• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-09-19 16:20:25 följande:
    Tack !! Känns inte alls bra att det inte var fler. Hade hoppats på att det skulle gå smidigare denna gången då jag hade sådan otur sist.

Hur går det med din förkylning?
    Ja det är många hinder på denna väg :(
    Men kanske det kommer räcka ändå, det behövs ju bara ett som ska befruktas och sättas tillbaka, men förstår din oro.

Jag är fortfarande krasslig men mest på kvällen, ingen feber dock så hoppas blir inte värre än såhär. Vill ju inte kasta bort tiden och börja om!

Imorgon vul kl.7 så fortsättning följer
  • Tiinuli
    Madeeleenee skrev 2017-09-19 20:45:17 följande:
    Jag tyckte inte heller den kändes! Tips! 'Hugg' in nålen snabbt, då går det myclet lättare och känns INGET!
    Jag jämförde nålar idag och det är ju inte stor skillnad på dem men svårare va det att punktera huden med :) bra tips att hugga in ska testa i morgon och se om lättare.
  • Tiinuli
    Hel77 skrev 2017-09-19 22:49:24 följande:

Hej! Ny här. Genomgår ivf just nu via CVL i Uppsala. Någon annan som har erfarenhet från dem?

Funderar på att göra ett test redan imorgon(ons) trots att min testdag är först på fredag. Vet inte om jag fixar att vänta ända tills dess. Någon här som har råd?

Hej och välkommen :)

Vi ska göra äggplock och insättning där v39

Lite orolig för äggplocket hur man kommer att må efteråt och hur ont kommer ha... sambon kommer också få ingrep så vi kommer båda bli "drogade" , tänker hur pass dålig blir man egentligen
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-20 06:29:16 följande:
    Hoppas att det blir ett glada besked nu på morgonen för er :)
    Hur har du upplevt orgalutranen ? Denna gången tycker jag den svider så mycket efter att man har sprutat in den, det tyckte jag inte förra gången.
    Go morgon :)

Varit på vul nu och äggen är allt emellan 12-17mm? Ska igen på blodprov och sen ringer läkaren vid kl.16 för vidare instruktioner. Han sa att kanske vi kommer få veta datum för äggplock idag :)
    Förkylning hänger kvar dock :(

Orgalutran har inte känts annorlunda är menopur förutom att hade svårt att punktera huden med den och efter första sticket va huden lite röd, svider eller kliar inte. Tycker dem båda svider om sprutar in medicinen för snabbt bara.
  • Tiinuli
    Jakagal skrev 2017-09-20 07:56:13 följande:
    Hoppas på goda besked vid 16.

Krya på sig!

Jag sitter i väntrummet nu för vul 8.20.
    Tack och detsamma :) uppdatera sen hur det har gått :)
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-20 07:26:54 följande:
    Härligt att du får besked idag :) hur många äggblåsor var det?
    Hoppas du förkylningen ger med sig, du får dricka massa te och äta många apelsiner för att boosta upp med vitaminer.
    Hade 4 på ena och 5 på andra i olika storlekar 12-17mm

Ja hoppas eller åtminstone att det inte blir värre bara. Tack för tipset ska proppa i mig massa apelsiner och kanske nypressad juice?
  • Tiinuli

Hej kära med systrar :)

Vill bara ventilera lite tankar med er...

Hur upplever ni och känner under ivf väntan? För mig känns det som att det är hela tiden nånting man väntar på och har svårt att leva i nuet. Först väntade man på utredning sen godkännande och behandlings start, sen mens som ska starta , äggplock blir väll nästa och insättning, ruvningen många säger att är den tyngsta biten, stämmer det? Och sen, som jag än så länge tycker för mig värsta tiden dem 12 första veckorna :( det är ju typ 3 månader!
    Och tänk om det inte går med första behandling så vist måste man vänta en mens i mellan innan fet?

Sorry om drar ner stämningen men tycker att har varit ganska positiv och inte orolig men nu från ingenstans så kommer allt detta upp
    :(

Kram på alla , vi är starka!

• Tiinuli
    Louiice skrev 2017-09-20 10:15:36 följande:

Håller helt med att ruvningen är den värsta tiden.. detta är första IVF:et och allt innan ruvningen har varit lätt för mig ( hade oroat mig mycket innan för äggplockningen)
    Men nu känner jag mig nästan galen i väntan på om det blir ett plus. Svårt att vara i nuet och hoppas på det bästa
    utan tänker mer på att det ska vara så här 2 ggr till...

Ok förstår det :/
    Det är nog just gällande äggplock att man kan nog inte veta i förväg hur det känns, hur man svarar på bedövning mm sen bara tanken att dem ska sticka en lång nål där nere får mig att svettas ... och det ska göras flera gg dessutom så mm...
  • Tiinuli

Uppdatering från läkaren efter nytt vul och blodprov idag blev att sänka från 225 till 150 och fredag nytt vul för han tyckte att nått värde va lite högt... dum som va frågade inte mer specifikt, vad kan det va då?
    Iaf. Prel. ÄP på måndag :)

• Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-21 06:27:59 följande:
    Värdet han pratade om är östradiol, det tar dom och jämför med antal blåsor samt storlek för att se hur långt mogna äggblåsorna är lite kort förklarat, sa han vilket värde du hade? Jag hade endast 63 på sprutdag sex vilket betyder att inget har hänt och därför höjde de dosen på mig.

Nu är det inte många dagar kvar för dig :)
    Okej tack för upplysning :) nej han sa endast att det va lite för högt bara.
    Vad kan då hända om den är för hög?

Ja snart är klar med första , och förhoppningsvis enda behandlingen :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017