Vi som börjar med IVF hösten 2017
Ja de börjar verkligen bli tufft. Är alltid väldigt positiv till de mesta och är en väldigt glad person men de börjar bli svårt att hålla de uppe, har haft 3 i mina kompiskretsar som blivit gravida inom denna tiden. Jag hatar så att man inte riktigt kan glädjas åt andra på samma sätt längre och speciellt inte när ett par hade sagt "de gick ju på första försöket, hade hoppats på att vi skulle fått försöka lite" - då går både lusten och orken ur mig.
Jag har pcos så har ju knappt mens av mig själv och har ingen ägglossning så då väljer de att testa att framkalla med tabletter, har du käkat pergotime? Dessa är som pergotime, men de bytte ut dem till en annan sort (minns inte vad den heter) i typ januari i år. Man börjar på mens dag 3 om jag minns rätt. Käkar 2 tabletter varje dag i 5 dagar, Sen på dag 10 så börjar man att mäta med äl stickor och förhoppningsvis så funkar de för en. Annars finns de en metod till, men den vet jag inget om än :p
Åh vad härligt och vara vid insättningen! Jag håller tummarna som attan för att de ska gå vägen, hoppas ditt guldägg är detta :) (de är lättare att peppa och glädjas åt andra här när vi går igenom" samma" vill jag bara tillägga)
Hur mycket ägg fick du ut? Blev de många befruktade?
Heja oss alla!
Nu ringde de precis och insättningen skjuts till på söndag då det var åtta befruktade ägg som alla ser bra ut. De fick ut 11 ägg så det känns lyckat så här långt :)
Eller hur? Så mycket lättare när man dela detta med andra utan att outa sig så med vänner och familj på hemmafronten. <3 heja heja