• Tesora

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mira6 skrev 2017-09-28 06:42:39 följande:

Hej!

Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller?

Aa asså först åt jag primolut nor eftersom att jag inte har mens. Sen när jag fick den på 5e mensdagen tror jag att det var åt jag pergotime två tabletter. Sen går man till gyn och kollar om man får ägglossning och sen säger dom till när man ska ligga. Testade även att göra samma fast istället för pergotime så tog jag Letrezol.
  • Tesora
    hanna8911 skrev 2017-09-28 08:56:49 följande:

Vad härligt att det räckte förra gången! Jag testade med Letrozole men blev inget så nu kör vi det här istället! Håller tummarna för oss! När har du första Vul?

Aa verkligen tack detsamma :)

Jag ska dit på tisdag SJ då?
  • Tesora
    LeNe14 skrev 2017-09-30 12:56:37 följande:

Hej!

Jag och min sambo fick besked om att det är IVF som gäller för oss i förra veckan när vi var på slutsamtal efter utredning. Har gjort utredning i Stockholm. Ska nu om jag förstått det rätt vänta på kallelse från Huddinge för att därefter välja något av de tre privata landstingsfinansierade klinikerna. Någon som har koll på väntetider etc? Funderar nämligen på att kontakta Carl von Linné i Uppsala men det beror ju på hur snabbt det kan tänkas gå här i Stockholm.

Hag ringde till Uppsala, sa att jag skulle åka till italien. Dom gav mig tid att träffa en läkare. Jag gick till Uppsala hade ingen remiss berättade hur allt låg till. Sen åkte jag till Italien en månad och nu har vi börjat så allt gick väldigt fort.. vet inte om det här med att jag betalar själv dock
  • Tesora
    hanna8911 skrev 2017-09-30 19:13:46 följande:

Hur snabbt kände ni något efter ni börjat med sprutorna? Jag har sprutat sedan i onsdags så inte länga alls såklart! Tycker jag känner något, iallafall på kvällen! Är nog egentligen bara nojig för att det inte ska växa flera äggblåsor denna gång också...

Jag känner bara mig illamående när jag åker buss. Känner även att det gör mer ont efter varje spruta som man tar.
  • Tesora
    jamka skrev 2017-09-30 22:01:14 följande:

Ja, det gjorde mer ont varje dag men de sista sprutorna gjorde inte alls ont och huden var inte lika röd de sista tre dagarna. Jag tog min sista spruta idag, Ovitrelle, vad skönt att inte behöva ta mer.

Åh vad skönt att slippa alla sprutor. Jag har inte blivit röd än men får väl se om det kommer också. Imorgon ska jag ta två sprutor så vi får se hur det går.
  • Tesora
    EllieTeodora skrev 2017-10-01 15:15:14 följande:

Skönt :) Mensen för mig kom i torsdags men får vänta med sprutstart tills torsdag, 5e okt, nästa vecka.. Berätta gärna hur det går för dig! 

Hej,

Jo det har gått bra här dock mått lite illa. Ska ta två sprutor ikväll och gå till läkaren på tisdag.

Åh spännande :)
  • Tesora
    segelvind skrev 2017-10-01 20:10:31 följande:

Hej alla! Jag har följt er hela hösten men inte skrivit något Vilka kämpar! Grattis till alla plus! Vi ska nu äntligen börja vår ivf-resa. Vi fick missfall för ett år sedan efter att ha försökt aktivt ett halvår och kört oskyddat nästan ett år. Utredningen visar inga fel så vi fick vänta in ett år efter missfall innan remissen nu kunde skickats.

Vi har köpt ett försök som vi ska påbörja nu i slutet av oktober då vi inte klarar av att vänta längre utan vill komma igång. Jag kan få min del som bruttolöneavdrag vilket lindrar det ekonomiska något. På onsdag har vi uppstartsmötet med läkare och på torsdag med barnmorska. Spännande och läskigt!

Vi är blandat glada/lättade att det händer något och blandat rädda för vad det hela ska innebära för oss. Jag är 32 och min sambo 30.

Åh vad skönt jag kan också ta min del via bruttolöneavdrag. Så skönt att kunna dela upp betalningen på 3 :) vi har också bestämt oss för att köra 1 försök till att börja med.
  • Tesora

Ni som har gjort äggplock, hur mådde ni efter? behöver man vara inne hela dagen eller mår man bättre efter några timmar? kan man typ sitta på en middag?

• Tesora
    Nube skrev 2017-10-02 17:09:40 följande:

Första gången mådde jag som vanligt men nu sist car jag trött och hade ont i magen. Så det kan nog variera lite. Jag vilade typ en timme efter äggplocket.

Aa okej tack snälla för svar.
  • Tesora

Nu har jag varit på kontroll såg ut som om jag hade ca 30 ägg. Dom skulle ringa vid 2 och säga hur jag ska fortsätta behandlingen. Troligtvis kommer alla hamna i frysen och så kommer jag få ta nässprayen.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017