• Hey.orange

Vi som börjar med IVF hösten 2017

ivfbebis skrev 2017-11-10 07:15:41 följande:

Ultraljud för mig idag :) Lite nervöst.. men känns som att tiden gått fortare denna gång jämfört med första försöket.

Hur gick det idag?
  • Hey.orange
    Pigall skrev 2017-11-10 09:22:56 följande:

Det blev insättning för mig igår! Av 18 ägg var 14 mogna och 13 befruktade, 12 fortsatte dela sig. Ett av dem fick jag tillbaka och resten odlas vidare tills dag 5. Är dock jättenervös för att de ska sluta utvecklas. Förra gången stannade de fem som odlades vidare dag 5.

Fick också tillbala ett 9-celligt, någon som har erfarenhet av det? Trodde de helst skulle vara 8 på dag 3.

Håller tummarna för en bra utveckling :)
  • Hey.orange
    FlatEric skrev 2017-11-10 21:43:34 följande:

Andra ultrat i dag och äggblåsorna har nu ökat från nio till tolv stycken, men de var fortfarande ganska små, så äggplocket skjuts fram med två dagar. Argh! 

Två dar är ju ingenting men det känns ändå mycket när man bara väntar och väntar och väntar ... Men nu är iaf äggplocket inbokat och så här nära en eventuell graviditet har jag aldrig varit!

Så sjukt förhoppningsfull och ångestfylld samtidigt. 

Vet känslan! Men vi kan tyvärr inte påverka hur det kommer att gå. Heja dig!
  • Hey.orange
    soofa skrev 2017-11-11 08:48:57 följande:

Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.

Grattis! Så härligt!
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-12 13:48:40 följande:

Ja mår bra, lite ont i vänster ljumske men annars känner jag inte så mycket. Det har stuckit till något gång i området men svårt att lokalisera vart :) Jag hoppas så att detta ska gå bra! Håller tummarna för oss!

Hur mår du?
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-14 06:47:15 följande:

Jag mår bra, har inte några direkta symptom och har inte vågat testa ännu, är på Rd 11 idag. Blir testdag på fredag! Jag har problem med sköldkörteln och äter levaxin sedan innan. Jag tog ett nytt test i fredags och mitt TSH hade gått upp så nu måste jag öka dosen. Har du erfarenheter av det? Troligtvis är det alla hormoner jag äter.

Hur mår du? Testat något mer? :)

Tyvärr inga erfarenheter av det. Hur påverkar det dig?

Spännande, snart är det fredag!

Ja jag testade i söndags igen och det var ett plus.

Men jag har inte heller några direkta symptom.

Td på tors! :)
  • Hey.orange
    lyckobubblor skrev 2017-11-15 16:01:52 följande:

Hej allihop!  

Efter att jag uppdaterade min iPhone för några veckor sedan har jag inte kommit åt FL i mobilen, tänkte att det skulle ordna sig snabbt men så verkar det inte vara... Så nu sitter jag på datorn på jobbet och så hoppas vi att FL uppdaterar appen snart!

Jag behövde inte operera något utna allt såg bra ut på undersökning två, fick mens i fredags och har sprutat sedan dess. Kör med Bemfola, och igår lade jag till Fyrmadel för att stoppa egen ägglossning... (den sprutan kändes mycket mer för övrigt)

Idag var jag på VUL och tio äggblåsor syntes fint sa de. Ska tillbaka på fredag och så blir äggplock förmodligen måndag eller tisdag. Så spännande.

Nu ska jag läsa ikapp lite om alla som hänt under min påtvingade frånvaro.

Kram

Spännande! Lycka till!

Jag har också gjort en uppdatering som gör att jag måstegå via webbläsaren...
  • Hey.orange

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Håller tummarna för er andra, och MollyB lycka till imorgon!

• Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-16 07:43:16 följande:

Åååhhh grattis!! Så underbart. Ska du ringa och meddela kliniken idag då?

Tusen tack <3 jag hoppas att det ska gå bra imorgon, nervöst och spännande.

Ja jag förstår dig! Och du har varit duktig på att inte tjuvtesta!

Japp har redan ringt, de ska ringa mig kl 10 :)
  • Hey.orange
    Mariana79 skrev 2017-11-16 07:59:45 följande:

Fantastiska nyheter!! Stort grattis och lycka till!

Tusen tack!
  • Hey.orange
    FlatEric skrev 2017-11-16 09:28:47 följande:

Grattis! Härligt med fina nyheter här i tråden :) 

Tack!
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-16 19:36:32 följande:

Snarare att jag inte vågat testa, nervöst inför imorgon :)

Fick du tid för ultraljud nu då eller vad blev nästa steg? :)

Japp ska på ultraljud 7/12! Och inskrivning på mvc 15/12. Det är ju ganska snart!

Och jag är i V4+5 idag. (Om man ser till mensen skulle jag varit i 4+3 men kliniken sa 4+5).

Men hur har det gått för dig idag?!
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-18 12:35:37 följande:

Det gick tyvärr inte bra igår, negativt test. Kändes jobbigare än vad jag trodde att det skulle göra. Så nu inväntar jag blödningen efter att jag slutat med lutinus.

Ja det är verkligen snart, vad kul!

Men, vad tråkigt att höra. Jobbigt för dig. Förstår att det känns jobbigt :(
  • Hey.orange
    zuces skrev 2017-11-17 14:47:23 följande:

Nu äntligen har jag också fått tid för uppstartsmöte! Den 22a ska vi till Sahlgrenska :D

Spännande!
  • Hey.orange
    Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Ser ju helt underbart ut! Stort grattis!
  • Hey.orange
    lyckobubblor skrev 2017-11-26 14:12:22 följande:

Nu är jag på väg hem efter insättning av ett tydligen perfekt exemplar, bara att vänta nu då <3

Testdag 12/12 (hur långt bort som helst ju)

Å så spännande! Grattis!!!
  • Hey.orange
    fian1982 skrev 2017-11-30 13:00:42 följande:

Lämnar tråden då vår klinik ringde imorse o meddelade att samtliga embryon stannat upp och att det därför inte blir någon återföring (det var planerat nu i eftermiddag 15.45)... Så himla lessen, men Hoppas det går vägen för er andra. Lycka till, Kram!

Tråkigt att höra, kram
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017