• jamka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Lexiefer skrev 2017-09-22 10:51:45 följande:

Jag gjorde ett test till igår på morgon urinen, har egentligen TD på söndag men man kan ju inte hålla sig!! Resultatet var positivt och strecket hade blivit starkare än vid tidigare test. Är dock fortfarande orolig att det är Ovitrellen som ger falskt positivt utslag, står på FASS sida att den kan göra det upp till 10dagar efter man tagit den (tog sprutan 4/9), men man vet ju aldrig!! Testet på söndag är det som räknas men hoppas ju såklart att det är mina egna hormoner som gett utslag tidigare :)

Håller tummarna att det lyckas!
  • jamka
    Jakagal skrev 2017-09-22 14:26:22 följande:

Äggplockst gick bättre/enklare än vad jag hade föreställt mig. Ingen smärta bara lite tryck. 15 ägg fick dom ut.

Nu längtar vi tills i morgon för att höra hur det gått, om någon/ra blir befruktade.

Wow! 15 ägg! Grattis och lycka till!
  • jamka

Efter 3 dagars menopur 450 IE känner jag mig mycket trött och dessutom är jag öm på magen där jag sprutade igår. Jag har även ont i huvudet och mår illa ibland. Hade ni det också så vid menopur? På tisdag ska jag på usg.

• jamka
    Älvan skrev 2017-09-25 13:02:57 följande:

Får jag vara med? Börjar med första sprutan ikväll! Första IVF-försöket, korta programmet.

Lång historia kort: började försöka för 1,5 år sedan. Började utredning i mars via landstinget. Går på ivfkliniken vid st Görans sjukhus. Inget konstaterat fel på varken mig eller maken.

Välkommen! Jag tar min femte spruta i kväll, menopur 450 IE. Gillar inte sprutor och lider av dem:(

Hos oss var det inte heller något konstaterat fel och det var först nu, efter 9 år, som de har upptäckt att min äggreserv ligger på 0,3 vilket kan vara anledningen att jag har svårt att bli gravid. Första barn lyckades vi få utan problem när jag var 30 år gammal men sedan var det missfall efter missfall (4 mf på 9 år). Nu är jag 40 år och försöker med ivf för första gången.
  • jamka
    Älvan skrev 2017-09-25 13:30:09 följande:
    Är lite dålig på det här än så länge, men tror de heter Bemfola 150? (Telefonen autocorretade till Bengt-Ola, Hahaha) VUL igen på fredag då jag ska börja med en andra spruta.

Jag är 30, maken 29. Inga mf.
    Jag ska börja med en annan spruta som heter något på Orangu... ikväll och imorgon bitti ska jag på VUL. Spännande...
  • jamka

Gott resultat på mitt första VUL:) Fyra äggblåsor:) Läkaren sa att vi behöver minst 3 så det bådar gott. På fredag nästa VUL, hoppas att de inte försvinner.

• jamka
    Pigall skrev 2017-09-26 11:16:00 följande:
    Vet hur det känns. Jag slutade med mina proggisar för en vecka sedan men omvälvningarna av hormonnivåer påverkar mig fortfarande. Vaknar badande i svett varenda natt. Man känner sig så ofräsch. :(
    Är det bara vid det långa protokollet man blir så svettig? Jag vaknar också varenda natt men pga. av stress på jobbet, inte av värme.
  • jamka
    Nube skrev 2017-09-26 12:34:12 följande:
    Vad bra :) Hoppas det blir lila bra resultat på fredag. Blir det äggplock i början av nästa vecka då?
    Det hoppas jag men det får visa USG på fredag:) Jag hatar sprutor så det skulle vara skönt att sluta med detta snart.
  • jamka
    Ingabarnän skrev 2017-09-26 13:45:09 följande:

jag plockade ut ägg i går och ska föra tillbaka förhoppningsvis ett befruktat ägg. Jag följs jättegärna åt ???? om du vill ta min mail. [email protected].

Gjorde det ont? Lycka till! Jag ska förmodligen plocka ut nästa vecka (för första gången i livet)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017