• Tesora

Vi som börjar med IVF hösten 2017

jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Beklagar ????
  • Tesora

Jag fick sänka min dos och imorgon ska jag tillbaka och föra vul hoppas att jag får mitt äp snart

• Tesora
    hanna8911 skrev 2017-10-05 09:00:49 följande:

Nytt vul idag visade 2 blåsor på 13 mm och flera på 10-11mm. De växer om än sakta! Så nu får jag vänta tills imorgon när RMC ringer om ny ordination. Antar att det blir dosökning och nytt vul nästa vecka!

Åh vad skönt att dom växer. Hur går det med alla sprutorna?
  • Tesora
    hanna8911 skrev 2017-10-05 15:07:47 följande:

Ja! Hoppas nu att de växer tillräckligt så det blir äp näst vecka! Men lär nog bli på onsdag tidigast känns det som! Såg att du hade fått tid för äp!! Kul! Hur mår blåsor kunde de se idag?:) jag tycker det går bra! Tar bara Menopur och inte orgalutran iom att jag har suprecur med vilket är skönt då jag tyckte den var jobbigast sist! Hur går det för dig? Vilken dos hade du?

Aa håller alla tummar.

Jo det går bra dom växer på bra vilket känns. Har ju pcos vilket gör att man normaltsett har ganska många blåsor.

Jag tog först 150 ml menopur sen i tisdags fick jag minska till 75. Och sen har jag orgalutran 0.25. Tycker att orgalutran är jobbig svider, men igår kände jag inget så hoppas att det förblir så.
  • Tesora
    segelvind skrev 2017-10-05 20:51:32 följande:

Nu har jag varit på både undersökning och träffat barnmorskan inför vår behandlingsstart. Spännande! Var inte beredd på att jag skulle prova sticka mig med en spruta, tyckte att det sved en hel del men misstänker att man vänjer sig.

I slutet av oktober sätter vi igång och vi är båda väldig spända.

Våra familjer är väldigt engagerade, mina föräldrar vill veta allt. Det misstänker jag ju att mina svärföräldrar också vill men min sambo berättar inte lika villigt, han tycker det är lite jobbigt att prata om det. Hur gör ni? Ringer ni er svärmor och berättar eller gör er man/sambo det?

Alla vet hur det går med min behandling bloggar om det så är rätt öppen. Men både han och jag pratat med svärmor
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-06 10:23:38 följande:

Å spännande! Lycka till på måndag och hoppas ni får ut många fina ägg! :) Jag ska på andra VUL nu!

Åh spännande du får berätta hur det går :)
  • Tesora
    Älvan skrev 2017-10-06 12:24:32 följande:

Nu är jag plockad! 14 ägg fick de ut och makens prov såg bra ut.

Jag har läst runt och var riktigt rädd för plocket, men såhär i efterhand var det helt ok. Det var obehagligt (inte direkt ont) vid tvätten innan och ilade vid bedövningen (jämförbart med cellprov tycker jag) och sedan kände jag ingenting av själva plocket. Såklart är detta individuellt men det är iallfall min känsla. Nu håller vi tummarna här hemma för att äggen och simmarna har fredagsmys i ugnen under helgern :)

Planerad återföring på måndag.

Åh vad skönt att det knappt kändes. Jag ska ha mitt plock på måndag så laddar för det. Lite nervös men förhoppningsvis känner man inte så mycket.

Hoppas att det går bra på måndag.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017