Vi som börjar med IVF hösten 2017
Lycka till!
Jag ska på andra ultraljudet i morgon och förhoppningsvis bli det äggplock på onsdag.
Hejar stenhårt!
Håller tummar och tår för dig! Det kommer gå jättebra! Kram
Lycka till!
Jag ska på andra ultraljudet i morgon och förhoppningsvis bli det äggplock på onsdag.
Hejar stenhårt!
Håller tummar och tår för dig! Det kommer gå jättebra! Kram
Lycka till!!
Håller tummarna för dig! Kul, det är samma för mig, äggplock imorgon måndag men kl 8.30, hoppas de går bra för oss :)
Hej hörni! Efter en tids upphåll från tråden är jag nu tillbaka då äggplock för vårt andra försök sker idag. Denna gång har jag fått menopur istället för bemfola för att se om vi kan få till färre men bättre ägg. Känner mig ärligt talat inte så hoppfull men vi får väl se på befruktningsgraden hur det blir.
Med tanke på att vi är tre från tråden som ska plockas idag så hoppas vi att detta verkligen är en lyckodag!
God morgon! Jag ska också på äggplock idag dock har vi vetat ett tag nu att det blir totalfrys då jag är lite överstimulerad så jag har inte varit aktiv i tråden men följt er. Besvikelsen har varit svår att hantera men jag känner att min kropp inte skulle klara en graviditet nu då jag mår rätt kasst men ändå Oron är stor att det inte finns några ägg som klarar att frysas, att de har dålig kvalitet på grund av mängden blåsor eller att det bara är blåsor och inga ägg...
I vilket fall blir det skönt att äntligen få göra det här idag och få svar på några av orosmolnen. + att det blir skönt att få må bättre fysiskt
Lycka till alla idag, håller mina tummar för oss alla!
Status från oss och vårt resultat idag:
16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.
Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!
Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(
Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?
På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.
Låter ju jättebra! Vi fick 15 st ägg men spermieantalet sa dom aldrig? Fick du oxå pravidel och fragmin? Det fick jag.Spännande! Håller tummarna för er! Nej ingen mera information om antal och sådär.
När fick ni bekräftat att du var överstimulerad? Eller hur vet man det lixom? Får ni tillbaka i nästa cykel då eller? :)Hur många fick ni sist då?
Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..
Ni som äggplockade igår, hur mår ni idag? Här är det rätt bra. Lite öm i tjejmagen men inte fasligt mycket. Mina tarmar brummar en del och är lite svidiga..
Är mest sjukt nervös för dagens samtal.. Ha det fint allihop!
Nu har även jag fått mitt samtal.. 3 mogna av 16 alla 3 är befruktade via isci :)
Återföring i morgon eftermiddag. Nu hoppas vi oss blå på att detta ska gå hela vägen <3
Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.
Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(
Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..
Jag håller tummarna för er som får tillbaka era guldägg imorgon. Det var längesen det var några plussare i tråden så nu hoppas vi på det.