• soofa

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Vi ska vara där kl. 08:30 men vet inte när själva uttaget sker. Vilken tid har du? Min gynekolog sa att det är i alla fall 10 tillräckligt stora blåsor, kanske fler.. :) Ja, Olgalutranen är inte rolig. För min del känns det dock lättare nu än i början.

Enligt de rekommendationer som jag har fått ska min sambo ha utlösning på lördag för att sen kunna lämna så bra spermier på måndag. Så passa på att ha lite kul på lördag ni. ;)

Titikaka skrev 2017-08-24 19:58:15 följande:

Eller hur? Tänk om du har uttag på måndag också :) ja jag tog Olgalutran igår och fortsätter till lördag tillsammans med Gonal-f :)Men spännande! Vid vilken tid har du ÄP? Vilket antal äggblåsor räknade ni? :)

Jag är så glad imorgon är sista dagen med Olgalutran.. Behöver ungefär en timme att inte känna nåt :)

Ska ni spara spermier och för hur länge? Undrar om lördag är en bra dag att ha lite roligt :D eller kanske inte tillräckligt med tid att få bäst resultat innan inlämning..

• soofa

Okej, då kommer du vara klar före mig i alla fall. :) Nej, jag har heller aldrig fått morfin innan men min läkare sa att det skulle kännas som att jag druckit ett glas champagne. :) Sen får man väl någon form av lokalbedövning där nere med va?

Jag kommer sjukanmäla mig på måndag och kanske även tisdag, beroende på hur jag mår. Undrar när insättningen sker sen..

Titikaka skrev 2017-08-24 23:06:56 följande:

Tack så mycket <3Vårat uttag är 8.30. Vi är där vid 8 och förbereder. Aldrig har fått morfin förut, undrar hur kommer jag må. Vad säger du till chefer på jobbet? Jag tänkte säga mår inte bra och ska jobba hemifrån, men får se om jag orkar. Kanske bara tar en sjukdag.

• soofa

Jag hoppas det. ;)

ijo skrev 2017-08-25 00:02:24 följande:

Skönt att snart vara i mål med sprutorna :) Då blir du förhoppningsvis ruvare till veckan då? <3

• soofa

Tog också min sista spruta igårkväll. Om några timmar kör vi mot Göteborg och i morgon kl. 08:3 ska vi vara på plats på kliniken. Spännande men sjukt nervöst! Hur känner du dig?

Titikaka skrev 2017-08-26 20:47:14 följande:

Grattis med pluss tjejer! Håller tummarna att de håller sig positiva :)

Nu tog jag min sista spruta. 36 timmar kvar..

Hur är det med de andra som tar sprutor nu?

• soofa

Tack! Det känns helt galet att man har kommit hit i processen nu. Uppdaterar när jag är klar och på väg hem i morgon.

Mjbo skrev 2017-08-27 15:28:17 följande:

Åh va spännande !! Jag hållet alla mina tummar åt dig imirgon att det går bra och att äggen ser fina ut!

• soofa

Usch då, stackare. Brukar du må så i samband med ägglossning eller är det värre än det brukar va? Jag har lite ömma bröst och känner mig liksom "tung" nertill när jag rör på mig.

Tror och hoppas att det kommer gå bra för oss båda! Du skulle vara där kl. 8 eller?

Titikaka skrev 2017-08-27 17:00:35 följande:

Jag känner mig väldigt obekvämt.. Har ömma och stora bröst sedan fredag (borde det vara så?) och har ont i mage ibland. Svårt att röra mig, så verkligen ser fram emot imorgon, oroar bara om resultatet.

Hoppas allt går bra för oss usch :)

• soofa

Lycka till nu! <3 Tar du Alvedon nu innan menar du? Jag har inte fått någon information om sånt. Just nu sitter jag nere i hotellobbyn medan min sambo är uppe på rummet och gör "sin grej", haha!

Nu kör vi! Heja heja!

Titikaka skrev 2017-08-27 21:25:30 följande:

Det är värre, jag inte ens hade så ömma bröst när jag blev gravid i januari. Hoppas, det är bra tecken :D

Jag kan känna mina äggblåsor varje steg jag gör :)

Jag köpte Alvedon för barn av misstag, tror du funkar det lika bra? :D

Japp vi är där kl. 8.00.. Kanske ännu tidigare, vet inte om kommer kunna sova idag :) hoppas ni får sova :)

• soofa

Åh, vilken jobbig process. :( Vad innebär PGD?

EmmaJakobsen skrev 2017-08-28 01:43:39 följande:

Vi kör vårt 3dje och sista försök nu i höst! Gör dock IVF med PGD på grund av sjukdom! 1 misslyckad återinföring och en behandling där inget av 22 (!!) Ägg var friskt.. många omogna ägg vid mina behandlingar. Planen är att ta samma dos gonal F 125ie denna gång med. Dock sjukt skeptisk! Känns som den borde vara högre med så många omogna ägg tidigare! Träffar läkare 5e september för diskussion! Lycka till alla ni som har behandlingar framför er! ????

• soofa

Tack! <3 Ägguttaget gick bra även här, 15 ägg men vet inte storleken på dem. Fick en tid för återinförande på lör men det är väldigt preliminärt då vi måste göra ultraljud på kliniken innan samma dag. Jag har två reumatiska sjukdomar och dem tillsammans med risk för överstimulering är tydligen ingen bra kombination. Så, antingen blir det återinförande på lör eller så fryser de in alla eventuella embryon och så får vi vänta en månad på återinförande. Tyckte också ingreppet gick bra och känner mig fortfarande bra, men antagligen kommer väl värken under dagen.

Titikaka skrev 2017-08-28 11:11:05 följande:

Tack alla för allt stöd. Äggplocket gick bra. De fick ut 13 ägg. Största var 20,5 mm. Morfin kändes bra, ville bara ligga och njuta :D men nu känns det ganska dåligt. På väg hem, vill bara ligga och sova. Och kolla på Game of thrones :D

Mjbo skrev 2017-08-28 08:30:15 följande:

Lycka till alla idag som gör plock och insättningar! :D 

• soofa

Tack så jättemycket! :) Ja, hoppas såklart på återinförande på lördag men skulle inte bli jättebesviken av att vänta en månad heller. Som du säger så vet de ju bäst.

Håller tummarna för dig nu, kan inte vara långt kvar till positivt utslag på äl-testet. :)

Mjbo skrev 2017-08-28 14:27:40 följande:

va bra att allting gått bra och att du mår bra! Hoppas du slipper vänta ännu en månad såklart, men dom vet nog vad som är bäst för både dig och embryot så man får försöka lita på att de dom säger är rätt, oavsett om det känns tråkigt och jobbigt ibland.. Men de vet du såklart redan det du med :) Grattis till bra resultat idag iallafall.. en milstolpe avklarat! :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017