• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Paulina2017 skrev 2017-08-31 19:37:33 följande:

Håll tummarna för oss nu gjort FET. Testdag 14/9.

Började blöda på dag 11 sist och det blev inget.

IdaS85 skrev 2017-08-31 20:41:28 följande:

Hej allihop! Hoppar också in här. Har följt tråden några dagar, men inte lyckats bli medlem tidigare för sidan krånglat.

Jag är just nu en ruvare på vårt första ivf försök. Gjort två inseminationer tidigare som inte fungerat, så nu hoppas vi på bättre resultat. Är på rd 6, har testdag 13/9. Fattar inte hur jag/vi ska kunna vänta så länge! Känns som det redan gått en månad! ????

Lycka till nu! :) Kul att fler och fler ruvar!
  • Nube
    ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:

Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3

Stort grattis! Helt underbart men jag förstår även oron.. så du får stå kvar under ruvare än så länge :)
  • Nube
    soofa skrev 2017-09-02 11:11:30 följande:

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

Vad tråkigt att läsa detta! Men det kan gå även om äggen delar sig lite långsammare men jag förstår din sorg. Det är så stora känslor inblandade att det är inte konstigt att efter all förväntan man blir ledsen. Men det finns fortfarande hopp!
  • Nube
    Becccss skrev 2017-09-02 11:12:19 följande:

Nej nu är det nära! Det känns bra, testar då och då och plusset blir starkare och starkare :) köpte ett digitalt igår också som jag tänkte ta så småningom! Är dock väldigt orolig för att få missfall, och nu har jag inte känt av någon värk alls i magen på några dagar så blir lite orolig över att det ska ha stannat av eller så. Så mycket tankar.. Vi fick inga till frysen heller så det skulle göra att det känns lite extra tungt om det här inte går vägen. Hur mår du, känner du av något? :)

Vad fint att du har plussat! Grattis! Men jag förstå också oron men försök tänka positivt! :)
  • Nube
    Mjbo skrev 2017-09-02 10:50:01 följande:

Jag ska göra en fet imorgon... igår åkte jag på en riktig dyng förskyldning!! :( snorar och hostar och ont i halsen.. . Huuur tusan gör jag nu? Någon som vet om man får göra fet trots sjukdom? VILL INTE vänta en månad till :(

Lycka till imorgon! Hoppas att förkylningen inte blor värre utan att allt går bra :)
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08

*soofa, äggplock 28/8

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*Kaleideskop88, äggplock 31/8

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Pajas77, TD 1/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

- Gravid

• Nube
    ijo skrev 2017-09-02 13:37:07 följande:

Du är så duktig på att uppdatera listan Nube! :)

Tack snälla :)
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel. 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar: 

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

• Nube
    Matildas84 skrev 2017-09-03 07:35:58 följande:

Välkommen! :) Jag har TD dagen efter, den 18/9 villet är en måndag. Skulle så gärna testa på söndagen 17/9 eftersom att jag inte orkar bli ledsen på måndagsmorgonen precis innan jobbet om det skulle bli ett negativt test.. har förstått det som att det kan ge falska positiva test vid tidig testning med ivf (har gjort ICSI) men en dag kan väl inte spela så stor roll..? Någon som vet?

Siat hade jag testdag också på en måndag men tog testet en dag innan eftersom jag vilpe inte heller vara ledsen måndagmorgon innan jobbet om det skulle vara negativt. Men det testet visade gravid 2-3! Så en dag spelar ingen roll, lycka till! :)
  • Nube
    soofa skrev 2017-09-03 16:54:46 följande:

Tack! <3 Verkligen! Från botten till toppen.

Grattis! Åh så fint, denna resa ä verkligen inte lätt! Men det var ju fantastisk resultat :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017