• lyckobubblor

Vi som börjar med IVF hösten 2017

FlatEric skrev 2017-11-28 14:16:03 följande:

Jo jag blev jätteglad när skötaren kom in och meddelade hur många de fått ut :) Dock var jag så omtöcknad av smärtstillande att jag efteråt inte visste om det varit en dröm eller om hon verkligen varit där, haha. 

Jag plockades den 15.11. Tror jag började ta Gonal F den 1.11.

Sedan sattes det in en fem dagars blastocyst den 20.11, så den 4.12 är det testdag!

Åh, 4/12 känns ju snart ju! Håller tummarna så hårt jag kan! Ska du testa nåt innan?
  • lyckobubblor
    FiaSthlm skrev 2017-11-28 16:51:56 följande:

Efter lite velighet chansade jag på att det nog var bäst att ta en innan iaf. Fel val, kunde bli lite grötigare där uppe om den togs för kort inpå sa dom och man kan behöva spola bort tabletten. Men det gick ändå bra.

Såg i tråden att vi har samma testdag 12/12, kul å dela dag :) Jag håller tummarna för oss båda! Kram

Ja, vad kul med samma dag!! Jag håller oxå tummarna, så hårt jag kan! Var det du som oxå går på Sophiahemmet förresten? <3
  • lyckobubblor
    fian1982 skrev 2017-11-28 19:29:49 följande:

Hej på er! Hoppar in här???? Vår första behandling (Gonal 250 som höjdes till 300) o var på äggplock igår. Vi fick besked idag på 4 befruktade ägg (av 8) o återföring planerad till torsdag 30/11. Beräknad testdag den 14/12. Nån mer som är på sin första och/eller ungefär samma datum så vi kan följas åt? Kram till er alla????

Är oxå på första, återföring i söndags och och testdag den 12/12. Lycka till på torsdag! Kraaaam
  • lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-11-29 06:25:47 följande:
    Jag använder mig av en app och för in datum för ägglossning och osv, så den räknar ut bim efter vad mina cyklar brukar vara. Normalt ca 14 dagar efter ägglossning i ditt fall blir det nog äggplocket och 14 dagar fram som räknas som bim

Eftersom jag gör en fet i stimulerad cykel så ska jag inte ta Lutinus denna gången. Så jag hoppas mina känningar verkligen är positiva tecken :) och inte inbillning eller för tidig mens som är på väg.
    Aha, ja så borde det ju vara ja. Då har jag BIM enligt ÄP den 5/12, BIM enligt app den 8/12 (då jag ändå planerat testa) och testdag den 12/12.
    Drömmer
  • lyckobubblor
    fian1982 skrev 2017-11-29 08:39:12 följande:
    Åh, så spännande! Håller alla tummar jag har!! Lite nyfiken på vilken klinik eftersom testdagen verkar skilja? Kramis!
    Vi går på Sophiahemmet i Sthlm, ni då? {#emotions_dlg.flower}
  • lyckobubblor

Har testat att få ihop en lista nu, har säkert missat flera av er eller missuppfattat hur ni ligger. Försökte kolla igenom men det gick nog lite snabbt, men uppdatera gärna listan så har vi lite koll... Kraaaam

• lyckobubblor

- Väntrummet:

*zuces

*Linsi

*frikenfröken

*Mariana79

*Västerås

*MollyB

*Ellencassandra

*fian1982, återföring 30/11

- Sprayar:

- Sprutar:

*Percafluviatilis

- Ruvar:

*FlatEric, TD 4/12

*BinniBoo, TD 8/12

*Waldesten16, TD 9/12

*Lyckobubblor, TD 12/12 kommer testa 8/12

*FiaSthlm, TD 12/12

*Mabe, TD ??

- Gravid

* Pigall

* Emsoff

*HeyOrange

*soofa

• lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-11-30 06:57:59 följande:
    Jag testade mig i morse på ruvardag 6 men det var negativt. vet att det är väldigt tidigt så är inte deppig över det, Men känner att det lugnar mig att testa istället för att gå runt och tänka på det. Läste att det var på ruvardag 6 som det börjar utsöndras hcg.
    Ja, då är det nog för tidigt bara och hoppet lever lika starkt som innan! Hjärta

Kanske man vågar testa på tisdag då, då är jag på rd9 och det är två veckor efter ÄL. Så det kanske blir då, eller åtminstone nästa fredag innan julfesten med jobbet. rd12.
  • lyckobubblor
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 21:09:54 följande:

Är lite orolig nu. Är med i en facebook-grupp där det går rykten om en läkare på den kliniken jag går på. Att hon är otrevlig och slarvat, missat äggblåsor och tidigarelagt äggplock trots att äggen ej varit mogna osv. Hon ska göra mitt andra vul på fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

Ja, du borde ju kunna få träffa en annan läkare om du vill det. Oavsett om det är grundade rykten eller inte ska man ju känna sig trygg i den här processen framför allt. Man är ju så utsatt känslomässigt ändå så det är ju det sista man ska behöva oroa sig över.
  • lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-11-30 19:12:46 följande:
    Ingen mens i sikte! Men det känns fortfarande så som det brukar göra innan mens :( Lite uppsvälld och lite värk ibland. Känner mig inte alls gravid. Men försöker så klart ändå hålla hoppet uppe!
    Härligt att den håller sig borta, hoppas det fortsätter så hela vägen Hjärta
  • lyckobubblor
    fian1982 skrev 2017-11-30 13:00:42 följande:

Lämnar tråden då vår klinik ringde imorse o meddelade att samtliga embryon stannat upp och att det därför inte blir någon återföring (det var planerat nu i eftermiddag 15.45)... Så himla lessen, men Hoppas det går vägen för er andra. Lycka till, Kram!

