• Söndag

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tiinuli skrev 2017-09-13 11:40:21 följande:

Ja har fått dem men läkaren ville inte berätta hur alla ska tas förens det va dax för han tycker det blir lätt fel då :) haha så vet än så länge bara att ska börja ikväll med menopur och ul på måndag 18 så antar han kommer berätta resten sen men man är ju nyfiken :)

Okej så först menopur och sen 2 parallellt efter 5 dagen fram till Äl sprutan? Vet du hur många dagar är det vanligt att man sprutar?

Jätte olika jag har sprutat upp till 21 dagar "vanligt" är väll ca 10
  • Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-13 12:00:32 följande:

Hur gick det idag?:)

Inge vidare 3 ägg :(

Gjorde dock inte ont eller så alltid nått..
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-13 12:13:27 följande:

Jag fick också ut tre ägg igår, inte så många men med mina värden helt ok ändå.

Men visst hade du flera blåsor på gång? Eller minns jag fel? Hoppas att de är guldägg då! :)

Ja precis, de vågade inte riktigt trycka på då jag blivit överstimulerad två gånger tidigare... har en hel drös små kvar än.

Jaja nu hoppas vi på morgondagens telefonsamtal får vi se!

Har du hört nå?
  • Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-13 13:54:39 följande:

Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)

Å va spännande!! Håller tummarna för er!!
  • Söndag
    jamka skrev 2017-09-13 14:51:34 följande:

Vad var det som gjorde mest ont? Bävar inför detta:(

Är rättså svullen (läs jeans eller så Hade inte funkat) och de gör ont när de hoppar å studsar! Självklart plockat var inga problem :) har du också långt att åka?
  • Söndag
    Tiinuli skrev 2017-09-13 15:11:08 följande:

Vi har också lite resväg och mannen blir också "drogad" inför sitt så vi får inte köra hem direkt , jag hade tänkt gå typ fika eller äta efter det men kanske får tänka om?

Nej då de är nog inga problem! Dock får vi (jag?) morfin vid äggplock så får inte köra på hela dagen!
  • Söndag

Jag har så sjukt ont efter äggplocket igår? Svullen och myclet smärta helt klart värst av mina tre plock! Inatt kunde jag inge ligga ner alls, man blir ju och fundera har plockat i Örebro tidigare då fick jag bägge gångerna både penicillin och citodon?! Igår två panodil innan plock och rekommendation att ta alvedon om jag har fortsatt ont, vilken skillnad!

Känner mig less och butter! Vet heller inte om vi fått någon av de tre befruktade :(

• Söndag
    Pigall skrev 2017-09-14 12:11:35 följande:

Jag var helt sänkt efter mitt plock också. Det var hemskt. Hoppas det går över snart!

Tack! Ja de får vi verkligen hoppas, ett ägg befruktat lever de i morgon och ser bra ut blir de återföring då! Sista chansen för oss!
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-14 12:42:17 följande:

Vad tråkigt att du mår så dåligt! Jag hade också lite smärtor igår men inte så farligt som du och jag kunde jobba som vanligt. Men vid första äggplocket hade jag inga smärtor alls!

Har du hört nåt från kliniken? Jag började med lutinus idag och förhoppningsvis insättning imorgon.

Ett befruktat och hör vi inget så återföring i morgon.

Ja de hör var inge vidare har jobbat dagen efter bägge gångerna innan nu är sambon tack och lov hemma annars hade jag inte kommit ur soffan ens
    N
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017