• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-07 12:45:25 följande:

Ja jätte kul! Då kan man följas åt enkelt!! Ja jag antar det! Kanske kollar något med

Överstimuleringsrisk att göra? Ja jag hoppas det blir på onsdag med men vi får se! Håller tummarna för oss alla!!

Ja verkligen!! :) Ja det har det kanske! Vi kommer att göra total-frys för risk för överstimulering då jag har pcos men klinikerna har säkert olika metoder :)
  • MollyB
    Västerås skrev 2017-10-07 14:23:44 följande:

Idag var det dags för ET vi fick embryo 5 dagars nu börjar helvetesruvningen

Lycka till!! Håller tummarna för er!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-07 22:45:37 följande:

Okej! Har du dämpads långa blåsor nu som göra TT de vill totalfryss eller har fet varit bestämt sedan innan?

Totalfrys har varit bestämt från början då jag har många ägg och relativt hög risk för överstimulering. Det var lite tråkigt när vi fick det beskedet men bättre att ta det säkra före det osäkra så det känns ändå bra!! Hur ska ni göra? :)
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-08 20:35:51 följande:

Okej! Såklart tråkigt men som du säger är det bättre att ta det säkra före det osäkra! Hur mår du annars? Jag känner av magen mycket, och mår lite illa till och från! Ska på nytt ul imorgon och hoppas då de vuxit till sig tillräckligt så att vi kan få ett datum för äp!

Jag mår ändå ganska bra! Känner av äggstockarna en del och det trycker mot ljumskarna. Inget illamående ännu i alla fall! Du får säkert ett datum för äp idag! Säg till när du varit där! :) Jag ska dit efter lunch idag och få bekräftat datum för äp! Så mycket känslor inblandat, kommer tårar lite när som! Har du blivit väldigt känslig?
  • MollyB
    Älvan skrev 2017-10-09 12:40:53 följande:

Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.

Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?

Stort grattis till så många befruktade!! angående din fråga ser jag att flera redan svarat :)
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-09 12:32:21 följande:

Åh jag är så besviken fick bara ut 4 ägg :/ hade över 20 blåsor :/ men aja får svar imorgon hur det har gått med befruktningen

Jag håller tummarna att det går bra med befruktningen! Jag förstår att du är besviken när du hade så många blåsor. Hör av dig imorgon när du fått veta resultatet!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-09 22:19:38 följande:

På onsdag blir det plock! Tog ovitrellen ikväll och ska vara på kliniken kl 7 på onsdag! Känns skönt! Fanns ca 12 st blåsor i rätt storlek idag så känns hoppfullt på några ägg! Hoppas det gick bra för dig med idag? Inte märkt av så mycket på just hormonerna och känslighet faktiskt utan mer att det gjort ont nästa i magen!

Å vad kul att du fick bokad äp!! Då har vi plock nästan samtidigt! Jag tog suprefact ikväll och ska vara på kliniken 8.15! Det såg bra ut idag, många blåsor, de sa inte riktigt hur många, men att det såg bra ut! Nu håller vi tummarna för många fina ägg!
  • MollyB

Äggplocket är klart! Blev 15 ägg som vi hoppas att så många som möjligt blir befruktade! Så skönt att det är över men det var inte så farligt som jag trodde! Nu väntar vi på resultatet av antal befruktade, hoppas hoppas! Styrkekram till alla oss som kämpar och väntar!

• MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-11 10:04:51 följande:

Nu är plocket gjort! 13 ägg blev de, hoppas många befruktas! Återföring på fredag! Upplevde inte alls det jobbigt vilket var skönt! Nu är det ömt och lite molande värk! Kämpa nu äggen!

Grattis till många ägg!! Vad härligt! Lycka till med återföring på fredag, jag håller tummarna för äggen :) Jag känner samma, lite ömt men helt klart bättre än förväntan! Hejja vår ägg!!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-10 11:51:30 följande:

dom ringde nyss och två stycka överlevde så nu blir det långtidsodling så hoppas att dom överlever tills på lördag. ett evigt väntande det här.

Jag håller tummarna för äggen! Guldägget kanske väntar där :) Stor kram i väntan!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017