• ijo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Becccss skrev 2017-09-02 11:12:19 följande:

Nej nu är det nära! Det känns bra, testar då och då och plusset blir starkare och starkare :) köpte ett digitalt igår också som jag tänkte ta så småningom! Är dock väldigt orolig för att få missfall, och nu har jag inte känt av någon värk alls i magen på några dagar så blir lite orolig över att det ska ha stannat av eller så. Så mycket tankar.. Vi fick inga till frysen heller så det skulle göra att det känns lite extra tungt om det här inte går vägen. Hur mår du, känner du av något? :)

Åh vad kul!! :) Jag är också orolig hela tiden. Hemskt att gå på toa och vara livrädd för blod. Jag känner inte heller något. Önskar mig till och med lite illamående för att få känna något! Måste försöka hålla mig sysselsatt så dagarna går lite snabbare ;)
  • ijo

Vad kul med så många ruvare nu :) Hoppas på massa plus dom kommande veckorna <3

• ijo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:43:49 följande:

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

Usch förstår känslan! Jag hade också jätteont efter ÄP! Efter ca 1 vecka började smärtan avta för mig. Det är betydligt "skönare" att ruva nu när jag gjorde fet i naturlig cykel. Ingen smärta och inget lutinus!
  • ijo
    Carolayna skrev 2017-09-05 21:15:37 följande:

Fick en blödning idag så jag antar att det är kört. Så ledsen eftersom vi har bestämt oss för att bara göra ett försök. Det var idag jag skulle få mens. Kallar man det ett missfall? Jag skulle ha tagit GT på söndag.

Hoppas att det inte är någon fara <3 Det är ju ändå en del som blöder även fast dom är gravida. Håller tummarna! Får man fråga varför ni bestämt er för bara ett försök?
  • ijo
    Mjbo skrev 2017-09-06 13:27:29 följande:

Ja jag hoppas det. Men samtidigt så känns det så hopplöst för sist jag plussade så hade jag grym mensvärk innan oxå.. Men, det slutade som sagt i MA så det känns som att man vet inte vad man ska hoppas på.. Klart man blir glad om det blir plus, men jag skulle aldrig våga vara glad på riktigt efter det jag var med om i somras.. Om de blir plus så skulle samma sekund man blir glad, skulle betyda en ny oro för nya saker, i mitt fall ma.. och då ska man vänta och vänta till ul.. Denna väntan tar knäcken på mig. Känns som man har inte gjort något annat än att väntat sen i oktober förra året. (om man inte räknar med de första 2 åren vi försökt själva)

Väntan på operation, väntan på kallelser, väntan på sprutdagar, väntan på ultraljud, Väntan på mens, väntan på ägglossning, väntan på mediciner, väntan på remisser, väntan på insättningar, väntan på testdagar, väntan på nya ultraljud...

Nej fy tusan, CRED till dom som håller på med detta i många, många års tid konstant <3

Fy för MA alltså! Fick du reda på det när ni var på ul eller? Denna ständiga oro och väntan..
  • ijo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-08 07:03:22 följande:

Men tjejer... funderar på en sak gällande det här med att smygtesta. Finns det ingen risk att det visar falskt positivt så tidigt? Tänker på alla hormoner man är helt fullproppad med. Men det kanske inte funkar så, utan snarare att det visar falskt negativt om man testar "för tidigt"? Någon som vet? Jag hade inte tänkt testa tidigare, men ni får mig att bli sugen också, hahahaha

Om man tagit ovitrelle kan den visa falskt positivt upp till 10 dagar efter man tagit den. Men dom andra hormonerna påverkar inte :)
  • ijo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-08 09:42:30 följande:

Hmm... Ovitrelle. Vilken var det? Haha, jag var så trött på allt så jag slängde skiten efter jsg vsr färdig. Är det ägglossningssprutan? Den har jag ju tagit för inte så länge sen. Borde nog vänta med att testa. Gud vad besviken man skulle bli annars om det visar positivt först o sen negativt på testdag.

Ja precis, ägglossningssprutan :) Så 10 dagar efter den kan man "tjuvtesta" om man vill. Sen kan det ju vara för tidigt att testa ändå. Men då blir det inte falskt positivt i alla fall.
  • ijo
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 10:17:59 följande:

Sex ägg blev det och sambons spermier var pigga och glada! Så nu får de gotta sig över natten och de ringer imorgon, pirrigt!

Grattis till lyckat ÄP :) Hoppas på fina befruktade ägg!
  • ijo
    Anki7 skrev 2017-09-19 22:00:55 följande:

Ägguttaget idag gick mycket bättre än jag trodde att det skulle, inte alls så ont eller besvärligt som jag förväntade mig. 7 ägg blev det vilket känns väldigt bra, det hade ju inte hunnit växa till sig så många. Så nu är vi väldigt spända på hur många som blivit befruktade imorgon =D

Grattis till lyckat ÄP :) Hoppas på fina befruktade!
  • ijo
    BinniBoo skrev 2017-09-21 20:01:07 följande:

Jasså? Dom sa på Sahlgrenska att jag skulle ta det på morgonen och tror även Clearblue rekommenderar det. Har aldrig tagit ägglossningstest innan så är helt grön på detta

Jag gjorde FET i augusti och använde cb digital ägglossningstest. Testade typ kl 13 varje dag. Tydligen är det vanligt att det inte visar på morgonen, bättre att testa typ lunchtid. Jag vet att vissa kliniker säger att man ska testa på morgonen, vet dock inte varför. Jag fick inte glad gubbe förrän dag 22. Månaden innan när jag testade "för skojs skull" kom den på dag 16. Men då kan min menscykel vara lite oregelbunden också :)
  • ijo
    Elise39 skrev 2017-09-26 18:10:28 följande:

Har egentligen TD på lördag men tjuvtestade nyss. Två streck!!!! Kan inte fatta att jag har plussat. Har tittat på stickan och läst instruktionerna minst 10 gånger. Chockad! Maken är inte hemma, ringde nyss men ville inte berätta via telefon.

Vad kul!! :) Grattis till plusset!
  • ijo
    Nube skrev 2017-09-28 13:27:03 följande:

Ijo och Becccss hur har era vul gått? Hoppas allt är bra!

Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3
  • ijo
    jamka skrev 2017-09-28 14:17:46 följande:

Grattis! Vad underbart! Var det ditt första IVF?

Tusen tack! :) Det var första ivf men andra återföringen. Den här gången gjorde vi frysåterföring :)
  • ijo
    Nube skrev 2017-09-28 17:26:39 följande:

Stort grattis!!

Tusen tack! Håller tummarna så mycket att du får ett fint plus när du vågar dig på att testa :) :)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-09-28 18:46:23 följande:

Grattis ijo, helt fantastiskt! Jag frågade om missfallsrisken nu efter att man sett att allt ser bra ut och läkaren sa att den är lika liten som efter vecka 12 nu och att vi kunde slappna av. Det kan såklart hända men det kändes ändå skönt att höra <3

Tusen tack och grattis själv <3 Min läkare sa att missfallsrisken fortfarande är ökad fram till efter vecka 12. Men hoppas mer på att din har rätt :) Och hoppas att vi båda får behålla dom små <3 Tar en dag i taget!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017