Vi som börjar med IVF hösten 2017
Ja jätte kul! Då kan man följas åt enkelt!! Ja jag antar det! Kanske kollar något med
Överstimuleringsrisk att göra? Ja jag hoppas det blir på onsdag med men vi får se! Håller tummarna för oss alla!!
Ja jätte kul! Då kan man följas åt enkelt!! Ja jag antar det! Kanske kollar något med
Överstimuleringsrisk att göra? Ja jag hoppas det blir på onsdag med men vi får se! Håller tummarna för oss alla!!
Idag var det dags för ET vi fick embryo 5 dagars nu börjar helvetesruvningen
Okej! Har du dämpads långa blåsor nu som göra TT de vill totalfryss eller har fet varit bestämt sedan innan?
Okej! Såklart tråkigt men som du säger är det bättre att ta det säkra före det osäkra! Hur mår du annars? Jag känner av magen mycket, och mår lite illa till och från! Ska på nytt ul imorgon och hoppas då de vuxit till sig tillräckligt så att vi kan få ett datum för äp!
Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.
Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?
Åh jag är så besviken fick bara ut 4 ägg :/ hade över 20 blåsor :/ men aja får svar imorgon hur det har gått med befruktningen
På onsdag blir det plock! Tog ovitrellen ikväll och ska vara på kliniken kl 7 på onsdag! Känns skönt! Fanns ca 12 st blåsor i rätt storlek idag så känns hoppfullt på några ägg! Hoppas det gick bra för dig med idag? Inte märkt av så mycket på just hormonerna och känslighet faktiskt utan mer att det gjort ont nästa i magen!
Äggplocket är klart! Blev 15 ägg som vi hoppas att så många som möjligt blir befruktade! Så skönt att det är över men det var inte så farligt som jag trodde! Nu väntar vi på resultatet av antal befruktade, hoppas hoppas! Styrkekram till alla oss som kämpar och väntar!
Nu är plocket gjort! 13 ägg blev de, hoppas många befruktas! Återföring på fredag! Upplevde inte alls det jobbigt vilket var skönt! Nu är det ömt och lite molande värk! Kämpa nu äggen!
dom ringde nyss och två stycka överlevde så nu blir det långtidsodling så hoppas att dom överlever tills på lördag. ett evigt väntande det här.