvar/har ruvat, vad har/hade ni för symptom och när kom dem?
Är på ruvar dag 3? Och känner ingenting :(
Hade värk dem första dagar efter ET men nu inget...
Nube!
Läste att vi gör ?samma? resa.
Första försökte fick jag använda synerla och menopur dos 412,5. Vi fick ut 2 ägg varav 1 kunde användas. Blev dock ej gravid.
Nu andra försöket så ska jag spraya med synarela och sedan använda nån ny spruta som heter Elonva och menopur igen. Hoppas på bättre resultat nu.
Jag har ett amh på 0,3.
Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.
Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!
Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?
Menar du NIPT? Har du bokat mvc? Tänkte att jag måste skriva in mig så jag kan boka kub och nipt.
Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.
Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)
Väntrummet:
*Ellencassandra
*Stellanocte
*Ariellan
*EmmaJakobsen
*EmmaB1988
*Martina79, startar IVF oktober
*Lizziefalk, börjar spraya 2/10
*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt
*Pigall
*Lyckobubblor
*LeNe14
*Zuces
*Mariana79
*Ascoria
- Sprayar:
*EllieTeodora, synarela
- Sprutar:
*Hanna8911, menopur från 27/9, vul 5/10
*Tesora, menopur från 27/9
*MollyB, gonal-f från 27/9
- Väntar på ÄP/ET/FET:
*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)
* soofa, FET nr. 1 i oktober/november
*Bonniboom, FET ostimulerad
*Stfr83, FET n.2
*Ingabarnän
*Plommonstop, äggplock 4/10
*Västerås, ET 7/10
*Älvan, äggplock 6/10
- Ruvar:
*Mira6, TD 6/10
*Anki7, TD 7/10
*Ackja TD 11/10
*AnnaMaria83, TD 13/10
*Tiinuli, TD 14/10
*Areeya, TD 14/10
*Emsoff, TD 20/10
*Waldesten16, TD 23/10
- Gravid
* ijo (2:a återföringen)
* becccss (1:a återföringen)
*Titikaka (1:a återföringen)
*Mm79, vul 12/10
*Lexiefer
*Louiice
*Elise39, vul 25/10
*Galadriel80, vul 19/10
*Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)
*Jakagal
Tack!!
Jag ska ta elonva och menopur samtidigt. Gjorde du det också? Var elonva svår att förstå? Har ju fått en broschyr så det borde gå okej.
Skulle ta mitt Lutinus för en timme sedan o ser lite rosa på stickan blir helt förstörd magen blrjade göra ont o mmensvärken blev allt starkare, nu för 10 min sen va jag o kissade o där kom lite rosa på pappret, vill inte stt det ska va helt kört men tyvärr så tror jag att det e det :( blir så ledsen, vad mer kan man göra vi vill så gärna ha barn. 6 års försök 5 ivf o ingenting :(
Jag har startat tråden "vi som har plussat efter IVF hösten 2017" tänkte att det vore roligt att följas åt med er andra som har gjort IVF men det känns lite fel att skriva för mycket graviditetsrelaterade saker här när många fortfarande försöker. Hoppas att vi alla ses där, förr eller senare! ;)