• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

MollyB skrev 2017-10-04 11:58:20 följande:

Vilken tur att du tog rätt ändå!! Inte bra att de uppger fel. Känner du av det mycket nu? Jag känner av det en del faktiskt, ner mot ljumskarna också. När har du nästa VUL?

Ja det kändes bra!! Ja lite mer idag tycker jag, när jag sätter mig ner kan det hugga till men förväntar mig nog att de ska kännas mer? Har nytt vul imorgon och prov så får se då! Hoppas iallafall att 4 blåsor vuxit så det slutar i äp! När har du vul?
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-04 16:29:51 följande:

Jag tror nog att det kommer kännas mer ju mer äggen växer och tar plats. Hoppas på att de vuxit till sig till imorgon! Måste man ha 4 eller fler för äp? Jag har mitt nästa på fredag! :)

Ja jag hoppas det med! Ja jag tror det är kanske 3 eller fler! Men beror säkert lite på anledning och ålder med kan jag tänkte mig! Men för min del så sa de att minst 3-4 äggblåsor. Spännande! Vi hörs av och ser hur det går!!
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-10-04 21:37:38 följande:

Jag fick sänka min dos och imorgon ska jag tillbaka och föra vul hoppas att jag får mitt äp snart

Lycka till imorgon! Hoppas du har många fina äggblåsor och att plocket blir snart!
  • hanna8911

Nytt vul idag visade 2 blåsor på 13 mm och flera på 10-11mm. De växer om än sakta! Så nu får jag vänta tills imorgon när RMC ringer om ny ordination. Antar att det blir dosökning och nytt vul nästa vecka!

• hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-05 09:15:37 följande:

Bra nyheter!! Grattis! :) Hur stora vill de att de ska vara innan äp? Jag hoppas att mina vuxit till sig till imorgon på vul nr 2!

Jag vet inte riktigt men kan tänka mig runt 20 mm! Lycka till imorgon!!
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-10-05 14:30:29 följande:

Åh vad skönt att dom växer. Hur går det med alla sprutorna?

Ja! Hoppas nu att de växer tillräckligt så det blir äp näst vecka! Men lär nog bli på onsdag tidigast känns det som! Såg att du hade fått tid för äp!! Kul! Hur mår blåsor kunde de se idag?:) jag tycker det går bra! Tar bara Menopur och inte orgalutran iom att jag har suprecur med vilket är skönt då jag tyckte den var jobbigast sist! Hur går det för dig? Vilken dos hade du?
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-06 12:19:16 följande:

Allt såg bra ut idag! De fortsätter växa, nu runt 11-13 mm! Frågade om storlek till äggplocket och min läkare sa från 17 mm! Jag ska tillbaka på ultraljud på måndag och troligtvis äggplock på onsdag! Hade du med planerat äggplock på onsdag? :)

Vad roligt!! Mina låg på den storleken igår med! Ska också tillbaka på måndag för nytt ul sen hoppas jag att det ser bra ut då och att jag får reda på tid för äp då! Mitt östrdiolvärde hade gått upp från 300 till 2100 så de sänkte dosen lite över helgen!
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-07 11:12:57 följande:

Vad kul att vi ligger så lika i behandlingen! :) Jag har dock inte tagit blodprov, är det mer som en extra koll utöver att äggen växer och man svarar på behandlingen? Lycka till på måndag!! Spännande att se när du får ditt äp!

Ja jätte kul! Då kan man följas åt enkelt!! Ja jag antar det! Kanske kollar något med

Överstimuleringsrisk att göra? Ja jag hoppas det blir på onsdag med men vi får se! Håller tummarna för oss alla!!
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-07 18:10:23 följande:

Ja verkligen!! :) Ja det har det kanske! Vi kommer att göra total-frys för risk för överstimulering då jag har pcos men klinikerna har säkert olika metoder :)

Okej! Har du dämpads långa blåsor nu som göra TT de vill totalfryss eller har fet varit bestämt sedan innan?
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-08 10:04:01 följande:

Totalfrys har varit bestämt från början då jag har många ägg och relativt hög risk för överstimulering. Det var lite tråkigt när vi fick det beskedet men bättre att ta det säkra före det osäkra så det känns ändå bra!! Hur ska ni göra? :)

Okej! Såklart tråkigt men som du säger är det bättre att ta det säkra före det osäkra! Hur mår du annars? Jag känner av magen mycket, och mår lite illa till och från! Ska på nytt ul imorgon och hoppas då de vuxit till sig tillräckligt så att vi kan få ett datum för äp!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017