• waldesten16

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Västerås skrev 2017-10-12 08:44:26 följande:

Hej tjejer!

Jag är här fastän jag inte skriver så mkt. Sjukt jobbigt med ruvning...d5....går så sakta och inbillar mig allt möjligt. 
    Lutinus har dessutom gett mig klåda som svamp i underlivet.....

Hej!
    Håller med dig, ruvningen gör mig galen. Är på ruvardag 9 och detta är väldigt psykiskt påfrestande. Jag har inga symtom mer än mensvärk men det kopllar jag ihop med Lutinus. Har du några andra symtom?
  • waldesten16
    Freya18 skrev 2017-10-15 16:27:07 följande:

Har känt molande värk i buken sen flera dagar och känt mig gravid på nåt sätt, så tog ett gravtest idag och det blev positivt! Bim-3 och om 5 dagar skulle jag ha startat med injektionerna! Ibland funderar man hur kroppen fungerar egentligen?! Nu hände exakt samma sak som i december förra året. Jag plussade precis innan IVF skulle starta. Min kropp vaknar till ordentligt när den vet att hjälp är på väg! Undrar vad läkaren kommer säga.. haha.

Stort grattis till dig! Måste kännas så underbart.
  • waldesten16

Började blöda idag så ruvartiden är över för mig. Har egentligen testdag först den 23 oktober men kände det på mig redan innan att det inte blev något denna gången.

Ska ringa kliniken i morgon. Har två i frysen och hoppas kunna göra en FET så snart som möjligt. Någon som vet hur länge man måste vänta?

Tung dag idag :(

• waldesten16
    Milja skrev 2017-10-18 15:18:19 följande:

Nej vad trist :( förstår att det är tungt! Kram!

Tack
  • waldesten16
    frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..

Håller tummarna att många blir befruktade ! Heja äggen !
  • waldesten16
    ivfbebis skrev 2017-10-18 09:11:20 följande:

Tråkigt! Kramar till dig.

Man brukar behöva vänta en cykel innan ny behandling. Du ska alltså ha en mens till efter denna innan du kan göra FET. Men prata med din klinik!

Det var som du skrev, måste vänta en till mens innan Fet. Känna jobbigt och vänta men antar att det är en anledning till det för att kropps ska återhämta sig.

Man kanske kan få tabletter för att framkalla den lite tidigare.
  • waldesten16

Undrar om det är några här som har fått trombyl utskrivet av kliniken för att öka chanserna för att lyckas med ivf

• waldesten16

Idag är det min officiella testdag och som det har visat hela tiden så är det negativt på testet och mensen som kom har börjat avta. Ska ringa kliniken idag och meddela svaret. Nu blir det väntan till nästa cykel så vi kan sätta in fet. Ska fråga om trombyl idag med.

• waldesten16
    Cindy22 skrev 2017-10-23 07:55:12 följande:

Det sket sej även denna gång. 3 av 3 misslyckade försök bara i år. Fyfan.

Mensen kom idag, 3 dagar försent... En jäkla dag före testdag!! Blä.

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas återigen.

Och det här var vårat sista försök.

Lycka till alla ni andra

beklagar, måste kännas tungt. Känner med dig, stor kram
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017