Åh, vad tråkigt! Många varma kramar till er Hjärta
  • lyckobubblor
    BinniBoo skrev 2017-12-01 02:27:45 följande:

Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt.

Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)

Grattis! Vilka härliga nyheter, har du testat nu på morgonen också? HjärtaSolig
  • lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-12-01 12:05:34 följande:

Jaha. Nu kom det lite blod ???? Mensvärk också. Jäkla skit.

Nej!! Men det kunde ju komma någon blödning oxå så det kanske finns hopp kvar? Har du testat nåt? Kraaaaam
  • lyckobubblor
    authentic skrev 2017-11-30 20:17:16 följande:

Inne på ruvardag 4 nu med en FET blasto som sattes in 26/11. Känner inte ett dugg och har till och med glömt bort att jag ruvar. Det kan ju inte alls vara något positivt tänker jag nu. Jag minns inte alls hur de kändes sist jag blev gravid på vår blasto men borde man inte känna något iaf. 

Försökte lugna mig själv med att googla reda på ett schema för utvecklingen där jag läste att blaston inte ens hunnit sätta sig fast helt. 

Det är så otroligt tärande allt med ivf.

Ja, det är verkligen tärande allt det här. Man hinner ju tänka så mycket under all väntan. Själv känner jag massor men det kan ju lika gärna vara pga lutinusen så det säger ju egentligen ingenting.
  • lyckobubblor

Fick brev från Sophiahemmet idag, tre små rackare i frysen har vi. En som de frös på dag fem och två som de frös på dag sex. Jätteroligt, känns som ett riktigt bra första försök. Hoppas på ett plus nästa helg nu bara... ;)

• lyckobubblor

Jag har haft en tuff vecka, började i onsdags (rd3) med huvudvärk. Ganska rejäl men hanterbar. Sen har det blivit värre för varje dag och när man bara får ta alvedon är det inte så jäkla skoj. Igår åkte vi till akuten, jag hade så ont och bara jag rörde huvet kräktes jag. Efter några timmar där mede en massa undersökningar inkl. Röntgen så kom vi efter flera samtal med Sophiahemmet på att det antingen beror på att jag är gravid eller så är det pga att jag tar Levaxin. Det bästa är dock att fortsätta med att ta Levaxin och att ta Citadon mot smärtan. Inte så kul, men förhoppningsvis ger det med sig snart.

• lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-12-02 21:19:39 följande:

Har testdag på måndag men fick mens på fredag (igår), först bara lite grann men sedan mer och så grym mensvärk i natt Skrikandes Blödde ganska mycket under natten men tog ändå ett graviditetstest på morgonen men det var ju så klart negativt.

Tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu, så slutar med progesterontabletterna.

Det var mitt första försök så hade väl inte så där jättestora förväntningar men är så klart ändå väldigt besviken Gråter

Nu måste jag få mens ännu en gång till och sedan hoppas jag kunna sätta in ett av mina frysta blaston. Blir väl i februari kanske. Känns som miljoner år bort. 

Får försöka njuta av julen nu i stället och äta en massa gravlax och ostar, och dricka vinglögg. Sådant som jag skulle ha missat annars.

Lycka till ni alla som ruvar! Jag hoppas det lyckas för er! Hjärta 

Åh, stor kram. Så tråkigt, vad blir nästa steg för er? Hjärta
  • lyckobubblor
    Mabe skrev 2017-12-03 08:33:09 följande:

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

Vad spännande! När kan du testa igen tror du? Solig

Jag är grymt sugen på att testa nu, kanske blir ett tidigt test imorgon. Då är jag på RD9 med blasto.
  • lyckobubblor
    authentic skrev 2017-12-03 10:41:42 följande:
    Låter fruktansvärt jobbigt lyckobubblor :( skönt ändå att du åkte till akuten och att du fick hjälp. Hoppas allting går bra! 
    Ja, så skönt det var att ligga där och de kollade upp allt möjligt. När jag var hemma var jag orolig för att jag hade så ont, men när man väl får hjälp så lättar all oro för stunden iaf. Nu är det mycket bättre och idag har jag klarat mig utan Citodon. Så kan man återigen bara fundera på om det blir plus eller inte... Tungan ute För man blir ju inte galen av dessa tankar iaf.
  • lyckobubblor
    Percafluviatilis skrev 2017-12-04 13:07:52 följande:

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst.

Håller tummarna!!! Hjärta
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017