• Mjbo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

soofa skrev 2017-09-03 13:05:08 följande:

Åh, grattis såhär långt! <3 Nu håller vi tummarna.

Titikaka skrev 2017-09-03 13:11:11 följande:

Grattis! Jag har TD 15/9 :) när ska du tjuvtesta? :)

Tack hörrni <3

Jag kommer nog testa redan nästa helg :) sist pulsade jag ju på dag 6 med digitalt så borde kunna testa redan nästa helg:) har massa test hemma :D dudå?
  • Mjbo
    emz4 skrev 2017-09-03 13:54:49 följande:

Wow grymt, hur va återföringen? Smärtsam?

Nej absolut inte. Känns inte:)
  • Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-03 14:04:21 följande:

Samma här, söndag tycker jag :)

Förresten, tjejer, ganska bra kalkylator:

www.ivf.ca/duedate.php välj ÄP datum och få info om allt möjligt :)

Åh coolt. Tack för den. 21 maj alltså om allting går vägen nu <3 läskigt att tänka så långt fram... Men men... Nu håller vi alla tummar åt oss allihopa! <3
  • Mjbo
    Nube skrev 2017-09-03 17:40:25 följande:

Lycka till nu! :)

Tack!! Detsamma <3
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-04 21:11:15 följande:

Åh, behöver man ingen Lutinus vid FET?

Jag tror det är olika på klinikerna hur de gör. Jag på ruvardag 2 idag efter fet i naturlig cykel och jag ska ta lutinus två ggr om dagen tills testdag :)
  • Mjbo
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:43:49 följande:

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

Hoppas du kan "slippa" jobbet tills du mår helt bra. Eller möjlighet att jobba hemifrån?

Jag hade oxå jätte besvär efter äggplock. Hade så himla ont i magen så ja kunde knappt gå på en vecka. Varje steg kändes de som att magen skulle explodera. Hoppas verkligen du kan vila och ta det lugnt så blir det nog bättre snart <3
  • Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-05 08:51:09 följande:

De ringde från kliniken just nu. Bara ett embryo till frysen. Lite ledsen, känner så mycket press på mig just nu. Den väntan alltså.. Önskar jag vaknade på testdagen :D

Känner lika! Vill bara somna och vakna upp på testdagen! Är på ruvardag 2 idag och tiden går sååå sakta! :(
  • Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-05 09:15:59 följande:

Fruktansvärt sakta! Fast jah började tänka att jag vågar inte kolla testen. Förut var jag vann att se negativ, men nu, vet inte hur man hanterar detta.

Precis så känner ja oxå. Förut så såg man neg test i princip varje månad. Jag iallafall väntade mig ett negativt test och var van så det kändes inte lika tufft. Nu när man vet att allt är som de ska, den ligger där den ligger, Alla förutsättningar är bra, och man kan inte göra annat än att vänta. Gaaah man blir ju helt knäpp!!
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-05 10:36:08 följande:

Okej, då slipper jag dem sannolikt inte helt då. ;)

Vilken klinik går du på? :)
  • Mjbo

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017